Ole Brumm på T-banen

Jeg trekker på smilebåndet bare jeg tenker på det…

Grytidlig en torsdag morgen i august. Fremdeles litt mørkt ute. Halvfullt på banen. Stille satt vi der alle sammen. I hver vår verden. Jeg fremdeles litt irritert over så vanskelig det skulle være å få kjøpt en dagsbillet denne morgenen. Hadde nettopp løpt fra kiosk til kiosk, for å få tak i billett, før jeg dumpet ned på et sete som var vendt MOTSATT av kjøreretningen. Rart hvor avhengig man blir av at ting går “på skinner” sånn om morgenen.. Alle syslet vi med hver våre morgensysler på banen. Noen leste avisen, noen strikket, mange skrev sms eller pratet i telefonen. Rett overfor meg, litt på skrå, satt det en veldig “ordentlig” mann, da mener jeg fin i tøyet og med livet “på stell”.Han var kanskje 50 år. Han satt helt rolig og pent, med beina i kors, og hadde musikk på øret. Akkurat lavt nok til at han ikke forstyrret noen. Han hadde pene og nypussede,svarte sko, svart bukse med press, pent, organisert hår, hvit ,nystrøket skjorte og Ole-Brum slips. Ole-Brum slips!!! Hører dere? Man må jo bare smile. Det er god humor i mine øyne 😀 Han er nok neppe så FIIN  og “ordentlig” som jeg i utgangspunktet tenkte, men har antagelig en stor porsjon humor og selvironi også. Jeg smilte godt i skjegget der jeg satt, brummet litt da jeg gikk av banen og hadde faktisk fått en ganske så fornøyelig start på dagen 🙂

 

 

 

8 kommentarer
    1. Trille: Ja, ikke sant. Jeg var på nippet til å spørre om å ta et bilde av slipset hans, bare for å gi dere hele opplevelsen 😀 Men synes det var litt VEL frekt kanskje… Har nok noen sperrer på å gjøre sånt, og godt er kanskje det 😀

    2. Sandra: Veldig slitne bein etter den turen, knærne, men det var så verdt det. Er å anbefale hvis man har en helg til overs 🙂 før oktober.

    3. Gratulerer med bloggen Solfrid:-) Mange fine underfundige tanker har du:) blir spennende å kikke innom. Lykke til:-) Du og AL er tøffe som gikk Besseggen!

    4. Man skal ikke la seg lure av bekledningen til folk. Du skulle spurt om å få ta et bilde av slipset hans …. haha det kunne blitt en lattermild historie for mange den dagen 🙂 Gleder meg til å lese mer i morgen 🙂 Nattaklem

    5. Så artig at du deler dine tanker på en blogg 🙂 Gratulerer 🙂 Gleder meg til å følge med deg også her 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg