Mordersneglens siste reise

Hvis det er noe det er snakket og skrevet mye om i sommer, faktisk MER enn om sola som aldri kom, så er det mordersneglene.


 

Jeg har hverken potteplanter i vinduet eller  en hage med deilig, grønt gress og flotte blomster, så jeg har vært nesten ukjent med dette som  folk mase sånn om. Etter å ha lest om premier utlovet på nett, til de som kommer med de beste snegle-drap- forslagene, har jeg skjønt at det må være litt mer alvorlig enn jeg før har trodd. Har vel tenkt at det er litt overdrevet alt maset om snegler… Jeg har også hørt om folk som nærmest har pådratt seg senebetennelse i hender og armer, etter all plukking og klipping med ulike redskaper, liggende på alle fire  hele sommeren igjennom Det var DA jeg forsto at det var alvor. Vel hadde jeg sluppet unna lettvint, uten hage, men jeg KUNNE ha truffet på en i mammas hage. Men selv DER har jeg sluppet. Gressklipping er noe jeg har tatt meg av for henne en stund, men jeg har ikke sett en eneste liten halvkriminelll der  en en gang. Mamma hadde sett en hos naboen, som var på tur over veien mot hennes hus, men den hadde hun jaget tilbake igjen til naboen, med streng beskjed om at den fikk holde seg der.. Vel, nå har jeg en liten gledelig nyhet til alle dere som sliter med sneglene: De emigrerer!!!!. Jeg har trufttet på dem. Det var ikke EN eller TO men en hel “flokk” som var på vei nordover.

 

Jeg gikk hjem fra jobb, og var på nippet til å spy for hvert skritt jeg tok bortover veien, ved synet av denne gjengen som slepte seg avgårde.

 Det burde imidlertid vært satt opp skilter langs veien, med noe tilsvarende dette under, bare tenk da at du bytter ut dyret i trekanten.. 



Vel, de skulle vært satt opp for SNEGLENS skyld altså… For alle oss andre er det ikke så farlig om den ender sin vandring i en grøftekant??

 

 

8 kommentarer
    1. Trille: Nei, jeg også mente en stund at dem måtte være bare overdrevet prat, med min ene orkide i vinduet kjente jeg ikke særlig til dem 😀 (hi, hi) Men som sagt det var helt til jeg så masse-vandringen..

    2. Hehe. Du skriver svært morsomt! Liker det! 🙂
      Jeg er heldigvis heller ikke så plaget med disse sneglene, i mangel av hage og denslags. Ser litt av dem her nord nå, men ikke så mange. Slipper greit unna, med andre ord. 😀

    3. Kristine: Rett og slett forbudt for snegler liksom? 🙂 Jess! Jeg vet noen utlovet dusør, for flest tatte snegler.. har du bildebevis? Så kan du innkassere en klekkelig sum (he, he)

    4. Jeg har drept sikkert 100 000 snegler i sommer, på ymse måter. Vi har massevis av eklingene i hagen, og de spiser opp squashen min! Jeg er HELT FOR forbudsskilting.

    5. Martine: Ja, de var skikkelig ekle, og så mange :-p ÆÆÆsj,, og veldig overkjørte som du ser. Det var enda flere dagen før, men da hadde jeg ikke kamera. Måtte tilbake dagen etter for å få tatt bilder av dem i flukt (hi, hi)

    6. hahaha, ææsj! For en gjeng! Vi har massevis i hagen, men de kommer bare frem om natten så jeg bryr meg ikke spesielt mye om dem egentlig..
      På hvitsten var det også flust, hehe mamma pådro seg jo senebetennelse etter å ha klipt 100 brunsnegler i to med hagesaksa… 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg