Meldt savnet

Hvorfor er det sånn at ting forsvinner når de er på sitt beste? Dette er tikke veldig dypsindig ment,  jeg snakker ikke i overført betydning. Det er bare rett og slett en etterlysning av ting som har blitt borte. Som faktisk var utrolig gode. Ta f eks Lækerol-pastillene. Ja, det er mange gode smaker i den serien. Med kaktus-smak, salmiakk-smak osv. Men er det noen som husker den sinnsykt gode som het Cupa? Ingen var som den! Helt utrolig god. Kunne spise flere esker på styrten. Og det var alltid tomt i hyllene fordi ALLE elsket dem.. Fant man en butikk hvor de hadde, var det bare å sope til seg, for man visste aldri når man så dem igjen. Og SÅ ble borte!! Hvorfor fjerner de noe som smaker så godt og  selger så bra? Det eneste man MULIGENS kan få tak i en ekse eller to, (men jeg tviler på det også) , er kanskje i Sverige…

Så var det Lion-isen… Jeg mener IKKE den som de selger i is-disken, fra Nestle, med papir på. Nei, her er det snakk om iskremen som fantes i kule-is-form hos isbarene i byen. En stund var jeg daglig innom en isbar på Oslo City, for å få tak i dette avhengighetsskapende stoffet… Jeg var der faktisk så ofte at jeg synes det var litt flaut. Han i baren kjente meg helt sikkert igjen, tenkte jeg. Og noen ganger snek jeg meg litt rundt, og passet på at en av de andre selgerne var på plass, så jeg kunne brå-kjøpe en kule, mens han FASTE var et annet sted. Så løp jeg avgårde, med isen min, mens siklet rant… Den var HELT KLART den aller beste isen jeg har smakt i hele mitt liv. Og jeg er en som spiser mye is, og liker mange slag egentlig. Men denne var noe helt eget. Og hvoffor skulle den ut av produksjon?? Fordi den var FOR god eller? Her har jeg nemlig sjekket fakta, den LAGES ikke mer i Norge! Men har sett den og spist den i Sverige.

Kule-is med Lion-smak

Listen kan egentlig bli veldig lang, men jeg velger å ta med bare den siste etterlysningen: Hvor er Devine mørk sjokolade med appelsin og Ingefær??? De hadde store fine hyller fulle av disse på Meny. Og jeg TAPPET dem. En stund kunne man tro de var ute av prodsjon, og man gikk slukøret hjem.. for å finne ut neste dag, at nå var de på plass igjen, i lassevis. Og fryktelig sunne er de jo selvfølgelig, mørke, med ingefær, og kan nærmest regnes som noe man TRENGER av mat i løpet av en dag. Og SÅ ble de borte de også. Begge typene som gikk an å spise, den med ingefær og en med bringebærsmak. Nå ligger det bare igjen noen kjipinger med nøtter igjen. Har de tenkt å la dem råtne der?? Ingen vil jo kjøpe dem.. så de ligger bare der.. Men de gode, de er vel ikke i produksjon mer. Sikkert for at vi ikke skal kose oss for mye..



ALTSÅ: Hvis noen har sett disse på sin vei, vær så snill gi meg beskjed på bloggen.De er dypt savnet!

 

10 kommentarer
    1. Kristin: Gleder meg veldig til Gajol-pastiller 😀 Har hørt om det “merket” før, men ikke om smakene. Jippie! Akkurat kjøpt meg Dent Oi her. De er forhåpentligvis kommet for å bli 😀

    2. Vi må møtes snart, for jeg har to spennende pastillesker til deg, importert fra Dk. Var der i sommer og tenkte selvfølgelig på DEG når jeg fant noe jeg tror er nye esker, sånne som du liker å teste ut. Merket heter Gajol, noe tilsvarende Läkerol. En med Blåbær&brombær smak og en med Rabarbra&jordbær smak. Ikke for å terge deg om du ikke får tak i de etterpå altså – vet bare at du er veldig glad i å prøve ut nye smaker på sånne ting 😀 Så etter Cupa-smak, men det fantes ikke i Gajol heller..

    3. Trille: Og for noen år siden hadde de en veldig god is, jeg er is-fan, en pinne-is: royal-mørk med mandarin og vanilje… Sikkert 15 år siden kanskje, når jeg tenker meg om 😀 Den var god den!!

    4. Åh, her kjenner jeg meg godt igjen, selv om jeg ikke savner disse du nevner (de to siste har jeg aldri sett før engang). Det er så synd at de fjerner slike godsaker, man er jo vanedyr – man har ting man rett og slett trenger. Hihihi. 🙂
      Ser noen andre nevner noe fra Maggi, og jeg savner deres rett i koppen-pose med grønnsakssuppe. Den var utrolig god! Og de salte Ufo-dropsene. Sukk. Og SoHo-sjokoladen (hjelper ikke at den er i den jubileumsposen som koster FLESK). 😀

    5. Kristine: Ja, det har vært masse gode ferdigmiddager som forsvant også. Men der har jeg innimellom funnet erstatninger.. Men de godteriene altså…

    6. OG: en kjempegod saus til laks, som de hadde overalt,jeg TROR merket var Maggi? Gul pose. Nå er den borte, den og. Det samme er en av de supergode ferdigmiddagene i frysedisken kos Kiwi. Jeg husker ikke hva den heter, men god var den, og borte ble den.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg