Ryper ;-)

Hva er disse greiene med at vi jenter er fugler liksom? ” De var som en hel hønseflokk- kakla gikk..” eller “De var noen skikkelige ryper” 😉

Hvilken fugl er du i så tilfelle? Er du en and? 🙂  Eller en flott svane? Eller en skarv?  Og hvilke dyr  er i så tilfelle mennene rundt oss?




Helt fra jeg var lita jente har jeg liksom blitt sammenliknet med et dyr.. Tror det er litt vanlig, spesielt som smårolling likner man jo litt en søt kattunge, en liten valp, kalv, bjørnunge eller en aldri så liten kylling. Min farmor brukte ofte å kalle oss rotte-rumper når vi kom på besøk: ” jasså, er det rotterumpene som kommer…?” Og pappa fulgte opp i hennes fotspor med å kalle oss” tuppene”. Så jeg har det vel “i meg” når jeg reiser på tur i skogen som “frittgående høne on tour”.(tidligere innlegg)  

Og fra og med neste helg er jeg nå  altså avansert, fra rotterumpe, tupp, og den noe kaklende og  sparkende gårdshøna, til den noe mer eksotiske rypa 🙂  Det vil si: Jeg skal være med på” Trysil-rypa”! Hva er det? Jo, det er lassevis med jenter fra hele landet, som har meldt seg på ulike distanser å rusle, gå eller løpe i Trysilfjellet. Man blir hele helgen, på hotel, hytte eller annen overnatting, og deltar på enten 6, 11 eller 13 km lang tur på lørdagen.Så møtes man og spiser middag på et av hotellene, eller man velger å lage middag på en hytte privat, med de vennene man har leid hytte med.  Jeg og min frittgående venninne, skal kose oss på spa-hotel, og bruse litt med fjæra våre der, etter å ha trasket 13 km :–D  

 

  Jeg gleder meg veldig, har aldri vært med på en slik helg. “Trysil-rypa” har visst vært arrangert mange år før, og mange av mine døve venner  har vært med på dette arrangementet.  Jeg har aldri vært i Trysilfjellet heller, så det blir en ny opplevelse. Kommer med bilder fra arrangementet en annen gang:-)

Så snart er jeg altså offersielt en RYPE 😉

 

6 kommentarer
    1. Det blir stas å bli offisiell RYPE 😉 Jeg tror jeg er en “dustefjert” til vanlig, selv om jeg avanserer til “rype” i helga.. Hva slags fugl var det igjen? Kjenner meg sånn om dagen, med litt uryddig hår som ikke vil noe anna enn å stå rett til værs og i alle retninger. Dessuten kjenner jeg meg som oppsynet av en dustefjert er: lettere forvirra og undrende over livet..

    2. Merethe: Ja, det var det vi synes også. Litt strev og litt luksus 🙂 Hvis jeg har råd. Fint hotel sikkert uansett. Ja, jeg vet jo at du har vært der og fikk inntrykk av at det var gøy. Så nå er det min tur 🙂 Neste år er vi der kanskje samtidig? 😉

    3. Perfekt kombinasjon når dere skal trasse i 13 km, pluss spa-behandling. Misunner deg litt, jeg, hehe. Har jo vært med trysil rypa tre ganger tror jeg. Ha masse penger med deg, mye salg med sportsklærne. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg