Hvem skrudde av lyset?

På tirsdag når jeg gikk hjemover fra jobb, var det kjempevarmt.. eller dvs kanskje 13-14 grader. Og det kaller vi vel KJEMPEVARMT i september? Eller i juli-august også, for den saks skyld, etter denne sommeren eller? Deilig var det hvertfall, og det var høst hadde jeg hørt.. Men føltes som sommeren. Sola skinte og himmelen var blå. Men SÅ  snek skyene seg sammen. Sakte, sakte, ble det mørkere og PLUTSELIG var det som om noen skrudde av lyset. Det ble HELT mørkt, og HELT kaldt. Og torden, lyn og kraftig regnvær durte og bråkte på utsiden… Noen hadde på en måte skrudd av ovnen også. Og nå er det høst, er det ikke? På ordentlig!? Uansett årstid, uansett grader,  masse koselig skjer eller har jeg i vente 🙂

  •   Jeg gikk ” Elvelangs”  på torsdag.. Jeg hadde aldri vært med før, men bestemte meg for å bli med i år. For dere som ikke vet hva det er, så er det tur langs Akerselva, i fakkellys i høstmørket. Det skjedde mye forskjellig underveis.. Sang, teater og akrobatikk.  Jeg gikk, sammen med søsteren min.  Hun har vært med før, og var nærmest veteran. Det var en mørk og koselig opplevelse. Innimellom fakler, høstmørke og sang var det mye fint å titte på


  • Vi har anskaffet oss siste sesong av Big Bang Theory. Er så deilig å ha sånne kvelder, med maraton-kikking på denne serien. Mulig jeg har litt problemer med å bli voksen, for jeg elsker fremdeles en del sånne ungdomsgreier. Jeg mener denne serien har herlig, “moden” humor jeg da 😉 
  • Bergens-tur i høstferien. Lenge siden jeg har vært der. Skal med søsteren min og nevøen min. Gleder meg masse, ligge på hotel, shoppe, titte på ulike severdigheter, gå på restaurant, KANSKJE treffe en gammel venninne, traske i regnet med nye røde regn-jakka og kose meg med søs og nevø.


      
Røde regnjakka holder litt vann unna..  

  • Det er Katie Melua-konsert på Folketeateret i november. Jeg har vært og kjøpt billetter til søsteren min og meg. Vi er “BLOD-FAN”  (he,he) og har vært på to konserter med henne i Langesund, i 2009 og 2010. To skikkelige STALKERS 😉 Det er litt spesielt når hun har konserter på sånne små, fine steder, så man kan ta en ferietur der i samme slengen, det gjorde vi. Men det skal bli hyggelig med en helt vanlig tirsdag kveld, på Folketeateret også.  Musikken hennes gjør meg glad, fordi jeg har hatt noen flotte opplevelser rundt konsertene og jeg synes hun har en flott stemme.

  • Skal vel kanskje på en juletur med venninne mine i år også. Sverige er landet og gaver er et stikkord. Tidligere har turene vært lagt til Gøteborg, Uddevalla, Trollhættan og  Karlstad. Et par ganger på vært sted nesten. Det er mye koselig på turene: nissing, turer på morgenkvisten, gode middager, sjoko på rommet, svømming i basseng, masse gaveshopping og litt intern spa-behandling. Det vil si kanksje et vanlig kar-bad eller en ansiktismaske 😀


Har dere noe hyggelig på programmet i månedene som kommer?

  

4 kommentarer
    1. Trille: Du har jo masse kos du også å se fram til 🙂 Vært i Trondheim før? Jeg bare en gang. Skulle vært igjen: Og så vet jeg jo om at du skal til Thailand. Det unner jeg deg skikkelig!! Nesten bare jobb, og hjemmesommer (selv om jeg vet det var mega-kos det også 🙂 ). Men er hyggelig med en stortur i desembeer da. Blir det i jula? Du rekker jo ikke stort mer før NESTE ÅR, hvis du skal være litt på skolen også. Og det er jo moro i seg selv etter som jeg skjønner .-)

    2. Åhe, så mye fint! 🙂
      Ser ut som at du kommer til å få en finfin høst, hurra! 🙂
      Ting å se fram til: Trondheimstur i oktober, Thailandtur i desember, vennekos og skolekos og sikkert mye mer. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg