Kaninjakt

Ute skinner sola, det er rim på bakken, det er løv på bakken, solstrålene glimrer i løvet på trærne og ned på de som ligger slitne på bakken.. Jeg er tidlig våken, med kaffe i koppen og søvn i øynene. Jeg lurer på å dra på jakt.” Kanin”-jakt.. Ja, ikke disse søte små, med neser som rynker seg og værhårene som blafrer, som ser på deg med små uskyldige, redde, runde kaninøyne. Neida, du VET hvilke kaniner jeg snakker om.. 

 

På stolen ligger de “kamuflasjefargete klærne” og  “våpnene” ligger klare ved kjøkkenbenken. Men er det ikke litt grums jeg kjenner i halsen,  er den ikke LITT sår? Kanksje den ikke tåler kaninjakt? Jeg vet at kaninene i mitt område er velfødde, store og helt klare til å “skytes”, men med sår hals er det vel neppe sunt å dra på kaninjakt?? Ryggen er litt sliten også, etter mye strikking og heftig tegnspråk-snakking, og den skal vel som fysioterapeuten min har sagt, ikke belastes for mye. “Nei, her får man la kroppen bestemme” tenker jeg, og tar meg en tur UT i naturen i stedet for 😉 

Jammen bra at FORNUFTEN vant, for ute var det nemlig noen som hadde malt verden i fantastiske farger, en stor pensel hadde vært overalt i natt og gjort det hele helt ugjenkjennelig 😉 En kunstutstilling der ute. Vakkert å se på, og godt for ryggen, og jeg har vært lydig og gjort som fysioterapeuten min har sagt. Men EN DAG, om ikke altfor lenge,EN DAG…skal jeg ta på meg utstyret og gå løs på kaninene som har flyttet inn 😉 




Ingenting er finere enn høstens egen utstilling,eller hva synes dere?

 

8 kommentarer
    1. Kristin: Ja, kaniner var vel kanskje litt smått i mitt tilfelle også. De var gjenstridige, og svære! Måtte nærmest nedkjempes med makt, de få jeg gadd å prøve å bryne meg på 😀 Ja, høsten er nesten den peneste 🙂

    2. Kaniner? Skjønner ikke hva du mener.. Så smått? Hos meg er det faktisk “bøffel” jakt som gjelder om dagen.. Kanskje det er bøffelkaniner..? De ser ut som de har gått på steroider i hvert fall 😉 Jeg skal nok klare å fange dem, hvis ikke får jeg i hvert fall prøve å lokke dem inn i en innhegning 😉
      Flotte høstbilder du har tatt 🙂 Høsten er en vakker, vakker årstid. Min favoritt årstid. Da er det jevnlige turer til Nille for å fylle opp telys lageret. Veldig koselig å tenne levende lys og drikke te i sofaen om kvelden. Eller kanskje stå opp så tidlig at jeg rekker å nyte levende lys ved frokostbordet 🙂

    3. Fargene er på det peneste nå (her i sør, hvor jeg er, i alle fall) – mens det er mest grønt, men mye rødt og gull innimellom.

    4. Kristine: Jeg har ikke vært HELT FLINK da.. Jeg fikk fanget et par av dem og stappet dem dit pepper`n koker (he,, he)… Men det er mange igjen… Er faktisk en farm her.. og de formerer seg jo så fort.. Veldig gøy å ta bilder hvertfall, men takk, veldig koselig at du synes de er fine. Det var så pent ute i dag 🙂

    5. Frodith, to kommentarer: For det første: Jeg lar mine kaniner utvikle seg helt i fred og ro, og de blir veldig fine av det. De beste kaninene får man hvis man ikke blander seg oppi deres ve og vel. Lykke til!
      For det andre: For noen nydelige bilder du tar! 🙂 Du har virkelig øye for detaljene i det du går forbi 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg