Fra A til Å

En blogg jeg leser daglig, er Mima sin blogg. Og hun hadde for noen uker siden, en alfabetutfordring, som hun kalte det. Mye morsom info om henne, utifra alfabetets bokstaver. I dag har jeg stjålet hennes idè, og her kommer litt om meg frra A til Å.

A – absolutt ikke agressiv. Til tider litt for lite sint. Kunne nok ropt og skreket litt, i stedet for å bli trist når livet er urettferdig.

B– briller.Brilleslange som liten. Likte det dårllig. Sluttet når jeg var 16. Mente selv jeg så  nok. Etter fylte 40 fant jeg ut at øynene hadde fått NOK.. Må ha briller når jeg leser nå! Kan ikke lese NOE uten.Hmrf…

C– Cola Zero. Drikker mye av det. Selv om jeg ikke burde. Tannemaljen ødelegges.

D– dustete på data.  

E-engasjert

F– Fjell-FAN. Elsker å dra på fjellturer med søster. Vi har vært på flere turer. To gangeer Beseggen, Stor-Ronden, Gaustadtoppen osv. Store planer om Galdhøpiggen til sommeren.

G– grunnleggende optimistisk. 

H– hater merkelapper i klær (må klippes vekk. ALLE), strikkete ullklær mot huden (klør meg til blods, nesten…) og “dytte-folk” på t-banen

I- ivrig og is-spisende (spesielt om sommeren)

J– Julegaver. Elsker å forberede julegaver til venner  og familie. Har vanskelig for ikke å røpe hva jeg har kjøpt eller laget. VIL liksom si det..

K– Kremer. Bruker ikke kremer, verken rense-, dag-natt eller brun-kremer. Kun bittelitt fuktighetskrem ved øynene for å få ansiktet i riktig form 😀

L– lang (178 cm) , lærer, løper langt men langsomt…

M- Majones-hater nr 1! Jeg mener noen driver med en form for majonesering av samfunnet nå om dagen. Det er snart ikke mulig å få seg NOE lunsjaktig ute på kafe, uten denne grusomme gørra..

N– Nervøs hvis jeg må snakke for store forsamlinger, dvs antall over ca 8-10 mennesker. Underviser ikke STORE grupper som dere skjønner 😉

O- ost. Liker det IKKE. Og NEI, jeg liker ikke hvitost HELLER. Bare på pizza.

P– Pompel og Pilt  – galskapens barne-tv i 70-åra( litt redd dem som liten, menhar  elsket dem som voksen) 

Q– q-tips. Avhengig av q-tips.

R– redd for hester, edderkopper,  og å snakke i større forsamlinger (men jeg gjør det..), Rotete- FYSISK, men ryddig i hodet.

S– sluttet å røyke for 4,5 år siden. Sluttet tvert. Ikke hatt lyst på etterpå.

T– tegnspråkavhengig,

U– Ung. JADA, vet jeg er blitt 46 år, men veldig ung i hodet 🙂 Og 46 år e da heller ingen alder? 🙂

V– Venner. Utrolig viktig for meg, veldig glad i de jeg har 🙂

W– Warszawa. Har aldri vært der, men kunne gjerne tenke meg å reise dit. Hørt mye fint om byen.

X- “Xanadu”. Filmen jeg så,  som kom i kjølvannet av Oliwia Newton Johns gjennombrudd med “Grease”- filmen. “Xanadu” kunne ikke måle seg med “Grease”, som var favoritten da jeg var 12 år..

Y– yngst av tre søsken. Bror, søster og meg.

Z- Zumba. Lattermild opplevelse å lære. Treningsstudioer tar ikke med i  betraktningen at det kommer nye folk med hver uke. Bare setter i gang som om alle kan fra før. Jeg lo i en time, og liknet en ku mens jeg lærtte..

Æ-ærlig

Ø– øl. drikker ikke øl (ikke særlig annen alkohol heller, ferdig med det..)

Å– åpen 


Ha en fin dag 🙂
 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg