Fra morgenfugl til hanegal ;-)

Har det liksom klikka helt for meg nå? Hva er det med dette fuglemaset? Ryper, due-mannen, ørnenese-tanter og morgenfugler etc etc… Og nå: en hane som pryder siden! Neida, jeg er ved mine fulle fem, fremdeles. Jeg kvitrer litt om morgenen, har alltid hevdet å ha svanehals, og danset fugledansen i oppveksten. Men ellers er jeg ganske normal. Jeg har bare ramlet litt pladask inn i Paint-skrinet akkurat nå om dagen, og koser livet av meg med å lage små, rare figurer. Og fugler går ganske greit 🙂 I tillegg ble det varslet om at klokka skulle stilles i natt, og siden jeg ikke skjønner et kvidder av den stillinga, uansett lure forklaringer, så valgte jeg å stå opp med hanen 😉 Det hjelper nemlig ikke:- at man skal få en time til å sove, man skal ha det mørkere på kvelden og lysere om morgenen, man skal stille den tilbake til noe som var, men hva var egentlig det ,og hva skjer når jeg skal ha på klokka for å stå opp tidllig. Må jeg opp 7 hvis jeg EGENTLIG skulle opp 8, når toget går kl halv 10? Eller er jeg altofr sent ute da? Har togene stilt seg inn på å gå etter gammel eller ny tid? Jeg tok ikke sjansen på at når jeg sto opp ,på den gammel-innstilte klokken,klokka 7, så vil den EGENTLIG væer 6 kanskje i stedet for, helt til den hadde fått med meg å gjøre. Jeg ville stille den til 8, som folk hadde lovet meg at den skulle være, EGENTLIG, -eller var det ikke sånn? Tok ingen sjanser… så jeg har stått opp med hanefar i dag 😉 Han er stilt inn på å gale når det blir morran!

(Og når jeg sto opp VAR klokka 6, og ikke 8, så egentlig måtte jeg satt vekkinga på 9. Tenk at 4 timer er involvert…)

Har du fått stilt klokka riktig?
 

7 kommentarer
    1. Lady August: Ja, best med de som stiller seg selv 😉 Egentlig noe tull med all denne stillinga, spesielt når man bor nordpå. Bodde 3 år i Alta, der var det jo mørkt HELT tida i mørketida, spiller ikke store rollen med en time til eller fra. Og samme om sommeren.Lyst alltid uansett.Synes det er litt tullete her også, og hvertfall når jeg slet som i dag.. Med å stå opp kl 6, når planen var 8.. Hmmfff.. Ja, blir nok mer tegninger herfra også 😉

    2. Alle klokkene her stilte seg selv, både, pc, mobil og veggklokka, delig med slike klokker 😀 Morsomme tegninger, vi hår nok blitt bitt av basillen begge to. Klæm 🙂

    3. regnbueblomst: Ja, heldigvis er det snart sommer 😀 Da trenger jeg ikke tenke på å stå opp riktig hvertfall 😉 Skoleferie for lærerne.. Jeg har da vært lenge våååken i dag, og grytidlig klar for reise med toget til min mor.. Fra kl 6, og ikke 8 som var planen. Hmm. Nei, jeg lærer det ALDRI!!

    4. Du er ved dine fugle fem! 😛 Husk at når det blir mørkere og kaldere får du lov til å sove EN TIME LENGER! Og når det blir lyst og sommer og solen banker på vinduet, da må du opp en time tidligere, og det går bra og, for snart er det sommer=) Du er en flink painter 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg