Favoritten min er….

Da jeg var liten var favorittfargen min gul. Huset vårt var heldigvis gult, og jeg elsket å komme tilbake dit, når vi hadde vært noe sted. Ble veldig glad av det gule huset. Huset er fremdeles gult 🙂 Da jeg var liten var favorittmusikken ABBA, og Bobsey-Barna favorittbøkene. Favorittpålegget var leverpostei på boks, den gule, og favoritt-godteriet var ostepop og smågodt fra pappas godtebutikk. Favorittskuespilleren var John Travolta og Olivia Newton John, for det var ikke mange filmene jeg hadde sett på kino før “Grease” kom. Av norske skuespillere var det Øyvind Blunck, for han hadde spilt i Klabb og Babb, og var dessuten tøff nok til å stille opp å prate med to be-brillede, keitete 14 år gamle jenter et par timer i Oslo. Vi hadde i oppgave fra skolen å skulle intervjue noen i det yrket vi ønsket selv. Og vi skulle bli skuespillere, selvfølgelig. Det var nemig favorittjobben. Vi ringte han, og han sa ja til å treffe oss. Så etter det lille intervjuet, var han HVERTFALL favorittskuespilleren vår 🙂


 Så nå etter mange år, hvor jeg ser tilbake, og må innse at skuespiller det blir jeg vel neppe… Men hva med alt det andre? Hvem og hva er favorittene mine nå? 

 

– favorittfargen min er nok ikke gul mer. Den har endret seg mange ganger oppigjennom. Men nå er jeg ganske glad i turkis. Den gjør meg brun(ere) i ansiktet, og det kan jeg trenge, spesielt nå vinterstid.. Veldig mange kler turkis, helt sant.. Ellers er jeg også glad i en slags mørk flaskegrønn eller noe sånt, den hører til i høstspekteret på farveanalyse-kartet, hvis du har vært borti noe sånt 🙂

 -Jeg liker fremdeles godt Abba, de blir jo aldri dårlig, de bare ER år etter år… Men jeg har fått inn en del dame-sangere som jeg liker de siste årene. Etter en lang periode med litt punk-inspirert musikk, mye Clash,Cure, Sex Pistols, Stranglers, Jim Morrison osv i litt yngre dager, roet livet seg litt og jeg har nok fått mer favoritter som Katie Melua, Maria Mena, Lana Del Ray (nylig), og grupper som Muse, Green day etc.

-Favorittbøkene er ikke Bobsey-barna, men liker faktisk veldig godt Ken Follet! (“Stormens tid”) Jeg KAN lese tunge, intellektuelle bøker altså, men jeg ORKER ikke! Hvertfall ikke nå.. Ser litt dårlig også, så bøker i seg selv er litt slitsomt. Tror jeg skal begynne med lydbøker snart..

– favorittskuespilleren min er fortsatt John Travolta, til en viss grad. Synes han er genial på en måte. Men hovedfavoritten er: Robert Carlyle!! Han er genial han. Spiller like bra såre tragedier, skumle fyrer, nazister, og hysterisk morsomme komedier som ” I blanke messingen”. Han spiller fantasy-filmer, serier og er en REV på scenen også. Andre som liker han??

 
Robert Carlyle     

-Favorittpålegget er mer skinkestek, roasbeef eller NØTKØTT fra Sverige, selv om leverpostei fredeles har en høy stjerne. Alt er nesten favorittpålegg,så sant det ikke er majones på. En dag skal jeg skrive et helt  eget innlegg  om denne styggedommen. Gleder du deg ikke?? 

– Favorittgodten er mørk sjokolade med havsalt. Nam! For en stund siden var det Devine med Ingefær og sitron, men den ble selvfølgelig fjernet fra butikkene. Usj.. Må nå bestilles over nett eventuelt..

   

 

– Favorittjobben: Den har jeg fått. Ikke å være skuespiller, men å være lærer for døve barn og ungdom, og undervise på tegnspråk. 

En kort oppsummering av dine favoritter? 

6 kommentarer
    1. Ja ting forandrer seg…fra Bobsey Barna til krim-bøker for min del, gjerne en seriemorder….det liker jeg… Men Bobsey barna løste jo mysterier de og… Ellers er favorittfargen min rød! Og av og til blå, eller gul. Egentlig liker jeg alle knall-farger. Flott bilde av deg:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg