Sauens skjebne…

Tenkte bare jeg skulle vise dere noen småting jeg har laget i løpet av sensommer-høsten. Det er IKKE julegaver, så alle som gnir seg i hendene og tenker: DEN DER, den er kanskje min, eller DEN eller DEN… de kan desverre bare glemme det. Dvs det er muligens NOEN som får dem, men ingen av dere som leser her 😉 Og den ene tingen er allerede overlevert Regnbueblomst(. blogg.no) i premie etter “froggekonkurransen”.  Jeg har også laget mye mer, men det er ting jeg må være litt mer forsiktig med å vise, jeg har i dag også hovedsaklig fokusert på Sauens skjebne 😀 Det vil si, jeg lager en del andre ting også, men i dag er det strikk  jeg har fotografert.


Lue som jeg allerede har tatt i bruk i snøføyka 
 


Veske som Regnbueblomst har fåt tilsendt


Genser strikket sommerstid, mens jeg ventet på høsten. 


Veske, strikket og tovet i vaskemaskinen (ikke helt ferdig, skal ha morsomme knapper)


Enda en “langlue”.. Alle stripete garn er av merket Odin, og stripene blir av seg selv. Dvs jeg skifter ikke garn for å lage stripene.


Og til sist.. en havlferdig genser til en LITEN en som jeg er grandtante til. Han leser IKKE bloggen 😉

Sånn ser sauen ut etter de har farget han, og FØR jeg har gått løs på han… 

Liker du å strikke? Hva lager du i så tilfelle?

 

10 kommentarer
    1. whatwouldnemido: Jeg vurderer veldig å strikke meg en kjole faktisk 😉 må bare finne riktig garn, så jeg ikke bare blir seende ut som en bunt med garn selv liksom… Og mitt problem er litt at jeg gidder ikke strikke etter oppskrift, så jeg bare prøver meg fram, og ser hvordan det blir. Hm.. har blitt en del rart også (he,he) Men også mye fint, og man finner jo ut mye på egenhånd etterhvert..

    2. Jeg har mamma jeg, da 😉 Hun er superflink og har et umettelig behov for å ha “noe å henge fingra i”. (“Man kan jo ikke b a r e se på TV!”)
      Du skulle se hennes “tovede mariusvotter”! De er kjempekule! Og den siste tunikaen jeg fikk er blitt en kjempefavoritt! Heldige meg får nemlig nydelig, deilig strikk i jevn strøm! 😀

    3. whatwouldnemido: He, he 😀 Vet jo ikke akkurat om folk gnir seg i henda av mine tinge heller da… Men jeg velger faktisk å tro at de gjør det , noen av folka hvertfall 😀 Jeg er jo fornøyd selv med det jeg lager, og tror jeg klarer å smitte noen andre på min vei, med at dette er “må-ha”-luer f eks 😉

    4. Det gikk plutselig opp for meg at tanken “Noen gnir seg i hendene fordi de så bilder av noe håndarbeid som JEG hadde laget – og som DE trodde/håpet (!!) at de kanskje, kanskje skulle få i presang” – er FULLSTENDIG absurd.
      Men du er flink 🙂

    5. Der sier du noe….jeg måtte legge strikkepinnene på hylla i 2006 da jeg ble operert i skuldern…fjernet en ganske stor forkalkning i høyre arm helt oppe ved armfestet…det var ikke godt, men armen ble 100% bra igjen:)) Og takket være deg fikk jeg nå veldig lyst til å strikke….takk:))

    6. Diva Andrea Nyhus: Ja, det føles som det går veldig fort, og jo mer jeg får gjort, jo fortere strikker jeg også 😀 Så det kan bli mye fint fram til jul, og veldig vonde armer og skuldre. Blæh!!

    7. Klart det kommer bilder:)) Skulle da bare mangle:)) Det er så gøy å strikke med sånn multicolourgarn…det går så mye fortere…ehh nei..men det virker sånn iallefall:))

    8. Diva Andrea Nyhus: Ja, jeg liker litt farger. Farger gjør livet litt morsommere i mine øyne. Det er første gang jeg strikker med garn som skifter farger på “egenhånd” og det er veldig moro, og det går fort å strikke 🙂 Puter høres bra ut. Får se dem senere kanskje? 🙂

    9. Strikke er gøy:)) Jeg strikker gensere, sokker og nå har jeg store planer om å kjøpe noe fancy garn og strikke meg noen rufseputer:)) Da blir det mest effektgarn tenker jeg, og der er utvalget stort…tror det blir fint jeg:)) Den lua øverst var stilig!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg