Frodith gjør ting hun ikke vil… -gjør du?

Dette er litt i gata: “Harald og Thomas gjør ting de ikke kan..” Eller var det Ylvis-brødrene?? Samme kan det være, det er ingen av dem det skal handle om, men egentlig deg eller meg.  Poenget er at Thomas og Harald gjorde noe de ikke kunne, og de skulle se hvem som klarte å gjjøre det best, og vinne, hvis jeg husker konseptet riktig. Nå er ikke mitt mål å gjøre ting jeg ikke kan. Det er sikkert massvis av ting jeg ikke kan, og ikke gidder jeg å kunne alt heller. Jeg er mer en som fokuserer på å kunne noe litt GODT, og alt det andre kan jeg kunne bare bittelitt, det er helt greit. Men her handler det altså om å gjøre noen ting man ikke VIL. Hvorfor skal man da gjøre det lurer du kanskje, men for meg er det en utfordring å komme videre på noen småting… Bare de ikke er så altfor farlige. Som du kanskje har fått med deg tidligere liker jeg ikke å snakke i store forsamlinger, men jeg GJØR DET likevel. Riktignok ikke veeeldig ofte. Men jeg gjør det!! Litt i håp om at det skal bli HELT ufarlig til slutt, men det er like ille hver gang, foreløpig. Jeg får ofte tilbakemeldinger på at jeg gjør det bra, og at ingen kan se hvor nervøs jeg er. Men jeg har det ganske ille, mens det står på (blæh).

En annen ting jeg har halvveis lovet her på bloggen (ingen som la merke til jugekorset??) er at jeg skal sitte på en hest i løpet av 2013. Det er ikke nyttårsforsetter jeg snakker om, men forsetter eller utfordiringer som man kan bestemme seg for hvilken dag man vil. Og jeg står faktisk for den om hesten. Jeg skal gjøre det!! Må bare finne en å alliere meg med, en med hest. Og den må holde hesten, for jeg er veldig redd dem. Så får vi se hvordan det går. Skal selvfølgelig ta bilde den dagen det skjer, så jeg får noe å vise på bloggen.

Hvis det dukker opp noe annet som jeg må utfordre meg selv på så skal jeg lufte det her på bloggen, så jeg vet det blir gjort. Jeg er veldig sta, så når jeg har sagt jeg skal gjøre noe, så GJØR jeg det.

En utfordring kan jo være så forskjellig fra person til person. Du elsker kanskje hester, og gapskratter av mitt lille påfunn, pga hester er jo bare søte og helt ufarlige.. Vel, ikke for meg.. For meg er det “piece of cake” og spille frosk og tøve meg til i uformelle situasjoner. Mens for deg er det kanskje noe du synes er vanskelig. Noen synes det høres helt umulig ut å skulle løpe en mil, mens for andre lar det seg gjøre å klare i løpet av et års tid 😉 Jeg synes det er greit å mime, eller å spille teater på en scene, med sminke, maske etc, men får mye mer nerver når det skal være noe formelt og høytidelig. Altså, vi er forskjellige, heldigvis, og forskjelige ting trigger nerver, redsler eller “gidder-bare-ikke”- holdningen. He, he (“Jeg er ikke redd for hester, jeg gidder bare ikke ri”)  

Angående tegningen under: Neida, ufordringen skal ikke skje på en gyngehest.. jeg skal ri på en EKTE hest!

 

  Jeg har altså en liten utfordring til deg: Har du noe du ikke VIL, men allikevel skal prøve å gjøre? 😉 

10 kommentarer
    1. Mima: Ja, man må tenke gjennom litt sånne ting. For meg er det ikke en sånn JACKASS-ting, men noe jeg vil/ikke-vil pga jeg vil utfordre meg selv litt til bli mindre redd for ting. Jeg har nok noen flere ting, men jeg må også tenke mer gjennom de andre. Det skal ikke handle om å spise en bøtte med majones når jeg ikke liker det f eks. Ikke sånne ekle ting, men noe jeg gjør av en grunn som utvikler meg bitte-litt 🙂 Og bilder blir det HELT KLART til bloggen 😉

    2. Tøft at du skal sitte på hest i løpet av neste år! Å møte frykten din høres veldig fint og modig ut. Håper du får tatt bilder, og legger ut her på bloggen – den dagen det skjer 😀
      Er det noe jeg ikke vil(tør), men egentlig vil likevel..? Helt sikkert, må bare hoste det opp fra erindringen. Jeg trenger å tenke litt på det, kommer tilbake!

    3. ewymarie: Jeg synes de ser PENE ut, hestene. Men må altså venne meg til at de ikke skal bite, at jeg kan få kontroll over dem osv. Men å holde en edderkopp f eks, den sitter lengre inne av utfordringer jeg skal prøve meg på 😀

    4. Siv: Joda, stort sett gjør jeg nye ting for å lære noe av det. Men akkurat med hester så tenker jeg at jeg trenger ikke akkurat å lære å ri. Men jeg synes det er viktig å ikke være REDD for forskjellige ting. Så læringen består vel i å utvikle seg litt på “ikke-være -redd”- fronten. Lære å bli mindre redd altså 🙂

    5. Jeg synes også det er kult å gjøre nye ting, men ikke bare for å gjøre det – jeg liker å gjøre ting for å LÆRE nye ting!

    6. Fora noen av hestene med gulerøtter sist og kosa med en mule. Sto og klødde den under haka så den nesten sovna. Den var så søt, sto der og glippa med øya.

    7. Lady August: God morgen til deg også, og ha en fin fredag. Favoritt-dagen 🙂 Ja, jeg vet mange som LIKER hester (he, he). Jeg har også måttet leie en en gang, men er så fryktelig redd de skal bite meg hardt, så det var en grusom opplevelse. Den BET ikke, men den kunne ha gjort det..

    8. Skjønner hvordan du har det. Har en liten engel her som rir på digre hester og jeg er vettaskremt for de dyra. Har lært meg etter mange år å klare å stelle dem, men å sitte på…kommer nok til å ta et par år til. Good morgen til deg 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg