Så rart…

Har man blitt vant til å se på verden med flere par briller, kan det bli ganske rart og morsomt innimellom. Jeg liker  å fundere over småting, og det gjør livet rikere i mine øyne. Har jeg god tid, kan jeg sitte på banen eller bare på en kafe, og titte på folk, og tenke på hvordan de har det, når de ikke er akkurat DER. Noen ganger tror jeg at jeg VET det litt liksom, men det er garantert feil. Bare innbiller meg at jeg er veldig god menneskekjenner innimellom. Men mest er det fantasien som bare spinner i vei, fordi jeg har et ledig øyeblikk. Har nettopp vært i byen, og på en kafe jeg er innom av og til, sitter det en fast gjeng-alltid ved det samme bordet, alltid de samme folka. Hun ene likner litt på en tegneseriefigur (Olivia i Skippern-filmene), og de andre er også litt som fra et annet univers. Ikke at de er rare, har følehorn eller noe slikt, men det er noe MED dem liksom.. noe ubeskrivelig.. Og det gjør at jeg begynner å spinne og tenke, lage meg små historier..

En annen måte å leke med verden gjennom litt rare briller, er dette med å være så visuell..Å se  folk som dyretyper se blogg-livet som en BLOKK, ha farger på dager osv. Jeg har hele uken i farger, mest ORDENE -dagene om dere skjønner. Det er ikke sånn at hver gang det er tirsdag, så er verden gul når jeg går ut døra. Nei, jeg tenker ikke SÅ visuelt. Men det er mer lyden eller synet av ordene som trigger noe.. Tror jeg. Mandag er f eks blå. Det var kankskje ingen bombe for de fleste??  Men det er mest synet og lyden som gir meg assosiasjonen, det er ikke det at jeg føler meg “blue” disse dagene, selv om det kan vel hende jeg gjør det også av og til.. Tirsdag er gul som sagt. Onsdag litt brun. Torsdag rød. Fredag er helt klart grønn. Lørdag og søndag er nok litt preget av helligdagsstempelet, så de blir rød uansett hva jeg prøver på..

Jeg skjønte at dette er noe som ligger til familien vår muligens, dette med å ha litt sånne rare greier for oss. Søsteren min spurte en gang vi var på tur med overnatting på hytte,  vi spilte Yatzy og hun slang terningene og spurte:: “Hva tenker du om disse treerne, er de gutter eller jenter?” Og jeg skjønte umiddelbart hva hun mente, lo meg halvt fordervet og fikk stammet fram: “helt klart jenter”. Og det mener jeg vi var rimelig enige om 🙂  Vi gikk selvfølgelig gjennom de andre sidene på terningen også 

 

Så hva synes du? Er terningene jenter eller gutter? 😉 

Og: har du farge på dagene?

Har tingene en ekstra mening for det, bortsett fra den den først utgir seg for å ha? 🙂

18 kommentarer
    1. Diva Andrea Nyhus: Det vil si gutter på alle sidene 😀 Det er notert 😉 Hos meg er firerne og sekserene gutter, men en og to-erne har jeg ikke noe spesielt klar følelse på..

    2. regnbueblomst: Vet ikke om det er helt det heller, fordi dette med at dagene har farger, har også noe med LYDEN av ordene å gjøre. Rart er det uansett 🙂 Du har ikke noe kjønn på sidene på terningene? 😉

    3. Diva Andrea Nyhus: god morgen nabo 🙂 Så du mener hele terningen er gutter, men hva med sidene? Blir de da også gutter alle sammen? 😉 Ja, morsomt med litt rare ting, gøy når folk er MED også, og kanskje har noe liknende greier 🙂

    4. Hahahaa…og ellers har du det bra?!…fniiis:)) Det er jo morsomt å tenke sånn da..i litt andre baner enn folk flest…eller kanskje det er omvendt? At de fleste gjør det men ikke tør si det fordi de er redde for å bli sett på som *nuts*…Nuvel…..Men terninger er definitivt gutter…! Mandager er blå, opplest og vedtatt, men de andre dagene…den må jeg litt i tenkeboksen for å finne ut av:)) Ha en fargerik dag videre Frodith:))

    5. en padde: Hi, hi 🙂 Hele terningene gutter 🙂 Ja, kanskje det. DEN må jeg tenke litt på… Femmerene er også jenter forresten 😉

    6. Terninger er gutter. Tallene/sidene på terningene har jeg ingen formening om ENDA, men HELE terningen er gutt.
      Puh – det var godt å få snakket ut om det!!! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg