Kaffe og kake som lovet – en slags kaffeslabberas om gode blogger :-)

  .Ja, der er du ja.. og du .. Jeg la lapp til noen av dere i går, i postkassa, om at det ble kaffe og kake hos meg i dag. Og de jeg ikke var innom og sa i fra til : Dere så vel at jeg hang opp lapp i oppgangen? For jeg tenkte nemlig det var hyggelig at vi kunne treffes her inne, sånn litt på morgenen eller  formiddag, og skravle litt og drikke kaffe og ta litt kake.. Og som dere ser, har jeg bakt også. Og det er ikke ofte jeg gjør. Den er helt fersk, nesten litt varm ennå. Og kaffen er helt nytraktet, som dere sikkert både kan se og lukte, det ryker av den.. Mmmm.. nå gleder jeg meg.

 

Dere kan bare sette skoene i gangen der, og sleng nå bare jakka over sofakanten der. Har ikke så mange ekstra ledige hengere 🙂

Som dere kan se er jeg fremdeles i kosebuksa, fordi det er søndag og veldig deilig å bare slaske litt rundt, men etter sånn som jeg kjenner dere så tar ikke  dere det så nøye. Sånn, da er dere vel her alle sammen. Det er nok noen som sover ennå, men jeg tenkte å presentere noen av dere for hverandre. Jeg har jo som dere vet, ikke bodd så lenge i blokka her (uttales: bloggen her Les innlegget om #min lille blokk”). Så mange av dere kjenner nok hverandre fra før, og mye bedre enn dere kjenner meg. Men jeg har jo vært innom i naboblokka også, og DER er det nok ikke alle dere kjenner. 

Til høyre i sofaen der sitter: regnbueblomst.blogg.no. Hun er veldig søt. Liker godt å være med på en god konkurranse. Maler nydelige akryl-bilder av engler eller frosker, og hun er snill, morsom og fin å prate med 🙂 Hun var vel EN av de første jeg ble kjent med her inne i blokka. Og hun tok så fint i mot meg. Hun har en herlig humor.

Til venstre i sofaen, med kaffen og julebrusen der borte, sitter ladyaugust. blogg.no. Hun spiller i band, In August, tegner de nydeligste tegningene i hele bloggverdenen.  (Tegnehanne kan bare gå å legge seg 😉 )  Hun er rett fram, blid og morsom,men kan også skrive noen litt såre innlegg innimellom.  Vi har ikke kjent hverandre så VELDIG lenge, men vi fant fort kontakten.Hun satte virkelig fart på meg når det gjaldt å bli tegnekreativ igjen 🙂

Så har vi rett over bordet her til høyre Mima,   mima.blogg.no .Hun ble jeg også kjent med etter å ha vært her inne en liten måned kanskje. Vi snakket litt sammen i oppgangen sånn i starten, og etterhvert ble hun en av de jeg stadig er innom på kaffe hos. Og hun hos meg .Fine venner ja.  Hun er fargerik og pratsom. Vever og snill,men tøff og sterk på samme tid, og hvertfall ikke redd for noe, ikke sant? 😉 Hun har en allsidig blogg, tar opp alt mulig, og leiligheten hennes er ofte full :-I

Til venstre for henne sitter Diva,  divassjeselong.blogg.no/ Hun har jeg vel kjent nesten  like lenge som Mima. De bor ved siden av hverandre tror jeg 😀 Diva Andrea er energisk og engasjert, pusser for tiden opp, en EKTE leilighet 😉  Hun blogger om alt fra interiør, til politiske temaer eller om hvordan hun selv  har det. Her er det ingenting som ikke kan blogges om, NESTEN. Hun er snill og ærlig, og har mye humor og selvironi. Morsom å besøke.

På bordenden til venstre er Trille,  trilleblogg.com. Hun er det blideste og søteste i hele verden tror jeg. Før jeg startet bloggen min, leste jeg noen blogger, og hun var en av dem. Jeg var ofte innom og kommenterte, og vi ble ganske godt kjent etterhvert.  Hun var en av grunnene til at jeg fikk lyst til å starte blogg selv. Hun er en fjellgeit, som meg, elsker å sy og å gå på ski. Skriver om hverdag og glede,og om de andre nyansene i livet. Hun bor i naboblokka, men jeg er sikker på man kan høre latteren hennes trille helt over hit, om dere hører etter. Selv om jeg ikke har møtt henne IRL, så er jeg brennsikker på at det er lattern sin ja. Nydelig nordlending: Dere burde besøke henne.

En annen fin nordlending er Siv:   motionocean-siv.blogspot.no/ hun er den yngste jeg kjenner i nabo-blokka. Men jeg har aldir vært opptatt av alder, men av hvem som sitter bak disse hodene og kroppene. Så Siv er Siv, og en jeg liker godt å besøke. Hun er supersøt, skriver godt, er tøff skotsk jente, engasjert og opptatt av verden og folk rundt seg. Hun har en fot både her og der, er med på mye spennende, men hun skulle nok gjerne hatt enda flere timer i døgnet og flere føtter. Hun synger også litt. Ta dere en tur innom da vel 🙂 

Og sist men ikke minst kommer det  litt slekt innom: Martine,martii.blogg.no  Hun er vel hovedgrunnen til at jeg blogger i det hele tatt: Min nydelig, vakre niese. Hun blogger om alt mulig. Jobb, studier, familie, hverdagen, sin ganske så nyfødte gutt som er kjempesøt og også om han de ikke fikk beholde. Bloggen er ærlig og direkte, og nær og god. Hun har et stort skrivetalent. Og jeg er IKKE inhabil i dette spørsmålet  🙂 

Det er flere som ikke har kommet i dag. Min leilighet er litt liten, og jeg har ikke plass til så mange på besøk av gangen. Men jeg venter noen andre gjester neste helg, så vi får se om jeg har noe kake igjen til dem 🙂 og noen sitteplasser i sofaen. Jeg tror nok det..  Inntil da får dere kose der med besøk i naboleilighetene i blokka også, og heller bare komme innom en og en 🙂 

(hvisker lavt til dere: Jeg har prøvd å linke direkte til bloggene,men som dere vet kan jeg ikke data. Den sier at den linker, men er det noe tull, så får dere skrive inn adressen selv, og gi brevet til postmannen 🙂

Ha en fin dag !

38 kommentarer
    1. muumimamma: Det var kjempekoeslig da. At man kan inspirere noen til å få lyst til å blogge igjen :–) Stå på! Det er jo supermoro 🙂

    2. For et herlig kaffeslabberas! Det får meg til å få lyst til å blogge igjen :)) Jeg har vært veldig sløv på den fronten siden sommeren, så nå må jeg vist ta meg sammen og sette i gang igjen! Takk for inspirasjonen! :))

    3. Så koselig innlegg! 🙂 🙂 Så stas at du har virkelig fått sansen på bloggingen og funnet “din plass” her du også – har jo mange faste lesere allerede! 🙂

    4. Rett og slett vakkert!!!! Kred for et genialt kaffeslabras – til og med jeg som ikke drikker kaffe satte pris på denne sammenkomsten.
      Klem

    5. He he, for en utrolig kreativ, morsom og fargerik vinkling på kaffeslabberas med dine bloggvenner. Fikk meg en god latter her 🙂 Hilsen fra sofaen i Sandefjord 🙂

    6. passion4lifeandtravel: Takk, takk. Det har vært et veldig hyggelig kaffeslabberas. Døra har vært åpen i hele dag, og mange har tatt turen innom, og drukket kaffe. Ikke en smule igjen på kakefatet 🙂

    7. Livet i Casa Didriksen: Ja, det er jo riktig så sosialt her også til tider, og man kan jo arrangere litt selskap innimellom. Og i dag må jeg ha spilt litt høy musikk, for det har vært mange på døra her 🙂 Veldig koselig 🙂

    8. Lady Butterfly: Klart du kan komme 😉 Her er alle velkommen, døgnet rundt. Men jeg sover litt innimellom da. Kom når du vil, hele uka igjennom, men til helgen blir det fest igjen 😉 og det er jo litt ekstra..

    9. Så koselig du er med naboene dine da? Kan jeg også få komme neste helg? Jeg kan ta med pikekyss, rosa, gule og hvite, slik gamle tanter pleide å servere da de fikk kaffebesøk 🙂

    10. Ideatroll: Ja, akkurat nå er det HELT tomt på kakefatet, og kaffen er litt kald, men som sagt neste helg er det fullt kjør igjen 😉 Bare å stikke innom. Skal prøve å bake noe nytt. Men mange som har lovet å ta med også, så ETE skal vi nok få gjort. Ha en fin søndag! 🙂 Og skravlet litt. Og jeg er hjemme i uka også jeg, bare å banke på. Er hjemme etter jobb 🙂

    11. Jeg beklager noe innmari, men jeg var ute en tur i går, og så altså ikke lappen i oppgangen. Jeg mistenker sterkt at det er noen kakeglade mennesker som ikke ville dele… så jeg håper du holder av en plass til meg neste helg 😉

    12. regnbueblomst: Uff, din tur å være spurv i dag da.. Stakkars. Ja, de fleste har gått hjem nå, men hyggelig du komm innom NÅ da 🙂 Klem på spurven. Håper du blir fin form igjen snart 🙂

    13. Du er sååå flink å skrive, altså..! Og så fint du har skrevet om oss! =D helt rørt=) Jeg må ta en tur innom de naboene jeg ikke har møtt ennå…
      Beklager at jeg gikk glipp av kaffeslabberaset! *vinker til DIva* Jeg testet ut Polets juleøl i går, sterke saker… Så i dag er jeg bare en liten, sliten spurv på sofaen….

    14. Mima: Bare kom inn 🙂 Neida, ikke sur for at du er sein 😀 Her har det vært noen, og noen er fortsatt i nærheten. Så koselig du tok med den kaffen, det begynte jo å bli tomt her nå. men som du ser er det nok av kake igjen. Folk spiser jo ingenting vettu!! Redde for å spise ja. Men vi to er ikke redde for noenting!!, så vi tar oss gjerne et kakestykke også vi. Gumle, gumle.. Ja, kom bare igjen snart, her står kaffen på hele tida. Og du: angående redd: jeg har funnet ut at jeg antagelig ville vært gangske redd kenguruer også, og jeg hadde møtt noen… 😉

    15. *Bank bank*
      Åååh, jeg er litt seint ute..?! Har alle gått hjem..? 🙁
      Er det igjen litt kake til meg da? Gjø’kke noe om den har blitt litt tørr assa, og jeg har med Caramel Macchiato som jeg lovet i går ; )
      For et herlig innlegg, og så koselig at du likeså godt tok en kreativ blogganbefaling i tillegg! Er så stolt av å være nabo’en din jeg – og neste søndag skal jeg møte opp TIDLIG. Lover! Ikke at jeg er redd du ble sur fordi jeg hadde sirup i baken i dag, for jeg er jo ikke redd noenting 😀

    16. tanjaravn: Bare kom 🙂 Veldig hyggelig det. Jeg tenker å invitere noen flere neste helg også 😉 Må vel kanskje bake litt ny kake da 🙂

    17. Åh, FOR et innlegg! Du er en kunstner du, Solfrid! Nydelig lek med ord og setting. <3
      Takk for gode tips om blogger å besøke; jeg er så enig med det fine du skriver om Martine og Siv - de er gode blogger jeg allerede leser. Jeg er så heldig at jeg har fått møtt Siv, og hun er akkurat som på bloggen. ELSK på henne. Så artig at du og Martine er i slekt, bloggverden er jammen liten den også! 🙂
      TUSEN HJERTELIG TAKK for de nydelige ordene du skriver om meg og bloggen, jeg blir helt målløs. <3
      Artig at du nevner høylytt latter, for boioboi, jeg er høylytt! 😀

    18. Lady August: Å så deilig med litt vanilje-kaffe. Ikke smakt før,så det blir godt 🙂 Ja, nå matcher vi fint her, relaxed outfits 😉 Ha en flott søndag 🙂 Klem tilbake

    19. Goood morgen sukkertoppen 😀 og tusen takk for de vakre ordene. Har med vaniljekaffe til heeele gjengen for den er den beste til og med om man ikke liker kaffe er den nyydelig. I mørekblå morgenkåpe med hvite prikker står jeg kanskje i stil med morgenkosebuksa du har på? Det ble en sein kveld i går med gutta men nå er jeg våken. Ha en fantastisk søndag alle sammen. Klæm til de som vil ha, de som ikke vil ha får et smask i stedet for 😉

    20. Min matgale verden: Ha en nydelig søndag du også, du gjør morgenene mine veldig gode 🙂 Ler så jeg griner som er start på hver morgen 🙂 Herlig!

    21. DETTE innlegget liker jeg! Du maler bilder, du. Takktakktakk – både for fine ord om meg, og fine ord om andre, så fikk jeg noen nye blogger å besøke!

    22. Riktig god morgen Frodith…tok med PepsiMax`n min jeg…du skjønner det at jeg er ikke voksen enda..drikker ikke kaffe…greit det? Om jeg vil ha et glass? Jatakk:) Og de kakene så gode ut, tar gjerne et stykke av den nydelige sjokoladekaken….Så hyggelig å treffes på en slik måte, takk for invitasjonen forresten, kjempefint:)) Mima kjenner jeg godt, herlig, morsom, varm og inkluderende dame, akkurat som deg Frodith:)) Og Regnbueblomst….hei…vinker fra oppi Åsen… for vi bor i samme by faktisk:)) Morsom og kul jente:)) De andre kjenner jeg ikke men de vil jeg gjerne bli bedre kjent med…hyggelig det å treffe nye naboer:) Noen ganger er det slik at man treffer mennesker man umiddelbart får en god og spesiell connection med…rare greier det der, spesielt fordi jeg slipper ikke mange inn på meg, men du og flere med deg fant jeg tonen med ganske kjapt…gotta love it:)) Igjen, tusen takk for invitasjonen, nå skal jeg ut og røyke, så skal det sys puter! Skal meske meg med perler, silke, brokade og pomponger……en fryd for en Diva må vite:)) Kos dere videre alle sammen og ha en super da videre:)) Ha det!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg