Frodiths blogg-leilighet- ny sammenkomst..

 

 

Ja, som du ser henger det lapp på døra mi, og hvis du titter litt inn i gangen, vil du se alle skoparene som ligger hulter-til-bulter. Nei, det er ikke mine sko alle sammen, og samboeren har rømt huset for dagen, siden det ble nytt kaffeslabbeeras igjen. Så de skoene, tilhører de som allerede har kommet. På veggen der henger det noen bilder av folk som du kanskje drar kjensel på og andre som det kanskje er første gang du ser. Det er noen av vennene og naboene i områdeet her 😉


Den første til venstre på veggen her er whatwouldnemido.blogg.no. Hun har en underfundig og fin humor. Hun treffer meg midt i både hjertet og hjernen, og av og til føles det litt som vi må ha vokst opp sammen. Har mye av de samme opplevelsene av ting fra barne og ungdomsårene. Og vi har også en del like opplevelser i hverdagen da vi begge er lærere. Jeg ler som regel høyt, hjertelig og hysterisk av det hun skriver, og MÅ kommentere, fordi det trigger noe i meg, det hun skriver. Hun sier selv å ha et humoristisk, optimistisk eller noe laid-back syn på livet, og det vises i innleggene hennes. Noe jeg liker godt og kjenner meg igjen i. Hun krydrer med fine tegneserier som oftest. Man gleder seg liksom til hun legger ut noe på siden sin 🙂 og skulle ønske det var ENDA oftere. Ta deg en tur innom henne.

Og under her på veggen henger bildet av   kjerstisandnes.blogg.no. Hun virker å være en sprudlende bergenser. Hvertfall er hun bosatt der borte. Hun gjør morgenene mine lyse og fine. Jeg ligger nærmest og gleder meg til å våkne, der i søvnen. For når jeg står opp, er kjersti der, klar med nye ablegøyer på bloggen sin. Jeg gapskratter og setter nesten kaffe i halsen daglig, pga av henne. Hun skriver morsomme, skumle, spennende morgenskriblerier. Etter EN gang inne på hennes side var det ingen tvil hos meg, jeg måtte tilbake. Helt avhengig av morgen-skribleriene 😉 Den dagen det var noe tull på blogg.no, var jeg innom henne og “klaget” på manglende innlegg (he, he). Hun har matoppskrifter på ettermiddagene.  Dere bør ta dere en tur innom henne på morgenkvisten, eller på ettermiddagen.  Hun trenger kanskje ingen presentasjon, ligger øverst på listen for de påblogg.no sin liste for de på 40 + veldig ofte. Men jeg vil så gjerne nevne henne likevel, fordi hun er knakende god 🙂

 

 

 Neste bilder her er av ei jeg ikke har kjent så veldig lenge her inne, men føler vi har funnet litt tonen på den lille stunden vi har besøkt hverandre. tanjaravn.blogg.no/ skriver variert og ærlig om samfunnstemaer, om sine tanker og situasjoner hun er oppi, om sin familie, om det å være menneske. Hun virker veldig snill, og omtenksom. Hun har noe forsiktig eller beskjedent over seg, selv om hun ikke lar seg plukke på. nesen. Neida, det er temperatur og humor over innleggene hennes også 🙂 Ta dere en tur og besøk henne, så ser dere selv.

Det er ikke så mange bilder som dere ser henger oppe ennå. Jeg har så mye å henge fingrene i om dagen, så har ikke fått hengt opp flere ennå. Men dere får bare gå inn, og kose dere. Blir det lite mat, kan jeg alltids ta med noe kjøpekaker mens jeg er på butikken. Bare føl dere som hjemme 🙂 

 

 

14 kommentarer
    1. Åååååh! 🙂 Jeg kommer litt sent, jeg, med kaffekoppen og lag på lag med ull. Kjenner at her er det ikke bare hjertevarmt, men også varmt av ren kjærlighet, så jeg må kle av meg litt. Det er ikke ofte!
      Fine presentasjoner av bloggene, gleder meg til å titte innom. Takk for at du deler. 😀

    2. Så kreativt! Wiiii – det var fint med bilder! Jeg skal hilse på dem, jeg må bare komme meg inn og finne plassen min i sofaen!

    3. Ideatroll: Ja, jeg var jo innom å så de fine skoene dine også. Noen vi skulle trenge alle sammen. Vann skal bli.. Jeg må slutte å bare servere kaffe, ganske mange som ikke liker kaffe har jeg skjønt. Må i gang med litt te, vin, eller kanskje champagne! Muffins er godt, og nå er det slutt på browniesene til Kjersti, så det var ypperlig 😉

    4. Kaffeslabberas på en rolig søndag er ikke så dumt! En fin gjeng hadde du fått samlet ogaå 🙂
      Artig at du nevner SKO, jeg skrev jo om sko selv i dag – om enn litt andre sko 🙂
      Ps – kan jeg få et glass vann siden jeg først stakk innom? Jeg drikker ikke kaffe… men jeg tok med noen muffins!

    5. tanjaravn: Ja, håper det hjalp litt på humøret 😉 Hadde moro med å henge bilder i gangen, men dere var litt vanskelige å tegne 😉 Alle sammen.. Ha resten av søndagen i godt humør 🙂 Sende over en klem

    6. ååå min venn, så herlig.. jeg og hesten er på kaffe besøk.. det trenger jeg faktisk… for i dag er jeg litt sur… Takk for nydelige ord…. tok engentlig ikke med mer en litt dårlig hyumør, og så kommer jeg hitt å får årets pick-me-up… Fantastisk gjeng.. tusen tusen takk

    7. whatwouldnemido: Ja, nå henger du her i blogg-leiligheten for alltid 🙂 Og følger meg med blikket… Lurt du tok med egen kaffe, best å få kastet noe i halsen og ansiktet med en gang man våkner. Her blir det kaffe til krampa tar meg i dag,og deretter litt svenske-kjøtt.

    8. Hi hi, øynene mine henger i gangen din 🙂 Jeg er sikker på det er et bilde av den typen hvor man føler at bildet ser på en og øynene følger deg rundt…
      Jeg tok med egen kaffekopp forresten, jeg kunne ikke vente, måtte ha kaffe NÅ. Smaker fantastisk med Kjerstis småkaker. Fantastisk portrett du fikk til av Bonnie til Kjersti! Synes i det hele tatt du har gjort en hederlig jobb med portrettene våre. Flink du er! 🙂

    9. Min matgale verden: Ååå, så deilig med brownies! Ja, du må nok bare sette igjen de her, hvis det skulle bli noen igjen 😉 Ja, jeg håpet du likte bildet av dere to, ikke så lett å tegne når man ikke har noe ordentlig bilde å gå ut fra,men man har et mentalt bilde også, så det hjelper litt. Utifra det du har skrevet. Som sagt digger bloggen din. Ja, bare slå deg ned. Her blir vi en stund 😉

    10. Åh…elsker bilde av Bonnie og meg. Fikk nesten en tåre i øyekroken, det er bare så deilig med sånne fine ord på morgenkvisten…. Jeg har tatt med en boks med “roll-out-Brownies, vanedannende småkaker som er til å dø for. Og nå gleder jeg meg til noen timer i sofaen hos deg. Sammen med whatwouldnemido og tanjaravn og alle de andre som kommer innom. Og så gleder jeg meg til svenskegodis… Ah…..dette er livet! Takk for at jeg fikk komme! Du er et herlig menneske!! Absolutt helt herlig!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg