Om å glede seg…

HDet er viktig når dagene er litt mørke,når dagene er litt tunge, når det er vanskelig å finne grunnen til å ta på den røde regnjakka å gå ut i striregnet, når hodet surrer på med høstting, når det virker som et år til sommeren- og det ER det også, DA er det viktig å FINNE noe å glede seg til Om man ikke gleder til noe LANGT fram, så er det viktig å finne noe småting som kan glede litt i løpet av dagen, til helga, bare til noe i nærmeste framtid. Sånn vil dagene bli mer koselige, selv om det siler ned ute, selv om snøballene fyker forbi en på t-bane-stoppet, selv om hodet kjennes litt tungt. 

  • Jeg gleder meg til helga- da skal jeg på harry-handel i nabolandet, med søsteren min-som også er en av de beste venninnene mine 🙂
  • Jeg gleder meg til senere i dag, da skal jeg få fjernet noe søppel fra huset med bil  gå på kafe med venninne etterpå. og kjøpe mer garn etterpå 🙂
  • Jeg gleder meg til tirsdag, fordi da skal jeg på Katie Melua konsert med søsteren min 🙂
  • Jeg gleder meg til jobben snart, for jeg har verdens søteste elever, og jeg vet jeg er flink til det jeg gjør 🙂
  • Jeg gleder meg til sommern for da vil jeg gå i fjellet, både på Galdhøpiggen og Kebnekaise (Sveriges nr 1)  
  • Og…. så har jeg noe annet litt større jeg gleder meg til å fortelle dere, men det blir ikke riktig ennå, det er en liten overraskelse, og dere må vente lit til 😉

 Gleder du deg til noe? 🙂

 

 

 

14 kommentarer
    1. Oi, nå ble jeg skikkelig nyskjerrig!!! Jeg gleder meg til å bli ferdig med eksamene mine, til julegave-shopping med deg og til venninnene mine kommer hjem i juleferien! wohooo!

    2. Hm.. Ja, humper støter vi stadig på.. og jeg tenker at humpene dine får deg til å kjenne på “hvordan kan jeg best forholde meg til dette?” De følelsene, og det kan bringe en klarhet du trenger..selv om det kanskje kan virke tåkete. Du er god på å se smågledene, og de kan du hente styrke og inspirasjon fra ; )
      Gleder meg til overraskelse! 😀
      Takk, skal kose meg med filmen, big time! Nope, ikke med snuppa mi, med ei venninne. Jenta mi vil jeg skal se den først, og fortelle hva som skjer. Hun liker ikke den høye lyden som er på kinoer, og ikke veldig voldelige scener eller veldig triste scener. Kan hende hun ikke vil se den før den kommer på DVD, for storskjerm og TV-skjerm er to forskjellige ting ; )

    3. Mima: Ja, akkurat nå om dagen, er det noen små humper jeg må forbi. Slipper jo ikke helt unna jeg heller, selv om jeg stort sett har et lyst sinn. Er jo ikke alt i livet man kan styre og bestemme selv. Så det blir noen utordringer og humper for oss alle. Og da er det viktig å glede seg over små ting, fra dag til dag. I dag er det også en fantastisk sol, og jeg planlegger en overraskelse, som du kanskje så av gårsdagens innlegg, og det morer jeg fælt med 😉 Kos deg med filmen i dag da 🙂 Du og snuppa di, regner jeg med 🙂

    4. Liljema: Nei, jeg synes ikke det er så mye som skal til for meg, før jeg klarer å snu. Har nok arvet av mine foreldre,som også har hatt et lett sinn. Så har ikke noen STORE ting som plager meg, som regel, men jeg slipper jo ikke helt unna livets små humper jeg heller.. Og, da er det greit med noen små ting, litt sånn fra dag til dag, å glede seg til. Ha en flott dag du 🙂

    5. Ja det er viktig å glede seg og finne noen positive ting i hverdagen, små ting som kan gi glede… det er ikke så mye som skal til…:))

    6. Åååh ja, det er så viktig å ha små gleder når vi har høst-tanker, vinter-tanker, tvil på oss selv-tanker og andre tanker vi fint kunne vært foruten.. Jeg synes du har en veldig fint liste, og det var goddt å skrive den ikke sant? : ) Noen ganger gjør jeg det på tunge dager, for å tvinge meg selv til å se etter noe positiv ;D
      Jepp, gleder meg til verdenspremieren på siste Twilight-filmen i natt! Har gledet meg i ett år. Filmen begynner 00:01 ; )

    7. Kristin: Ja, det gjør du, og det gjør jeg også 🙂 Gleder meg til at DUskal bli mamma altså 🙂 Da skal jeg være filletante 😉 og barnevakt 🙂

    8. Diva Andrea Nyhus: Ja, du skal jo kose deg med pussingen du, og det kan du jo gjøre litt hver dag. Om du ikke ER der, så kan du jo GLEDE DEG litt hver dag likevel, til det kommer 🙂 Jeg har vært på to konserter med Katie Melua før, i Langesund. Med søsteren. Det er kjempekoselig! Spesielt bra var det der da, pga den lille stedet er så nydelig 🙂 Men jeg er “blodfan” ( :-D) av Katie jeg da.. He, he.. Jeg liker mye forskjellig musikk. Punk, rock, men også SNILLE Katie 🙂

    9. Goood morning sweetie:)) Du kan glede deg vilt til Katie Melua konserten…Vi var på konsert med henne for 2-3 år siden…..wow..sier jeg bare. Et minne for livet:))
      Viktig det å ha noe å glede seg til …og over! Det er en av tingene jeg er veldig bevisst på å gjøre når jeg merker at psyken ikke spiller helt på samme lag….
      Det skjer mange morsomme og herlige ting fremover da Frodith…så bra:)) Jeg gleder meg til helgen for da skal jeg fortsette oppussingen og henge opp de nye Burberry-gardinene..selvsydd må vite:)) Alltid noe å glede seg til/over…stort eller lite…Tror det er viktig for å få perspektiv på livet…Ha en riktig finfin dag videre:))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg