Katie- stalkers…

Katie Melua er etter sånn jeg oppfatter det, enten veldig “inne” eller veldig “ute” hos folk. En periode elsket alle henne, og de som ikke gjorde det de hatet henne, fikk jeg inntrykk av. Ikke skjønner jeg egentlig hvordan man kan hate denne beskjedne, lille dama, men vi er forskjellige. Hos MEG er Katie Melua veldig “inne”. Jeg liker stemmen hennes kjempegodt, sterk, uanstrengt. Hun triller ut sangene uten nesten å puste i mellom hvert vers, og hun går fra dypeste mørke- til de helt lyse tonene. Jeg har gått mange turer i sol eller regnvær med Katie “på øret”. Noen joggeturer hadde også vært umulig å gjennomføre uten å høre på henne. På meg virker hun EKTE, så det betyr at jeg ikke bare liker stemmen hennes, men også vesenet hennes.

Søsteren min og jeg har hatt to nydelige, kjempekoselige små-ferier til Langesund på sommeren, to år på rad, for å gå på Katie-konsert en av dagene. Ja, dere merker at jeg er på fornavn med henne. Det er ikke fordi jeg kjenner henne, eller har snakket med henne, men fordi jeg er en ekte STALKER (ha, ha.. bare tull) Vi følger etter henne der hun spiller, i Norge vel å merke, og kaller oss BLOD-FAN 😉 Vi har til og med T-skjorter med Katie Melua på (knis). Fra spøk til alvor. Jeg liker musikken hennes godt,og var nylig på konsert med henne. Denne gangen innendørs. Så jeg har altså vært på konsert både på den mer uformelle stå- ute- med- en- pils- måten, og sittet pent og pyntelig inne i myke stoler og sett rolig på sangene hennes. Og siste konsert var også deilig og behagelig, og noe jeg trengte nå.

Så altså: For meg er Katie INNE, men jeg liker kanskje konsertene hennes best UTE.

 

Katie Melua-konsert 2009 UTE i Langesund

Katie-konsert 2010 UTE Langesund

Katiekonsert med fine søsteren min 2009 UTE i Langesund.
 

 

Katie Melua- konsert inne i Oslo

 

Det var dagens lille hyllest til Katie 🙂 Jeg liker mye forskjellig musikk jeg, fra PUNK til gammel disco. Men Katie er altså en av favorittene 😉
 

4 kommentarer
    1. Siv: Ja, veldig pen å se på også. Men stemmen er det beste, og væremåtetn på scenen liker jeg 🙂 Og så er det vel for meg noe med at jeg har hatt så hyggelige konsertopplevelser med søsteren min, så jeg har knyttet mye gode minner til henne 🙂

    2. Hun er veldig pen iallfall ,det kan jeg si! Bestefar snakka om henne for noen år siden, og det var det første jeg hørte av henne. Ellers hører jeg ikke så mye hverken om eller av henne, jeg!

    3. Hææ?? Finnes det noen som hater Katie Melua??? De skal jeg stalke…og vi snakker ikke med positivt fortegn da,,,grmmmff:)) Hun har en låt jeg ikke kan høre uten å begynne å gråte, hvorfor vet jeg ikke men det er *noe* med den låta som treffer meg så veldig i hjertet…9 million bicycles…gotta love it:)) Og musikken hennes egner seg ypperlig som arbeidsmusikk når jeg pusser opp:)) Finfin dag videre til deg Frodith:))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg