Hvorfor Frodith? ;-)

Nei, dette er ikke noe dyptpløyende innlegg, om noe Frodith har gjort, som hun slett ikk burde..  Dete er ikke et eksistensietlt innlegg, om Frodiths gjøren og laden, og hvorfor Frodith gjør akkurat disse og disse valgene i livet. Nei, dette er et bittelite innlegg om akkurat navnet på bloggen og bloggeren..

Hva er grunnen til dette merkelige navnet? Er det liksom en avart av gresk mytologis kjærligehetsgudinne og fruktbarhetsgudinne Afrodite?

Tror jeg at jeg ER NOE liksom? Ja, jeg tror jeg er noe, det er vi alle, massevis verdt! Men jeg tror ikke jeg er henne akkurat.. Det er IKKE grunnen til det rare navnet. Og jeg HETER ikke Frodith, for de som tror det. Grunnen til at jeg valgte å ha en blogg uten mitt eget navn er ikke at jeg vil ha en veldig anonym blogg, hvor ingen kan se meg, for som du har merket legger jeg jo ut bilder av det som hvertfall DU tror er meg… Man vet jo aldri i de sosiale mediers verden, he-he.  Så altså, jeg prøver ikke sånn sett å skjule hvem jeg er og hvordan jeg ser ut. Men i oppstarten av bloggen, var jeg ganske opptatt av at jeg ikke hadde veldig lyst at elever, tidligere elever, foreldre til elever og enkelte andre bare skulle kunne google navnet mitt, og så dukker det opp en blogg, som alle kan lese og titte på. Jeg likte å ha litt følelsen av at JEG styrte det litt. Ga ut bloggnavnet til venner og bekjente, og “inviterte” folk litt inn. Så fikk den utvikle seg etterhvert. Så blogen er i så måte i utgangspunktet litt skjermet for ALLE hvertfall. Men hvorfor akkurat navnet Frodith? Vel, det er et navn noen slektninger ga meg da de var i 3 års alderen, og MITT ekte navn var litt vanskelig å si. Det nærmeste de kom var Frodith. Det har vært mange andre rare barne-forsøk på å si mitt navn, blant annet Fodda. Men det likte jeg dårlig som liten, så ønsket ikke en blogg med DET navnet. Så det fineste navnet i kalle-navn-varianten, ble altså Frodith, og det trives jeg godt med her inne 🙂


Har du noe kallenavn? Eller bloggnavn? Hvorfor har du akkurat et slikt kalle-navn?
 

 

 

14 kommentarer
    1. VELDIG mange fine tanker her!! Det er nok derfor jeg bruker bare Siv også – da slipper det å være det første som kommer opp på google 😉

    2. Kristin: Supert! 🙂 Moro å høre om litt sånne historier rundt forskjellige navn. Også har vi jo “de tre padder”, men den historien kan vi ta en annen gang 😀

    3. Jeg har en fortid som “Volve” fra den tiden dagblad-chatten var det store 🙂 Det var i grunnen mitt første møte med dette internettet. Før det holdt jeg kun på å skrive i word dokumenter og kunne knapt bruke en printer. Haha. Ble skikkelig hekta inne på chatten. Bakgrunnen for nicket mitt var at det var så mange type “blondie”, “sexy girl” eller “hot baby” der inne – så jeg måtte velge noe jeg følte passa litt bedre til MEG, samtidig som jeg merka at strømpene ble røde mens jeg så på andres nick 😉 Uansett, ble en del latter rundt nicket. Veldig mange trodde jeg var en eller anna råner på 20 år som var hekta på VolvO.. hihi. Ikke ut fra hvordan jeg representerte meg sjøl der inne tror jeg, mer det at nicket liksom skulle representere hvem man var. Da er jeg mer fornøyd med det nicket faktisk betydde for meg etter å ha lest om volver i Sølvhammeren, Jærtegn og Helgenkongen av Vera Henriksen: Spåkvinne, klok kvinne 😉 En aldri så liten heks altså.. 😉

    4. Min matgale verden: Ja, tenkte det var greit med en liten oppklaring for de som går rundt og tror jeg heter Frodith 😉 Eller at Det er en skjult Frode bak her 😀 Ha en flott dag Kjersti 🙂

    5. ladyaugust: Ja, du er en flott Lady August!! 🙂 Og selvfølgelig må du hete det, pga bandet. Det er helt perfekt egentlig 🙂 Ha en hoppende flott dag du også 🙂 La oss sprudle oss gjennom dagen 🙂 Ennå, i dag kjenner jeg meg litt som omgangssyka er på vei… uff.. Håper falsk alarm..

    6. Miss June hadde passa riktig så dårlig hehe Er vosken nok til å hete Lady August også heter jo bandet mitt In August, så navnet var ikke så vanskelig å finne verken i bandet eller på bloggen. Frodith passer perfekt til deg en slik sprudlende personlighet 🙂 Ha en hoppende flott dag <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg