2.des- ny luke i kalenderen venter på å bli åpnet

Og med en litt “Shrek-inspirert” nisse er vi i gang med luke nr 2

 Så, i dag er det 2. desember, og nå tror du vel at som i går skal du bare si GOD JUL, og så er alt i orden? Å nei du, pus… Alle som vil være med i trekning av dagens julekalender-pakke, må bare skrive dagens kodeord:,  i kommentarfeltet.  Det er ikke det samme som i går, så dere må holde dere skjerpet 😉 I dag er kodeordet: ” Du skal ikke skue nissen på håret”  Står det altså” du skal ikke skue nissen på håret”, som en del av kommentaren din, blir du automatisk med i trekningen om julekalendergave 🙂 Man må få gjort dette før kl 22 i kveld. Da trekker jeg en vinner. Jippie! Og siden du er så snill,blir det trukket en ny pakke i morgen 🙂  Når du skriver kommentaren , og VIL være med i trekningen, må du også skrive mailadressen din i mailadressefeltet,så jeg kan få tak i deg og varsle at du har vunnet, hvis du ikke har blogg selv. Og mailadressen er det bare jeg som ser.. Jeg vil si i fra hver kveld i tillegg hvem som har vunnet, og den som vinner må skrive POSTADRESSEN sin i mail til meg: [email protected], slik at jeg får sendt ut kalendergaven 🙂 Hjemmelagede gaver for det meste.  Lykke til! 😉

I går var det gløgg å få, i dag er det bare en liten marsipangris, for de som ikke liker marsipan eller ikke spiser kjøtt, så kan jeg reklamere med at denne tåler dere, dette er grisen sin det 😀 

Værsågod, bare ta en bit 🙂 

 PS: Det hjelper ikke å skrive mange kommentarer, jeg tar et navn hver fra hver som er med og legger i hatten min 🙂 og trekker på kvelden.

37 kommentarer
    1. Kristin: Ja, nå må dere la den gravide få sitte litt, og ikke spark henne 😀 Hun får nok tyn innenfra om dagen 😉 Ta det med ro, jeg vet det er litt trangt,men nå skal dere snart få komme ut for kvelden 😉

    2. Ikke spark så hardt er dere snill, det er litt slitsomt med spark både utenfra og innenfra! 😉 Vi er vel høflige nok til å la den gravide sitte litt høyere oppe i hatten??? *blunker uskyldig*

    3. Camilla: Shrek er grønn og fin, og ganske sliten her i dag,men klar for å trekke vinner av dagens luke snart, dvs kl 22. vinner du ikke i dag,er det muligheter i morgen 😉 Nå legges du i hatten igjen, du får oppføre deg pent nedi der 😉

    4. Ideatroll: Ja, skjønner jeg godt! Jeg hadde spent og sparket som en kenguru jeg også, om JEG måtte sitte i den trange hatten timesvis, sammen med flere andre.. men heldigvis er det jeg som er nissen nå… så jeg får heller gå ut å rette håret med glatte-tanga jeg 😀 så jeg er klar til etterpå..

    5. Ideatroll: Jøss, du er flink til å dikte sånn på sparket. Det er gøy, ikke sant. Og lage ting med ord, jeg digger det. Ja han gjemmer seg oppi hatten, dere kjenner vel han sparker og lager vei i grøten oppi der? Sånn, hvis du kan slutte å sprelle sånn-Trollet- så skal du få plass oppi hatten. sånn, der var du på plass 😉 Takk for flott dikti også

    6. Du skal ikke skue nissen på håret,
      selv om han gjemmer seg resten av året.
      Han sitter i hatten med lappene,
      og teller og teller på knappene.
      Han leter og leter helt til han finner
      den spennende lappen med dagens vinner.

    7. Siv: Nei det skal jeg ikke gjøre, nissen er en kjekk kar og man skal se litt på magen også før man vurderer hvem han er 😀 Nå legger jeg deg i hatten…. Pass på! Ikke sprelle så med beina, og ikke sparke de andre oppi der 😉

    8. Min matgale verden: Hi-hi, stakkar nissen 😀 Jeg ler alltid av dine skriblerier Kjersti. Ser liksom alt for meg så levende, nå har jeg DEN nissen på hjernen. Og DU legges herved i hatten med de andre 🙂 Koselig at du ble med 🙂 Jeg trekker vinneren klokka 22,og gaven forblir hemmelig til den kommer fram til eieren 😉

    9. Kristin: Men rugenissen får hvertfall plass i hatten min sammen med de andre, og det fortjener hun etter tur. Og da er det ikke bare DU i hatten med de andre,men du og den lille. Men blir bare EN gave hvis det blir du som vinner altså 😉

    10. Du skal ikke skue nissen på håret, for under luen finner du en gryende måne, og gjett om han er “hår”sår når det kommer til den månen…Faktisk så hårsår at gavene i år står i fare for å komme frem til alle søte små barn. Nissen nekter nemlig å kjøre slede så lenge månen er fremme…han tror nemlig månen er fremme for å gjøre narr, og minne han på hans gryende måne…. 🙂

    11. Turjakka passa såvidt i dag, men det var nok til at denne rugenissen kom seg ut på tur! Vagge gange ingen hindring nei 🙂 Du skal ikke skue nissen på håret! For nisser kan klare så mangt og mye 🙂

    12. whatwouldnemido: Ja, ikke sant. Jeg bruker mye lue jeg da, men det er jo ikke helt det samme.. Nå har jeg ikke laget noen hatter i kalendergaver, men kan fort vekk bli noe som likner 😉 Mye rart i sekken min her, og ikke BARE rart, litt fint også 🙂

    13. whatwouldnemido: Du er med i massevis, skjegget teller ikke, helt annen konsistens på det, og ikke på hår ellers på kroppen heller.. Det er stort sett bare det på toppen, som ikke skal kues, nei skues var det visst 😀 Velkommen i hatten! 😉

    14. Jeg skuer nissen på håra så det fyker etter! Ja! Meg meg meg! Nei..? Ikke meg? “DU skal ikke skue nissen på håret”. Hva med skjegget da? Tels det som hår? Er jeg med? 🙂

    15. Kristine: Ja, jeg vet at du kan,så ingen skuing av nissen på håret her 😀 Du får til det,neste uke.. I mellomtiden kan du kose deg i hatten min 😀

    16. Jeg prøvde å lage karameller i går, de ble nisset, og jeg måtte kaste alle sammen. Søren snyteklype, jeg må kjøpe nye ingredienser, og det ser kanskje ut som om jeg ikke kan lage karameller, men du skal ikke skue nissen på håret, for DET KAN JEG, og jeg skal lage nye. Neste uke.

    17. vaniljeogpepper: Buddha-modus hørtes deilig ut, da blir det kanskje litt Buddha-modus for mor også? Men julegrantenning og nissetog høres jo koselig ut når man har barn. Jeg har ikke barn, så da gidder jeg ikke nissetog liksom 😀 Veldig kaldt ute her også, over minus 10, og det er kaldt i Oslo!!

    18. Diva Andrea Nyhus: Var det jeg håpet du skulle si, at du tok fornuften fangen, og småpynter og koser deg litt hjemme i stedet for 🙂

    19. Nei jeg har lagt gaven fint bort :))
      I dag er det nissetog og julegrantenning her i byen så det må vi ihvertfall på -ellers er det null stress her oxo,ungene har gått i buddha modus..slik blir det nok til snøen kommer :))

    20. vaniljeogpepper: Du har ikke begynt å åpne den pakken vel? Den du fikk i posten? 😉 Hvis du vinner hos meg derimot, har du lov å åpne FØR jul, og det er det som er så fint 🙂 Jeg legger deg hatten igjen. Håper du får en fin søndag. Jeg skal gjøre ingenting i dag tror jeg, nesten helt sikkert… Må slappe av litt OGSÅ, alt for mye gjøring før jul..

    21. Diva Andrea Nyhus: Fin holdning- når Frodith taler-da lytter man 😀 Kjempegod morgen, og velkommen i hatten;-) Håper du skal gjøre noe hyggelig i dag 🙂

    22. Mima: Ja, fiin og grønn ikke sant? 😀 leker meg med et program jeg har fått til nettbrettet.Mange muligheter på det 🙂 Nå legger jeg deg i hatten med de andre, og ønsker lykke til for 2. desembertrekningen. Smakte grisen?

    23. livetsgrusommeironi: Nei, ikke sant 😀 Da legger jeg deg i hatten, og så hper vi på bedre lykke i dag. Jeg har jo 24 hjemmelagede gaver 🙂

    24. ladyaugust: Supert! Jeg setter deg opp og krysser hår, griser og fingre for at du vinner i dag. Du kommer til å vinne en av dagene, garantert 🙂 Du er førstemann i hatten.Kos deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg