Fest på blokka…

Eller hvertfall føles dett sånn…. 

Det føles som jeg har vært på en hei-dundranes fest (eller hara-ball som de sier enkelte steder), i hele helga… enda jeg har sittet pal i sofaen og ladet meg opp. Det summer i hodet, jeg er tørr i munnen, selv om jeg ikke er fyllesjuk- for jeg drikker nemlig veldig sjelden. Men det føles litt som før i tida, som dagen derpå… Men uten fylleangsten som kunne følge med, uten hodet som verket, uten hånden som ristet litt lett av alt for stort væsketap dagen i forveien. Nei, dette er mer den gode følelsen av at dette har vært en SKiKKELIG god fest, som faktisk bare har gitt meg full-ladete batterier. Og hvor har så denne festen vært? Vel, for å være ærlig, så er jeg slett ikke sikker på hvor den har vært….Og det gjør vel at jeg høres ut som at, JO… jeg fikke nok litt for mye i går.. siden jeg ikke vet HVOR festen foregikk. Men greia er at den foregikk overalt!! Her inne! I blokka/bloggen… Jeg fløy fra den ene til den andre, i et snabla jule- og helge-tempo, og det var jo fest overalt!!  Og et snabla SJÅRR, som de sier nordpå, et sjårr uten like i alle leilighetene. Hos Liljema var det fin snø, hos Kjersti ble det servert  god julemat, Tove-Georgine hadde tatt fram adventstaken og tentl lysene sine, Diva Andrea hadde tatt fram en haug med julestrømper og pyntet opp, Vaniljeogpepper viste film i det jeg kom inn døra, og Lady August fløy spinnvill rundt i sitt hus, spiste opp alt godtet i kalenderen, den ene dagen etter den andre og jeg fikk ikke smake EN TING…. Hos Nemi Rebella var det full fest, med dorullnisser og alkens nissemonstre løpende rundt.. Jeg var en tur innom i naboblokka, hvor fine Siv spilte gitar og sang som blånisse-jente?  Og SÅ begynte alle lekene: Hos Mima gleder jeg meg hver dag til om jeg vinner på kalenderen hennes, jeg var ut og inn og sjekket stadig om jeg hadde forstått riktig og ikke måtte melde meg på flere ganger, løp hjem igjen og ordnet med mitt eget selskap her, var en snartur innom Mima igjen, bare for å skravle litt, om nisser og om annet viktig… Hos Whatwouldnemido sto døra åpen hele tida, og der var vi inne i intense selskapleker om ulver og tigre og annet rart… Og da jeg sovnet søndag kveld, summet det lett  i hodet: :” hvor mange ulver?”, “på låven sitter nissen”… kalendergaver, adventstaker, luke nr 1,2, 3, julestrømper osv.. Alt i et stort sammensurium 😀 Det var festen sin det tenker jeg!! I dag på jobben tenkte jeg at jeg var skikkelig fornøyd med helgas fest, fullt oppladete batterier etter en helg på sofaen, men med høy sigarføring, gløgg, pepperkaker, partyleker og julelys allikevel.

Og i dag på banen, da jeg satt der med nettbrettet på fanget, og jeg ble rød i ansiktet fordi jeg ikke klarte å finne ut hvordan jeg slo over til lydløs. Det plystret og pep, og varslet alt mulig rart i kjempe-volum, og da tenkte jeg for meg selv.: ” Du er litt for gammel til å ha sånne ting, i det minste litt for TREGt til å lære deg alt dette”. Men samtidig tenkte jeg i mitt stille sinn..” men jaggu JENTE kan du feste fremdeles!! ” 😉 

 

 

Vil samtidig minne folk om, hvis de ikke har meldt seg på kalenderen min, og HAR LYST at det fremdeles er mulig. Bare les innlegget under her… Frist til kl 22 🙂 

36 kommentarer
    1. Mima: Ja, ikke sant, og alle ville være Agnetha, men noen måtte være hun mørke også.. Jeg har mer erfaring med HENNE for å si det sånn 😀 så kan være henne jeg, hi hi..

    2. Ja, det gjør vi! Er med jeg assa ; ) Navnet mitt begynner på A også, og jeg lekte Agneta da jeg var barn, med hårbørste i speilet, så jeg har allerede litt erfaring med å være henne, hehehe!

    3. Helga er slik godistid og eneste tiden man med god samvittighet kan lesse innpå, forutenom desember for den er fritatt for dårlig samvittighetsdager :DD Klæm

    4. Nemi Rebella: Og jeg er mer pære-cider, hvis jeg MÅ ta noe med alkohol i 😀 Liker meg best uten faktisk. Er ikke noe brems likevel jeg.. 😉

    5. Mima: Ja, begge, skal vi danne et nytt ABBA vi kanskje? Få med oss et par “gutter” å starte tidenes nye ABBA? Du kan få være henne lyse da… Jeg kan godt være hu mørke…

    6. ladyaugust: Var ingenting å få i helga hvertfall, hmf…… men godt du er kommet til fornuft 😀 Neida, var ikke spesielt synd på meg, kjørte i meg lass med mørk, lovlig sjokolade, Premium, Define, Lindts nam-nam.. Klarer å ordne meg. Men fint du tok en for meg nå da 😉 Var den god?

    7. haha det er klart du skal smake, spiste akkurat to kun for deg kjære 😉 hihi Helt sant altså, har ikke åpnet en eneste luke for mye …… ……… ennå 😉 Ha en snuppings kveld <3

    8. Niks! Hadde ikkeno i gløggen heller vi, liker ikke gløgg med alkohyler jeg, ihvertfall ikke vin, URK! Men kanskje himkok hadde gjort susen, mohæhæhæ 😛

    9. Jupp, vi LIKER svinsemusikk ;o) Gjør alt lettere i hverdagen: husarbeide, jogging, alt sånt som vi trenger energi for å gidde å gjøre :o)

    10. Min matgale verden: He-he, takk for det.. og herligere blir jeg om et par dager 😉 Har vært i post i butikk i dag, og sendt deg gave. En sann glede å gjøre det 🙂 Koste meg der jeg sto og pakket inn og styrte på. Nå får du se hva jeg heter også 😉

    11. Mima: Hvis det er svinsemusikk er det helt klart noe å høre på, viktig med litt svinsemusikk 🙂 Kanskje noe å løpe til det da, for meg, når jeg for nok overskudd til å klare å krype ut døra med joggesko på… 😀

    12. BRA! ; ) Jeg hører ikke mest på Bieber jeg heller altså, hehe..! (Selv om jeg må noen ganger, because of my offsprings Bieber craze.) Men han har faktisk en sang jeg liker, den nyeste tror jeg, som jeg får energi av, danselyst. Fin å gjøre husarbeide til, for da svinser jeg rundt med støvklut og mopp, går lekende lett 😀
      Men svenskemusikk.. nei takk, altså!

    13. Mima: Ja, “eg bare tullet” som han sier i reklamen.. Jeg liker dårlig begge deler tror jeg 😀 Har vel egentlig hørt lite Bieber. Og ikke MYE svensktoppar heller, pga det VIL JEG IKKE 😀

    14. Johoo, en heidundranes festhelg – både her, og hos naboen! Noen hadde fest her (i blokka), spilte svenskemusikk så det ljomet, og Amanda spilte da Justin Bieber på høy lyd for å slippe å høre på svenskemusikken 😀 Party, party, både her og der! ; )

    15. Hæhæhæ… Det er jo en av grunnene til at jeg elsker blogg, man får et lite innblikk i hvordan de “andre” gjør ting, og får ta en liten del i det 😀
      Den festen var jaggu gooooo <3 Føler meg litt som en tørrfesk selv i dag jeg, hæhæhæ :3

    16. nateh: Så kjempekosleig når noen liker det jeg skriver 🙂 Ja, det ble skikkelig travelt her i helga, deilig travelt 🙂 Og jeg har hatt en fin dag på jobb, deilig travel jobb også, men har verdens nydeligste elever og verdens beste språk å undervise på, så det så!! 🙂

    17. Makan til flying, ikke rart du er utslitt 🙂 Og blokka og nabolaget blir jo bare større og større 🙂 Du har en fabelaktig måte å skrive på!!! Digger den 😀
      Stor klem!!

    18. Jeg BEUNDRER hvor god du er til å sortere alle festene du var med på, for du fløy jo frem og tilbake som en ojoj, og mestret fortreffelig å samle alt i et eneste innlegg. PUH! 😀
      Bloggparties er supert, og det er du også! ; )

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg