Ikke bit!!

Det var det jeg ville si da jeg gikk ut døra i dag.. Ikke bit!!! For kulda bet nemlig i kinnene som vi sier. Og hvordan noen har kommet på det uttrykket, kan man spørre seg om. Jeg har hvertfall ikke opplevd på EKTE å bli bitt i kinnene, ikke sånn ordentlig hvertfall… Men hvorfor alt dette pratet om biting i ansiktet? Jo, det var nemlig kulde som i gamle dager ute i dag, for deg som ikke har merket det.. Og jeg referer ikke til noen andres gamle dager,men til mine egne “gamle dager”. Og jeg er jo IKKE gammel, ikke sant? Så du kan også bare se tilbake på DINE gamle dager, så tenker jeg du husker litt bitende kulde du også. Og det gjelder for de som er 50 og de som er 15 tror jeg. Det var mye kaldere FØR eller var det kanskje ikke det? Er det kanskje bare noe jeg tenker og tror, fordi jeg som liten måtte oppholde meg nesten alle døgnests tider utentdørs.Det VAR jo sånn før, man VAR ute.  Uansett vær og temperatur var det ut med stikkete stillongs og tjukk bobledress, og stå med snørra rennende, og håpe å få komme inn igjen snart. Noe som selvfølgelig ikke skjedde før mange timer senere.. Jeg husker faktisk ganske langt tilbake i oppveksten min føler jeg, små og store episoder, som ingen kan ha fortalt meg, men som jeg faktisk husker helt på egenhånd. Og noen av disse minnene er fra lek ute i snøen, fra tunga som satt fast i stolpen, fra engler i snøen, minner om at det knitret i kjempehøye snøskavler, og at selv om den gule bobledressen føltes litt kald innimelleom, så hadde jeg nydelig pelslue med slengdusker på. Det var tider det 🙂 Og sånn var det i dag også, der ute i vinteren. Det bet og bet, men jeg bare bet tilbake så det var ikke så verst likevel 🙂

 

Minner om at du kan melde deg på i julekalenderen min hvis du vil. Ta en titt på innlegget under så finner du ut 🙂 Men det må skje før kl 22, da trekker jeg vinneren 🙂 

6 kommentarer
    1. Mima: Ja veldig mørkt men jeg tenkte faktisk veldig lite på det. Var student og alt var så nytt. Det var masse vær, nordlys og snø til himmels, så jeg synes bare det var spennende. Bodde nærmest i en scooterdress da 😀

    2. Mima: Det er veldig koselig å høre, både at jeg er en ungmø og at du liker meg godt 🙂 Liker deg veldig godt også vettu 🙂 Jeg bodde 3 år i Alta for ca 15 år siden, DER var det kaldt som i min barndom altså 😀

    3. Næhææææi, du er IKKE gammel, og ikke jeg heller, vi bare husker ting som de var for få år siden, for tenk! ;D JO, det var kaldere før, det er ikke vi som har blitt frossenpinner eller no’.
      Husker f.eks nyttårsaften da jeg var 14, ei venninne var sammen en med en som var på fest, og vi gikk dit (ca 2 km), og kulda bet så fælt i låra og kinna mine at jeg mista følelsen begge steder. Altså, det tok ca 15 min å gå dit.. Det var 40 MINUS..! BRRRRR… Er ikke 40 minus her lenger, ikke vært på mange år.
      Klart du husker ting folk ikke har fortalt deg, for du er jo en ungjente du : ) også liker jeg deg veldig godt : )

    4. Liljema: Ja, kom tilbake når du er klar for en liten utfordring, med klart og godt hode 🙂 God bedring. Har hatt mye migrene før jeg også, nå er jeg kvitt det. Søster sliter med samme. Så jeg vet hvordan det er..

    5. Jeg tar den kalenderen i morgen jeg … sitter her og sliter med migrene… som dunker og vil dele hodet mitt i to… senga er ekkel akkurat nå..skitt… men positiv tankegang hjelper kanskje… :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg