Kan man ikke kjøpe seg litt lykke?

Noen sier at lykke ikke kan kjøpes for penger…..  hm…Jeg mener etter en dag som i dag…. Det går litt i ett om dagen. Lange dager på jobb, mye ekstra-undevisning fordi vi har bolkundervisning i drama akkurat nå som jeg har ansvar for. Full ansiktet av gips etter å ha ligget “modell” til maske-laging i dramaen, løp jeg ut døra fra jobb for å poste kalendergave til Whatwouldnemido ” post i butikk”. Akkurat det å sende denne gaven var  bare hyggelig, jeg gleder meg til den kommer fram. Men akkurat idet man ankommer shoppingsentrerene eller butikkene i disse dager merker man en viss galskap har bredd seg over byen. Det er det noe hysteriske som har inntatt folk, som det pleier å gjøre på denne tiden, hvert år. Og JEG er inget unntak, når folk ser helt gale ut i øynene og presser seg fram, det maurer og kryr rundt beina på meg, det rives og slites litt småirritert i forskjellige kanter av en vare, og man KLARER IKKE å bare rusle rolig rundt å bare titte. Og enda er jeg en ganske rolig person.. Men jeg tåler stress dårlig, og noen ganger blir jeg sjuk hvis det blir for ille… Det er i slike situasjoner jeg tar meg i å faktisk begynne å tenke mange morsomme og rare ting,kanskje for å beskytte meg fra alt stresset, som foregår rundt ørene på meg. Jeg tar meg i å møte blikket til en hund. EN HUND!! Å tenke: hmmm, lurer på hva DU tenker på… Tenker du i hele tatt… Du ser jo på meg, hva tenker du da…. Osv.. Ja jeg vet… Rabler litt for en når det suser rundt ørene på en.. Og det er da jeg velger å løpe inn i en butikk, kjøpe 4 dvd-er til meg og samboern og INGEN julegaver som jeg burde. Jeg kjøper meg en kjole i strikk.. og ferdiglaget middag.. Og da tenker jeg det er bare vås at man ikke kan kjøpe seg litt lykke for penger… Klart man kan!! Jeg ble iallefall bittelitt mer glad av alt dette, akkurat i dag, når jeg skuldrene har så høyt hengefeste…. LITT lykke kan man kjøpe 😉

 

Minner om at de som har lyst på å være med i trekningen av en kalendergave, har mulighet fram til kl  22, bare se på innlegget under her så finner du ut:-) 

18 kommentarer
    1. whatwouldnemido: Så koselig at du likte den altså. Kjersti og Vaniljeogpepper var også fornøyde, så da er jeg også fornøyd. Når dere likte dem. Nå har det vært mest vesker, men har også noen andre ting på lur.. 16 gaver igjen 🙂

    2. i blant kan lykke kjøpes for penger – helt klart 😉 Og når jeg er ute på gavraid, ender det ofte opp med shopping etter prinsippet “en til deg, og to til meg”…Sukk!
      Gaven kom vel fram – som du vet 🙂 JIPPI! Kjempesøt, altså 🙂
      Og hvis noen skulle lese kommentarer så langt ned, kan jeg fortelle at kalendergaven var en kjempefin, liten, lilla, tovet veske, at den kom på en fredag og at det var en perfekt start på helgen!
      Tusen takk, Frodith, du er en perle! Stor klem! 🙂

    3. vaniljeogpepper: Jeg har laget, strikket en del, før jeg satte i gang “kjøret” til DERE her på kalenderen 😉 Så en del er i boks faktisk. Alle jeg er tante til er VOKSNE, så det er liksom ikke på samme måten lenger, men jeg kjøper til alle dem likevel, fordi jeg LIKER dem :-), og fordi jeg har ikke barn selv. Så skal ta meg EN skikkelig shoppedag, det får holde, da skal de være i boks..

    4. casahappy: Ja, ikke vet jeg hvem som sa det i utgangspunktet, men jeg har hørt noen har sagt deg hvertfall 😀 Men sant er det ikke, det ordtaket… Her snakker vi om små-lykke altså, den store får man finne andre steder 😉

    5. Som en eller annen sa; ‘Den som sier at lykke ikke kan kjøpes for penger*…den går i feil butikker…AMEN:)) Masse lykke i Kartell-tingene mine…oh yeah:))

    6. Jo,jeg tror oxo lykken kan kjøpes ,til en viss grad -det gjelder jo å finne den gode balansen her som alle andre steder:)
      Jeg kjenner meg så godt igjen i det du beskriver av handelstandens galskap (!)
      Vi prøvde å handle inn noen julegaver på lørdagen,meg og 5..jepp fem stk barnungdom…vi endte opp med noen filmer vi selv skulle ha og så ble vi sittende på en benk å spise kyllinglår og drikke brus,å skravla helt til Mr kom å møtte oss,da ville vi hjem ! J
      Jeg har bestilt bøker på nett til julegaver…selvom jeg kommer ikke unna litt julegaveshopping 🙂

    7. Mima: Kanskje siste “Istid”,glad i animasjonsfilmer og passer best med noe sånt for å få tid til litt annet også. Den mini-serien jeg kjøpe (laget over en Ken Follet-bok) skal vi nok kose os med i helga her 🙂

    8. Ja, man kjøper seg en god følelse for en liten stund, noen timer eller dager, og det føles bra, selv om det ikke varer ; ) Skal ikke undervurdere evnen du har til å glede deg selv : )
      Hva slags dvd skal du kanskje se?

    9. Mima: Bra, alle her inne er visst enige om at det fint går an å kjøpe litt lykke,så da så 😀 Den sitter litt i ennå, jeg hviler etter nærmest selvlaget mat, og pønsker ut nye sprell til morgendagens kalender 😉 og kanskje se litt dvd etterpå.

    10. tanjaravn: Nei, det er ikke snakk om noe lengde her, og ikke noe STOR lykke heller, men om bare bittelitt lykke i hverdagen. Som Nateh sa her i stad, jeg kjøpte meg litt tid og det var noe av det jeg gjorde, med å kjøpe ferdigmat.. Digg 😀

    11. nateh: Ja, faktisk var MATEN en av hovedpoengene 😀 Du tok meg der 🙂 Det at jeg kunne lage litt mat fort for å få mer fri til å slappe av etterpå 😀 Det er lykke det. Skal prøve å roe meg, men kjenner jeg sliter litt med det om dagen. Mye jeg VET må gjøres liksom..

    12. Kristin: Jeg kjøpt siste” Istid” på dvd. Stor lykke for stort barn.. Og en ny episk mini-serie laget over en Ken Follet-roman. Forrige var “Stormenes tid”, kjempegod film, og nå fant jeg en av samme manus-forfatter. Den ser helt lik ut: heter ” I all evighet”. Og spist hurtigoppvarmet ferdig-mat. VERY deilig!! Nå slappe av..

    13. Litt lykke kan man så absolutt kjøpe – du kjøpte deg jo litt fri siden du kjøpte ferdigmat og det er lykke 🙂 Da ønsker jeg deg en rolig og avslappende kveld så du får henta litt overskudd før nok en aktiv dag på jobb 🙂
      Klem

    14. Tove: Ja og hvorfor sies det at vi ikke kan det, undrer jeg meg.. Altså den STORE lykken finner man nok ikke der, men litt små-lykke? Så absolutt -) hjalp hvertfall i dag..

    15. Jeg er glad jeg har unnagjort gavehandelen min i goood tid. Orker heller ikke butikker på denne årstiden og i hvert fall ikke handlesenter! Isj og fysj! Nei, nå sitter jeg inne og pakker inn gavene og koser meg. Eneste butikken jeg frekventerer for tiden, bortsett fra matbutikken, er Nille 🙂 Der har de ting og tang å pynte gavene med 🙂 Så DER kjøper jeg meg litt hverdagslykke, som kanskje gleder noen andre også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg