Åpning av luke nr 6 i kalenderen, bare bli med om du vil ;-)

 Nå er det snart jul, eller hvertfall er det ikke SÅ lenge til… Noen har handlet gaver, noen planlegger julemiddag for noen andre, noen skal på julefest med barn og noen skal feire med  eldre. Men alle husker vi vel vår egen barndoms jul, og hvordan det kriblet julaften morgen. At mamma hadde lagt noe i strømpen eller på nattbordet i løpet av natten, eller det var vel EGENTLIG nissen… At det kom Disney og “Tre nøtter til Askepott” på tv, og for ikke å glemme alle julesangene som ble spilt på radioen og øvd inn, for at vi skulle selv synge dem når vi gikk julebukk i romjula. Vel i dag er det julesangens dag 🙂

Her er dagens adventskalender-lek: For å bli med i dagens trekning av kalendergave, må du finne ut første setning på en av disse sangene. Kan du begge to,er det jo bare fint 🙂 Jeg er ute etter bare første setning i sangen(e) og ikke hele sangen. Skriv setningen i kommentarfeltet, og så blir du med i trekning av en hjemmelaget gave i kveld. Tidligere har Merethe vunnet (1. desember), Kjerstisandnes.blogg.no vunnet (2. desember), Kristine vunnet (3. desember), Whatwouldnemido.blogg.no vunnet (4. desember) og vaniljeogpepper.blogg.no vunnet (5. desember). Kanskje er det din tur i dag 🙂 

Her kommer sangen(e) jeg skal fram til :

A) 

 

 

eller  

B)

eller begge to;-)            Bare be om hjelp om det skulle trenges..

  Når du skriver kommentaren , og VIL være med i trekningen, må du også skrive mailadressen din i mailadressefeltet,så jeg kan få tak i deg og varsle at du har vunnet, hvis du ikke har blogg selv. Og mailadressen er det bare jeg som ser.. Jeg vil si i fra hver kveld i tillegg hvem som har vunnet, og den som vinner må skrive POSTADRESSEN sin i mail til meg: [email protected],  eller i meldingsfleltet, slik at jeg får sendt ut kalendergaven 🙂  
 

23 kommentarer
    1. Jeg rensket stemmen en stund, og tok en IFA, det var derfor stemmen var så ren og klar, skjønner’u! ;D Ååh, så koselig, og jeg gleder meg til Mimagaven, en av dagene før jul : )

    2. Mima: så pent du synger for meg 🙂 Er du sopran? 😉 Oppi den nyanskaffede sekken med deg. Jeg har en gave her med navnet ditt på, så til Mima-veien skal den uansett 😀 En av dagene før jul. Passer ingen andre akkurat DEN 😉

    3. 1) “Nå har vi vaska gølvet, og vi har børi ved, og vi har sætt opp fuggelbænd, og vi har pynte tre.”
      2) “På låven sitter nissen med sin julegrøt, så god og søt, så god og søt.”

    4. Kristin: Havregrøt er også godt 🙂 Han nissen kan ha den grøten sin i fred for meg. Oppi sekken med deg 😀 Og jeg hører inni hodet mitt at du synger 😀

    5. A: Nå har vi vaska gølvet, og vi har børi ved, og vi har sætt opp fuggelband, og vi har pynta tre
      B: På låven sitter nissen med sin julegrøt, så god og søt, så god og søt.
      🙂

    6. Nå har je søngi litt her for meg sjøl 🙂 Favoritt julesangen min først: Nå har vi vaske gølve å vi har børi ved, å vi har sætt opp fuggelbænd å vi har pynte tre… “Julekveldsvisa” 🙂 Og så har jeg spist havregrøt og tenkt på nissen som sitter på låven med SIN julegrøt, “På låven sitter nissen” altså, og vi har sikkert like godt og søt grøt begge to 🙂 Ha en fin dag. Klem

    7. “nå har vi vaska gølvet, og vi har børi ved”
      “på loven sitter nissen med sin julegrøt, så god og søt, så god og søt” 😉

    8. Min matgale verden: Hi-hi, synes jeg er nissen. Du er velkommen til en ny dag i sekken 🙂 I dag må det vel komme noe i posten til deg også. Men stå på, kanskje kommer det mer 😀

    9. Diva Andrea Nyhus: Riktig god morgen Diva 🙂 Savnet deg litt i går 🙂 Du må jo henge i her, skal den kalendergaven komme hjem til deg 😀 Og den som er tenkt til deg, den slipper faktisk ikke ut herfra før det står ditt navn på den. Så det så!! Passer bare deg! 🙂 Ha en flott dag 🙂

    10. Ja så har i vaska gølvet og vi har børi ved. Ved har jeg akkurat “børi” for når man er syk må man ha det varmt. Men “gølvet” nei det får noen andre vaske (les: ingen) På låven sitter nissen, og jeg håper han passer på scooteren min som står “vinterlagret” der. Mulig han freser rundt på den i kjedsomhet over mangel på dyr;)

    11. ..nå har vi vaska gølvet og vi har børi ved. Og vi har sætt opp fuggelbænd og vi har pynta tre.
      .på låven sitter nisse med sin julegrøt, så god og søt….
      Riktig god morgen Frodith:))

    12. tanjaravn: Det har bare vært moro for meg da, jeg har laget og laget etter jeg fikk denne ideen, og det har vært veldig fint for meg å ha noe å henge fingrene i denne høsten også 🙂

    13. livetsgrusommeironi: Skikkelig innsats på deg da 😀 Ja, jeg prøver å ikke lage FOR vanskelig, he-he, vil jo at pakkene mine skal finne noen eiere 🙂 Oppi Sekken med deg 😉

    14. tanjaravn: Så koselig at du også blir med 🙂 Jeg har håpet at du skulle bli med litt, fordi jeg har noe som jeg TROR passer til deg her også 🙂 Jeg har faktisk og sittet og laget NOEN av gavene litt med tanke på noen av dere faste bloggerne som er innom 😀 Lykke til i dag da! Det er samboeren som trekker 🙂

    15. Jeg bor jo midt i Prøysenland, så den her var ikke vanskelig! 🙂
      A: Nå har vi vaska gulvet, og vi har børi ved. Og vi har sætt opp fuggelbænd og vi har pynte tre! Nå sætt vi øss og kvile, og puste på ei stønn, imens jeg rugge vogga så bror din får en blund…
      b: På låven sitter nissen med sin julegrøt, så god og søt, så god og søt!

    16. vaniljeogpepper: Så fint du slenger deg med igjen 🙂 Flere som har gjort det, og det er jo kjempekoselig!! 🙂 Mange dager til jul og jeg har gaver i fleng, he he. Har jo jobbet som en blekksprut hele november nærmest 😉

    17. Hmmm,ja barndomsminner på godt og vondt -det fine er at det aldri er for sent å skape nye minner <3
      A: ''Nå har vi vaska gulvet,å vi har børi ved,å vi har satt opp fuggelbænd...å vi har pynta tre...''
      B:''På låven sitter nissen med sin julegrøt,så god å søt,så god å søt''.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg