Åpning av luke nr 7 i adventskalenderen, -kanskje din tur til å vinne i dag?

Før jeg setter i gang med åpningen, vil jeg bare dele et lite knis med deg… KNIIIIIS.. Det er nemlig ikke så mye som skal til for å glede meg, som regel. Og hva kan vel ikke en uventet plassert nisselue gjøre på humøret en kald desember dag? Tar helt vanlige folk på seg en nisselue, får det smilet på glid hos noen og enhver. Hvertfall fordi det overrasker. I går satt en helt alminnelig buss-sjåfør med nisselue på seg,  i et lyskryss der jeg sto ved fotgjengerfeltet og ventet på å slippe over.  Og sjårføren så egnetlig ikke NOE nissete eller tullete ut i utgangspunktet om dere skjønner hva jeg mener..Jeg ble med en gang VELDIG blid, det var nok nesten så sjåføren hadde glemt hva hun hadde på. Hun så helt VANLIG ut liksom, i ansiktet sitt, fortrakk ikke en mine…. Jeg smilte stort og tydelig til henne, og hun ble jaggu blid etterhvert hun også og hilste 😀 Så hva kan vel ikke en nisse-lue gjøre??

 

Som de fleste nå vet har jeg hjemmelagede gaver i min adventskalender. De ligger bare og venter på å finne sine eiere 😉 Nå er det altså 18 gaver igjen. Som kanskje noen vet er jeg lærer, og i dag får du lide deg gjennom noe av hva mine elever må plages med av og til. En aldri så liten ordlek. Klarer du å lese hva denne setningen sier?  Det er mulig den er litt vrien, men du får hjelp av bildet under her, og som et hint kan jeg si at det er KUN vokaler som mangler ;-). Hvis du finner det ut, så skriv det i kommentarfeltet. 


Når du skriver kommentaren , og VIL være med i trekningen, må du også skrive mailadressen din i mailadressefeltet,så jeg kan få tak i deg og varsle at du har vunnet, hvis du ikke har blogg selv. Og mailadressen er det bare jeg som ser.. Jeg vil si i fra hver kveld i tillegg hvem som har vunnet, og den som vinner må skrive POSTADRESSEN sin i mail til meg: [email protected],  eller i meldingsfleltet, slik at jeg får sendt ut kalendergaven 🙂  

Ha en nydelig fredag 🙂

 

32 kommentarer
    1. ladyaugust: Sånn halvhjemmelaget, er ikke noen kokk akkurat. Ferdig deig til å rulle ut av pakka, ferdig skivet ost og kjøttdeig har jeg klart å steke selv 😀

    2. ladyaugust: Ja, der er du 😀 Skal sjekke ut den nettadressen når jeg får tid 🙂 Nå er det tid for pizza her. Jeg putter deg på potet-sakko-sekken sammen med de andre 😉

    3. Siv: Så bra at du så hva det var. Jeg tror jeg har altfor lette oppgaver, men det er jo for at alle skal klare det 😀 For jeg trekker jo uansett… 🙂 Ta plass på sakkosekken 😉

    4. Liljema: Så koselig du er med Liljema 🙂 Ja, her er både nye og gamle, tidligere vinnere og førstegangsforsøkere , alle velkommen til å gjøre et forsøk. Håper du har en fin dag, selv om jeg så på siden din at du hadde sovet litt dårlig 😀 ……

    5. Kristin: Ååå, det er koselig å høre det!! 🙂 Jeg koser meg hvertfall masse med dem 🙂 og de med meg også tror jeg 🙂 Så jeg har verdens beste jobb 🙂 Velkommen i sakkosekken 🙂

    6. Jeg tror anonym er meg 🙂 det var i alle fall akkurat det jeg skrev, og jeg glemte nok å sette inn navnet mitt 🙂

    7. Når nettene blir lange og bestemor gynger på sin potet 🙂 Jeg skulle ønske jeg hadde hatt en så kreativ og flink og engasjert lærer når jeg gikk på skolen. Jeg vet at dine elever er svært heldige og det tror jeg de vet selv også 😀 Klem

    8. Takker og neier pent…pene piker fra umøblerte hjem gjør det må vite!:)) Har da danset seiersdansen til glede for alle som var tilstede…*et syn for guder*…sukk:))

    9. casahappy: Bare kom inn, tidligere vinnere får også komme inn, det er bare koselig. Jeg har jo så *MANGE gaver igjen 🙂 Riktig god morgen til deg også 🙂 Jeg sender gaven din i ettermiddag. Og velkommen inn i det aller helligste 😀

    10. *bank bank* får jeg komme inn? Eller er tidligere vinnere ekskludert:)) NÅR NETTENE BLIR LANGE OG BESTEMOR GYNGER PÅ SIN POTET er det kodeordet for å komme inn i aller helligste hos deg Frodith?? Riktig god morgen forresten:))

    11. Mima: Yuhuu Mima, jeg skulle gjerne gynget litt på en potet i dag jeg også 😀 Og egentlig er det ikke mange timene til heller… Håper du skal gjøre noe hyggellig i dag 🙂 Velkommen i sakkosekken, som Kjersti mente at poteten har vært et forbilde til 😀

    12. Anonym: Hvis man er anonym så kan jeg ikke finne ut hvem som skal ha gaven, jeg må nok få et navn her hvis du skal bli med i trekningen 😀

    13. tanjaravn:God morgen til deg også 🙂 Ja, vi er tidlig oppe, kjersti og jeg 😀 Men det er ikke førstemann til mølla som vinner her altså:-D Her kan man jukse, stjele eller klare selv. Vinneren trekkes jo 😉 Men bli bare med en annen dag hvis du vil, du vet jeg har en med navnet ditt på også 😉 Ha en strålende dag 🙂

    14. Jepp.. Når nettene…. Søren da, synes jeg er tidlig på nett når kl er 7.14, enda er det andre før meg.. Grrrr.. He he, ja jeg har ikke tenkt å stå opp før, så det får vare være.. God morgen forresten

    15. Min matgale verden: Der sier du noe, kanskje sangen burde endres noe i våre moderne tider uansett? Sitter der og gynger i sin sakkosekk 😀 Koselig at du er med i dag også, velkommen i sekken, eller kanskje vi skulle si sakko-sekken 😉 vi får se…

    16. Når nettene blir lange og bestemor gynger på sin potet…..Kan man ønske seg en ekstra stor potet i julegave?? Og har egentlig de som laget saccosekken bare kopiert bestemor sin potet?? Burde bestemor egentlig hatt en prosentdel inntekt av alt saccosekk-salg?? Og hadde bestemor da gitt en god dag i hele musefamilien, tatt pengene og flydd til syden, hvor hun pælmer innpå drinker med parasoll og soler seg så mye at hun ligner en rosin?? Ja, hvem vet?? Ha en fin dag du:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg