Åpning av luke nr 8 i adventskalenderen- vi går løs på en ny uke ;-)

Ikke før har roen senket seg etter 7. desember, så skal vi jaggu i gang med lørdag 8. desember. Noen har kanskje fått krøpet opp av dynene det har jeg nemlig. Må tidlig opp for å få med meg Kjerstis morgeninnlegg 😉 Vel, det er ikke eneste grunnen til at jeg står opp tidlig da… Jeg tipper du kanskje skal ut å kjøpe julegaver i dag, men før du flyr avgårde, for å svette panisk utover pakkediskene på kjøpesentrene, unn deg en liten gave selv… Eller det kan kanskje bli din gave, kan ikke love noe da… Det er desverre bare en gave pr dag, men det er vel kanskje bra, hvis ikke hadde jeg nok hatt senebetennelse nå 😀 Ta deg en klementin, litt marsipan, og prøv å se om du finner ut av dagens lille nøtt. I dag skal du prøve å finne 4 feil. Ta utgangspunkt i bilde A, og se hva som mangler i bilde B- eller om det er kommet noe tillegg. 4 ting altså. Skriv de i kommentar feltet, feilene, så er du med i trekningen om en kalendergave 🙂 Hjemmelaget som vanlig. 

 Når du skriver kommentaren (feilene) , og VIL være med i trekningen, må du også skrive mailadressen din i mailadressefeltet,så jeg kan få tak i deg og varsle at du har vunnet, hvis du ikke har blogg selv. Og mailadressen er det bare jeg som ser.. Jeg vil si i fra hver kveld i tillegg hvem som har vunnet, og den som vinner må skrive POSTADRESSEN sin i mail til meg: [email protected],  eller i meldingsfleltet, slik at jeg får sendt ut kalendergaven 🙂    

Her er dagens lille utfordring :


B

Dette var vel greit?? Håper det er mulig å se de to alverakkerne samtidig, at de ikke flyr i spinn for deg, slik at det er umulig å få festet øynene på hva som kan være for mye eller for lite i det nederste bildet. Lykket til! 🙂

Ellers, ha en fortreffelig dag ute i verden 🙂

 

28 kommentarer
    1. mimmimor: Ja her er det bare å være med uansett om folk har snatret og skvaldret det samme i hele dag, jeg trekker vinneren fra lapper. Eller det er jo ikke MEG, men faktisk samboeren som har den jobben 🙂 Kom gjerne innom igjen, jeg har sett navnet ditt inne hos K jeg også, og du vinner jo også 😀 Jeg SKAL vinne en dag jeg også!! SKAL, SKAL, SKAL 😉 Da kan du bare ta en plass på sakkosekken her, hvis du ikke skjønner hva det betyr, må du se litt på gårsdagens luker og trekninger 😀

    2. Prøver meg jeg, selv om svaret allerede har dryppet inn opptil flere ganger: foten har forsvunnet, votten er blitt grønn, øyenbrynet er borte og det har også tanna.
      Fint å “hilse på” inne hos Nemidamen – ble nysgjerrig på din blogg 🙂

    3. Hehehe jeg fikk ikke vært med i går, ikke på noen kalendere, for da var jeg hos min søster – og vi var en tur i Sverige, så den lille tiden jeg hadde på nett, ble hovedsakelig brukt på support 🙂 Er ikke lenge siden jeg kom inn døra hjemme… Jeg digger kalenderen din og WWND sin – de er veldig forskjellige, og jeg digger dem på forskjellige måter, så jeg må ha dem med meg når jeg kan 😀

    4. Ideatroll: Så kos du blir med litt innimellom, det må du gjøre mer trollet, for du er også en av de jeg har pakker til, som jeg har faktisk tenkt på litt i forkant. Noen av dere faste her inne, er faktisk uttenkt littegrann.. Men styre trekninga, men du FÅR gave 😀 Men om det blir i mårra kan jeg ikke love 😉 Jeg har ingen myndighet der, er kun samboeren og alven som styrer trekkinga 🙂 Men jeg plasserer deg godt i sakkosekken med de andre, så får vi bare håpe, når klokka nærmer seg 22 🙂

    5. siv: du så noe de andre ikke har sett, fordi jeg laget egentlig 5 først,men trodde ikke den fregna syntes, så med øyenbryne ville det blitt 5. men jeg skrev bare finne ,for trodde ikke den syne, så da er det riktig ditt svar også <3

    6. nederste har grønn vott mangler en fot har en for mye taann også ser det ut som omden har bare ei halv fregne på høyre kinn 😉

    7. Stakkars nisse B! Han måtte ta en grønn vott (kanskje han ikke fant den andre røde?), han har sikkert hatt vondt når tanna kom, og han har helt glemt å sminke på seg det ene øyebrynet. Kanskje i befippelsen over at han våknet med bare ett bein??
      Ja ja 🙂 jeg tror det var 4 ting 🙂

    8. Kristin: Ja, stakkar 🙁 god morgen til deg venninna mi og ta en plass i sakkoen. Ha en fin lørdag og klem på deg og den i magen 🙂

    9. Mima: Her var mange gode forklaringer 😀 ler høyt her jeg sitter 😀 Velkommen, og ta deg en plass på sakkoen 🙂 vi snakkes;-) Lørdagsklem til deg

    10. B: Har mista høyre øyenbrynm, har plutselig fått en tann, har bytta til grønn vott på venstre hånd og har amputert høyre fot. Stakkars rakker! Blir nok spesiell julefeiring for han i år.. 😉

    11. Alv B, som jeg tror heter Bottalf, har på seg feil vott, en grønn en. Det er nesten så jeg mistenker at han er fargeblind altså.. Ikke ser forskjell på rød og grønn, vet du ; )
      Det ser dessuten ut som at han har mista alle tenna sine, unntatt en fortann. Vel, da blir’e grautspising resten av livet på den karen! 🙁
      Han er en liten spilloppmaker, og myk som en katt, så han har bøyd sitt venstrebein (som vi ser til høyre) oppover bak ryggen, så vi skal tro han har amputert, men jeg lar meg ikke lure! 😛
      Det brynet han mangler, det er en ny trend i alvegjengen, det var et av kriteriene for å bli tatt opp i gjengen i det hele tatt. Vel, han besto, og nå er han er gjengalv. Jepp, og STOLT sådan! ;D

    12. Nissen må jo bare skjerpe seg med å være voldelig..å nappe øyebrynet til alver er jo tortur å regne,det er jo ikke rart den ene votten ble grønn!!
      Alive and kicking…men med myke tøfler på da 🙂

    13. tanjaravn: Ja, dette får vi kalle et morgen-slabberas, Vaniljeogpepper er også våken 😉 Det er hun som sitter og sparker ved siden av deg 😉

    14. vaniljeogpepper: Ja, det var noen som ikke har vært helt grei med han 😀 Det kan ha vært nissen selv som gikk litt bersert, fordi han er litt lei bråket hans. Og jeg må si at JEG også, har fått litt nok av han her innimellom, her han spretter omkring som en oj-oj, og jager meg opp… Akkurat som jeg ikke er stresset nok om dagen.. Men det er IKKE jeg som har masakrert han!! LOVER!!

    15. thii hii… ble så ivrig… takk, tar gjerne imot en hvil i sakkoen… har du en kopp te kanskje.. vanlig med melk og suketter takk… herlig!! Morgen slabberas!! Stoooor kos fra meg

    16. hmmm,ja en litt uheldig alvegutt som har mistet
      et øyebryn
      Grønn ,ikke rød vott
      En støvel eller hele beinet (OMGAAD ,julemasaker)
      og tilslutt den eneste fortanna..
      Vi håper jo seff det går bra med ham 😉

    17. tanjaravn: Ja, nå var du først 😀 Sitt ned, sitt ned. Sakkoen er ledig.. Og jeg sitter fremdeles her og lager noen gaver 🙂 Kjersti, som var den første som vant, fikk gaven sin i går. Og hun ble så glad, til og med tatt bilde av den 🙂 så nå begynner gavene å komme fram.Jippie!! Da krysser vi fingrene for deg i dag 🙂 Ha en nydelig lørdag selv 🙂 Klem

    18. En grønn vott, mangler en fot, mangler en tann, mangler et øyebryn…. Jiippii.. Nå tror jeg jaggu jeg var først også… Weeeeee… God lørdag vennen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg