Åpning av luke nr 9 i adventskalenderen

Natt til i går, våknet jeg om morgenen og hadde drømt om adventskalendere… Jeg er heftig deltaker i adventskalender hos Whatwouldnemido, HVER dag.. Ellers har jeg hørt mye om Lady August sin kalender, som hun har spist opp selv opp til flere ganger… og på skolen har jeg en til elevene,med bittesmå luker, og bittesmå sjokolader, som smelter fordi det er så himla varmt i klasserommet.. og det var noe med DET jeg drømte om natt til lørdag. At lukene var så veldig, veldig små og at jeg ikke visste hvordan jeg skulle klare å få alle de rare gåtene og nøttene mine inn der… Snakk om ensporet tankegang i disse juletider….

Vel her er hvertfall dagens lille nøtt, som du kan prøve deg på. den fikk ikke plass i en bitteliten luke, så du får gå inn den stor døra 😀  Klarer du å finne svaret på nøtten, så skriver du den i kommentarfeltet. Da er du medi trekningen av en hjemmelaget gave. Jeg har fremdeles mange igjen, så det er nok til alle 🙂 

 Når du skriver kommentaren (feilene) , og VIL være med i trekningen, må du også skrive mailadressen din i mailadressefeltet,så jeg kan få tak i deg og varsle at du har vunnet, hvis du ikke har blogg selv. Og mailadressen er det bare jeg som ser.. Jeg vil si i fra hver kveld i tillegg hvem som har vunnet, og den som vinner må skrive POSTADRESSEN sin i mail til meg: [email protected],  eller i meldingsfleltet, slik at jeg får sendt ut kalendergaven 🙂  

Setningen skulle ikke være for vanskelig, du får også litt hjelp av tegningen under..

 


Den var vel grei? I dag håper jeg mange blir med, nye og gamle, gamle og unge, kjente og ukjente, her er det bare å kaste seg med 🙂

 Og ellers: ha en fredfull søndag, eller helt kaotisk om det er det du vil 😉

 

26 kommentarer
    1. Ideatroll: Beklager trollet… men det er kl 22 som er fristen hver dag hos meg.. så Siv var allerede trukket for 9. desember. Men det er muligheter i luke 10. For den starter NÅ og varer til 22 i kveld.

    2. Støvkorn: Så koselig at du synes det, blir glad av litt ros ja 😀 Velkommen inn til de andre 🙂 Kanskje det blir din dag i dag 🙂

    3. Nei, alver går fint 🙂 Mitt opplegg er krevende bare for deltakerne. I motsetning til hos deg er det kun en sluttpremie – dermed ingen krevende anstrengelser knyttet til gaveproduksjon og -forsendelse. Og ikke trenger jeg skrive vinnerinnleggene heller. Bare jubelinnlegget helt til slutt 🙂 Men englesmykket er nydelig, og kanskje vet du tilfeldigvis sangen når “kremordene” begynner å komme 🙂

    4. mimmimor: Hei mimmimor:-) koselig at du tok turen i dag også. Jeg har vært inne og snoket hos deg også 😀 men skjønte opplegget ditt var litt mer krevende, så jeg har ikke rukket notere meg alle ordene. Skal gjøre en innsats snart 😉 velkommen inn i varmen, og ikke bry deg om alven som virrer rundt her 😀

    5. Når nissen er borte, danser musene på bordet – må jo være løsningen på dette.
      Pussig med sånne drømmer. Man er så logisk i våken tilstand, men i drømmeverdenen er det meste mulig – eller umulig 🙂

    6. når nissen er borte danser musene på bordet… Du er så flink assa.. og for en fin tekst også, litt underlig drøm da, men sånn er det jo, vi rår ikke med det… ha ha.. ha en strålende dag min venn.. og jeg.. jeg er på plass igjen.. ingen skal stoppe meg i dag.. fnis

    7. Mima: Det er snø og kaos her ute i dag. Togtider totalt endret, og jeg sitter her og venter. Men jeg har jo nettbrett, så for tiden til å gå 😀 Velkommen inn i varmen, nå skal vi se hva den halte alven, musene og samboeren kan varte opp med i dag 😀 ha en flott dag. Klem.

    8. *Plystrer akkompagnerende* “Når nissen er borte danser musene på bordet”, tralalalala
      Kos deg hos mor i dag, Frodith :)) 2.søndag-i-advents-klem

    9. Min matgale verden: Her er det lov å bli med så mange ganger man vil 🙂 Jeg har jo flere gaver, og ikke SÅ mange som melder seg på kalenderen 😀 Her kan man få to ganger hvis man er heldig 😉 hi-hi Ja, stakkars pus, han forsvant 😀 borte varten.. Kanskje musene har spist han opp? … litt ekkel tanke..

    10. God morgen du:) Jeg har jo fått min gave jeg, meeeeen, når nissen er borte danser musene på bordet! Men hva da med katten?? Ligger han og sover ut rusen i en krok?? Har musene lurt i han noe gammel rom som de fant i en flaske?? De er jo kreative disse musene:) Stakkars pus, han går en hard dag i møte han, eller har han vært på julebord?? Danset på bordet og hatt slipset rundt hodet?? Flørtet med sjefen og vist rumpa til arbeidskolleger?? Stakkar pusen, glad jeg ikke er i hans poter idag! Ha en fin søndag:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg