Åpning av luke nr 10 i adventskalenderen-bli med da vel ;-)


 Det er 10. desember.

Så er vi igeng med ny arbeidsuke, for meg hvertfall. Ny adventskalenderuke startet på fredag, så det knappes inn på både gaver og dager til jul.. Det betyr at jeg har NOEN færre gaver igjen i kalenderen men det er fremdels massevis igjen egentlig. Og det er litt av hvert av ting, den som vinner får se.. Hvis du klarer å løse nøtten, finne kodeorden, så skriver du det i kommetarfeltet, og slik er du automatisk med i trekningen av en hjemmelaget gave 🙂 Men du må få svart før kl 22 i kveld, for da trekker jeg. Det er min frist hver dag for “innlevering”. 😉

I dagens nøtt eller kodeordet du må komme fram til, må du faktisk kjenne litt til “røverspråket”. Mange på rundt 30-40 år kjenner godt til dette , og får de vil dette være bare” piece of cake”. Jeg må ha vært en veldig snill røvrer da jeg var liten, for snill har jeg alltid vært, med jeg var en kløpper i “røverspråket” og moret meg mye med det. Det kommer en liten lyninnføring i dette slik at yngre deltakere også har en sjanse.. Og så kan man jo bare herme etter noen andre om man vil.. Det er jo lov.. Altså srpåket fungerer sånn: Man tar en konsonant-legger en o i midten, og den samme konsonanten igjen på slutten. F eks: G= GOG, L= LOL (ja faktisk, og det var før sms tida vettu), B= BOB osv… Vokalene er som de vanlig. Prøve deg en liten formiddag med venner, å prate sånn, DET er moro DET 😉  

Vel her kommer dagens lille “røver-nøtt” :

 Når du skriver kommentaren , røversrpåk-setningen, og VIL være med i trekningen, må du også skrive mailadressen din i mailadressefeltet,så jeg kan få tak i deg og varsle at du har vunnet, hvis du ikke har blogg selv. Og mailadressen er det bare jeg som ser.. Jeg vil si i fra hver kveld i tillegg hvem som har vunnet, og den som vinner må skrive POSTADRESSEN sin i mail til meg: [email protected],  eller i meldingsfleltet, slik at jeg får sendt ut kalendergaven 🙂  
Forøvrig: ha en nydelig mandag 10.desember 🙂
 

 

36 kommentarer
    1. cassandraen: Det høres bra ut, å kose seg litt mellom slagene, eksamen i hva? 🙂 Jeg har forresten sett blogg-navnet ditt på en blogg jeg er innom, men husker ikke hvem sin..

    2. Å så hjemmelaget da:)) Dårlig med det i hjemmet mitt til jul ja… Skal kose meg med pensum bøker jeg.. har eksamen i morgen og den 3 januar… Og så må jeg jo blogge litt da;)) Men jula kommer uansett den, og litt kos skal jeg jo unne meg i mellom slagene :))

    3. cassandraen: Her er det bare å kaste seg med, ny eller gammel, det spiller ingen rolle, jeg har hjemmelagede gaver og 9 er delt ut. Og jeg har fremdeles mange igjen, det er jo en stund til jul 😉 Ønsker deg lykke til 😉

    4. Ideatroll: Jeg hadde en ide om en blå Rudolf i dag, altså ETTERPÅ, men har laget noe på en annen ide. Må jo lage innleggene litt i forkkant, og bare putte inn vinneren etterpå.. Og lover han ikke er blå, men hadde han gått med deg hadde han helt sikkert vært blå.. Stakkar Rudolf, og stakkar DEG, jeg var inne og leste hos deg..

    5. Rudolf er rød på nesen… men hadde han vært sammen med meg i går kveld, hadde hele sangen måttet endres, for da hadde han vært blå – av frost :p

    6. Siv: Nei, det var det jeg tenkte på, at dere som er noen år yngre (noen år-hmmmfff)… Dere kan kanskje ikke det, og dere skal jo også ha muligheten. Så de ble en liten lyninnføring. Prøv å gå ute og SI det høyt du, det er det jeg holdt på meg før. Vel jeg slutta vel før jeg fylte 17, men du kan jo bare gjøre det litt i smug, bare for å prøve å gjøre det med stemme og tempo- ha-ha.. 😀 Skal sende 3 gaver i dag etter jobb, til Liljema, Tarnjaravn og deg 🙂 Det blir bra. Og moro at folk er med omigjen 🙂

    7. Rudolf er rød på nesen – man ser det jo om man overser O-ene også, ihih! Men jeg har aldri visst hva røverspråket var før, jeg!

    8. Kristin: Ja, ganske så rød og fæl, lurer på hvorfor egentlig… En som har en teori om at han har luktet nissen i rumpa så det svertet av 😀

    9. vaniljeogpepper: Du er aldeles skjønn Vaniljen 😀 jeg lo så tårene sprutet het 😀 Har helt glemt at han er et dyr jeg, ja, GANSKE mye eklere hvis det var omvendt, æsj, “hikst, hikst, snørre..”

    10. tanjaravn: Ja, du får heller komme innom i ettermiddag, så tar vi en te da 😀 og pass på Rudolf for meg mens jeg er borte er du grei?? 🙂

    11. Rudolfen vet du, rød og fin… Stakkars, de andre ertet han, viste du det?? Men, det gikk bra til slutt.. Tenkte å ta en liten morgen te med deg, men du skal jo på jobb i dag, vi kan ta det senere.. Ha en fin dag vennen min

    12. God morgen, Frodith 🙂 Rudolf er rød på nesen! Og jeg har pakket mange julegaver, tra la la 🙂 Ikke ferdig, men kommet langt på vei 🙂 Meget fornøyd.

    13. Gogodod i rorøvoverorsospoproråkoketot? Jojegog hohadoddode hohelloltot dodilollola! ;))
      Høres bra ut med en kveldstur i kveld, og jeg skulle ønske jeg kunne vært med, vært turkompis :))

    14. Haha Rudolf er rød på nesen. Vet du tvillinger pleier å utvikle et eget språk, det gjore kusinen min og jeg også da vi var små eller vi var veldig inspirert av barnetv 😀 Ha en så fin mandag det er mulig, her er jeg dødstrøtt og bare kaffe hjelper akkurat nå 🙂

    15. Mima: Du også, ha en flott dag i dag. Ikke så kaldt ute. Tror jammen jeg kanskje skal gå en liten tur i kveld 🙂 Rudolf er dn kjernekar. Var du god i røverspråket som liten? 🙂

    16. God morgen til deg :))
      Vet du hva? Rudolf er rød på nesen, men han bryr seg ikke om det for den lyser jo så fint i mørket, vet du ;))
      Ønsker deg en strålende mandag, Madam :))
      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg