Åpning av luke nr 11 i adventskalenderen- bli med, bli med :-)

 

Nå er vi snart halvveis til jul!! Noen får vel litt hetta av å tenke på det, og andre tenker at tiden ikke går fort nok (gavehundene blandt oss. :-)) Vel, jula kommer uansett den, om vi vil eller ikke, om det er kaninker under sofaen, støv på tv-skjermen eller på hjernen, eller null kaker  i kakeboksene.. Det blir 24. desember!! Det blir nok noen besøk hit og dit, og noen gaver skal deles ut.. Spørsmålet er litt om hvordan vi tar det i dagene før jula kommer. Om vi velger å slite livet av oss, med vasking,baking, sylting, safting,snøfting snylting,  steking, shopping, pakking,  eller om vi velger å ta det litt mer med ro og kunne være oppegående og BLIDE når jula kommer. 

Men noe som hører advent til er kalender, og det har dere jo fått 😉 Noe annet som hører julen til er julesanger, selv om det vel ikke gåes så mye rundt juletreet lenger eller synges så mye sanger lenge. Men de fleste KAN jule-sanger, om det nesten bare blir til synging i dusjen…  Så dagens kode ord er egentlig tre setninger, eller dvs tre julesanger som dere skal kunne si første setning av. Altså: Hvilke julesanger er dette. Når dere har funnet det ut, skriv det i kommentarfeltet, så er dere automatisk med i trekningen av en hjemmelaget julegave: 

B

 

 

C

Noen av disse i dag er kanskje litt vanskelige? He, he.. Nr C- er en engelsk sang. Bare spør om hint hvis dere trenger, eller titt på naboens svar. Alt er lov 🙂 Klarer du bare to eller en, skriv det ned uansett 😉

   Når du skriver kommentaren , altså de 3 sangenes tiler, og VIL være med i trekningen, må du også skrive mailadressen din i mailadressefeltet,så jeg kan få tak i deg og varsle at du har vunnet, hvis du ikke har blogg selv. Og mailadressen er det bare jeg som ser.. Jeg vil si i fra hver kveld i tillegg hvem som har vunnet, og den som vinner må skrive POSTADRESSEN sin i mail til meg: [email protected],  eller i meldingsfleltet, slik at jeg får sendt ut kalendergaven 🙂  

40 kommentarer
    1. ladyaugust: Du var litt sen i dag Lady 😀 Jeg trekker kl 22 vettu, og Nemi Rebella har allerede vunnet en liten tingen 🙂 men kom gjerne innom i morgen sirup-snuppis 🙂 God natt <3

    2. Heihei klar til gjettekonkurranse :DD Du grønne glitrende tre god dag, romjulsdrøm, white chrismas(I´m dreaming of a white christmas) Ha ei god natti <3

    3. mimmimor: Det ble litt mye sprell og folk som stakk av fra den sakko-sekken, så jeg måtte i går putte folk nedi den hersens striesekken igjen. Og desverre er det der du havner i dag også, sammen med de andre ;-)så trekker jeg en av dere opp derfra etter beina, senere i kveld. Men jeg har slengt nedi et par marsipangriser, så dere skal holde fred nedi der 😀 Ja, tegningene er det jeg som lager, og jeg sitter faktisk bare og tegner med pekefingeren på den lille museplata på laptopen, i Paint-program. Det fungerer faktisk veldig fint. Koser meg 🙂

    4. Morsomme tegninger – du som lager dem? Sangene er “Du grønne, glitrende”, “Ein skulle vøri 4 år i romjul” og “I’m dreaming of a white christmas”. Og det var det – da er det vel plass i sakkoen i dag også? Litt te?

    5. muumimamma: Å ja… ja helt umulig fra mobilen, nei da skjønner jeg 🙂 Fått meg nettbrett også jeg, så leker og morer meg veldig.

    6. Je har blogget en stund jeg da, det er vel mer skrivetørke som har rammet vil jeg tro. Tok pause i ferien, og har bare vært sporadisk innom siden, uten å komme skikkelig igang igjen. Men det kommer vel etterhvert, regner med å få masse inspirasjon når jeg leser blogger igjen 🙂 (og så er det litt tungvint å blogge fra mobilen… håper jeg snart får meg en pc eller Mac som virker!)

    7. muumimamma: Før jeg startet min egent blogg, leste jeg MASSE blogger, lang tid. Var veldig ok det også 🙂 Men nå koser jeg meg veldig med dette da 🙂

    8. muumimamma: Hatt en søster, kjint en jinte, spiller ingen rolle… Jeg er ikke så nøye på perfekt sitering 😀 Her får egentlig alle være med, så sant de har prøvd litt da 🙂

    9. Takk for det 🙂 av en eller annen grunn er det vanskelig å finne noe å skrive om for tiden, enda så travelt som jeg har det. Vil gjerne men får det ikke helt til liksom. Men jeg har funnet ut at jeg kan jo lese andres blogger for det :)))

    10. muumimamma: Så hyggelig du kom forbi, lenge siden jeg har sett deg 🙂 Da ønsker jeg deg velkommen ned i sekken til de andre som har kommet hit 🙂

    11. Du grønne glitrende tre, goddag. En skulle vøri fire år i romjul, og hatt en søster som var næstn fæm! I’m dreaming of a white christmas.
      En flott bukett av julesanger du har plukka frem :)) ha en strålende dag!

    12. Liljema: Ja, ikke sant, den gjør det 🙂 Jeg er nok litt mer sånn som må SI IFRA til meg selv, at nå må du roe ned Frodith, fordi dette er ikke bra for deg.. Og da snakker jeg ikke om vasking, baking etc for det gjør jeg nesten ikke 😉 men mer når det gjelder løping i butikker osv..

    13. Kristin: Snus i vei, det er deg vel unt 😀 Bra du har en rolig og avslappende dag med røkelse 🙂 Jeg skal snart i gang med luke 12 her så fort jeg får avsluttet jobb 😀 Travle tider for nissen her.. 😉

    14. Siv: Det var litt sånn som du har gjort jeg tenkte på da jeg laget dem, sa liksom en setning i hodet bare. så det er navn godt nok på disse tre ja 🙂 Det er 12 dager igjen til jul, håper jeg klarer være like kreativ framover (blæh). Du må titte i postkassen din i morgen kanskje 😀 Sendte i går 😉

    15. Jeg synes du er helt super til å tegne jeg! Var mer at jeg oppsummerte for meg selv at dette var fine julesanger og de fikk meg til å tenke på den aller fineste også 😀 Jeg gjør ingentinga anna enn å snuse inn kongerøkelse i dag – amen 🙂

    16. “du grønne glitrende tre goddag”, “man skulle vore fire år i romjul”, “I’m dreaming of a white xmas”
      det ble jo første setning og ikke navnet, men close enough 😉
      du er kreativ som kommer på alle disse oppgavene!

    17. Så lenge jeg får lov til å slippe stresset og nyte adventstiden er jeg fornøyd…. og DET GRØNNE GLITRENDE TRE hilser meg god dag før julaften så jeg kunne drømt om at jeg hadde en ROMJULSDRØM og sist men ikke minst at I`M DREAMING OF A WHITE CHRISTMAS kun holder seg til sangen, for her er det snø.

    18. Kristin: Var så vanskelig å tegne atte… Mange av sangene jeg strever litt med tegningen må jeg innrømme 😀 Velkommen inn i varmen. Kanskje det er din tur idag 🙂

    19. A: Du grønne, glitrende tre: God dag. Velkommen du, som vi ser så gjerne (dette var min mormor sin julefavoritt). B: En skulle vøri 4 år i romjul’n, å kjint ei jinte som var næsten fæm (en av mine favoritter) C: I’m dreaming of a white christmas. I dette potpourriet mangler bare kremsangen: O helliga natt 🙂

    20. Monica prøver: Men det er stressfritt å melde seg på julekalenderen min, hvis du vil 🙂 ALtså, da må du gjette på de nøttene da 😀 Hvis du har lyst

    21. Jeg er helt enig med deg i at det er mye hyggeligere å ha et hygelig fokus i jula, kontra å slite seg ut, det vinner ingen noe som helst på! Skrev faktisk et blogginnlegg om det her om dagen selv. Min reise mot en mer positiv hverdag gjør at fokuset er på en mest mulig tressfri hverdag! 🙂

    22. Nemi Rebella: Jo, det var de 😀 kan litt fransk ,og noen gloser italiens, og spansk har man jo sett, så dette ser jeg LETT er helt rett, ha-ha.. Neida… men tror jeg ser det.. alvorlig talt 🙂 Kos deg med shopping og en god morgen rett tilbake til deg. Klem på seg! 🙂

    23. “Arbol con purpurina, buenos dias….”
      “Quiero ser quatro por las navidades otra vez, y conosco una chica que casi tenia cinco…”
      “Navidad Blanco…”
      Hæhæhææhæ… Var det ikke de? Fåkkit…. 😛
      God morgen til deg snuppa… I dag blir det shopping p¨å meg… juhuuuu? 😀

    24. Helllooooo & god morgen <3
      A : ''Du grønne glitrende tre ,goddag''
      B: '' Romjulsdrøm''
      C: '' I`m dreaming of a white christmas'' evnt Wenche Myhres versjon..''jeg drømmer om en hvit barndom''

    25. vaniljeogpepper: Spiller ingen rolle 🙂 Kan du en av dem er det fint 🙂 Eller allel tre.. eller engelsk.. eller norsk… Ikke så nøye på deg jeg 😀

    26. A: Du grønne glitrende tre god dag, B: En skulle vøri 4 år i romjul`n, den heter vel Romjulsdrøm, C: I`m dreaming of a white christmas…trur eg:)) Riktig god morgen Frodith:))

    27. “Du grønne, glitrende tre, god dag”
      “En skulle vøri 4 år i romjul, og kjent ei jente som var nesten 5, og begge skulle kledd seg ut med maske og kømmi julbukk tel et bessmorhem”
      “I’m dreaming of a white Chrsitmas, like all the ones I used to know, where the tree tops glistended, and children listened to hear sleighbells in the snow”
      🙂 fine sanger! Sitter her og nynner litt inni meg. Ha en hyggelig dag, Frodith 🙂

    28. Du grønne glitrende tre god dag! Ja er det ikke litt merkelig at vi står der stivpyntet i stuen og sier god dag til juletreet vårt?? Og så klager de over at vi ikke har respekt for det stakkars treet?? Her vi står og skraper og bukker foran det?? En skulle vøri 4 år i romjul, og kjint ei jinte som var nesten 5….ja for sånne 5 års gamle jenter kan virkelig slå fra seg, og er veldig grei å ha som livvakt!! Driving home for christmas, er nok antagelig galt svar, for her finnes ingen bil, og jeg blir sikkert veldig sur når jeg ser det riktige svaret senere…men nå MÅ jeg på jobb. Sylting og snylting før jul er noe jeg kjenner godt til;) Ha en fin dag:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg