Åpning av luke nr 12 i adventskalenderen

 

 

Denne mannen har vært mye omtalt før jul. Han har gjort mye rart og reist mange steder. Han er altså en bereist, verdensvant og stort sett grei fyr. Han spiser mye, liker barn, og er mest akitv i desember. Men av og til blir han litt lei sin egen familie, og det hender seg derfor at han bytter plass med noen andre familier. Spesielt i desember..  Du skal aldri være helt sikker på hvem det er som er bak den masken på julekvelden. Dere som er voksne tror dere VET at det er en fra familien. At det er bestefar til barna, faren til barna, en onkel eller naboen… Men er dere egentlig helt sikre på det? Vi vet jo at julenissen har byttet med en familie før,på selveste julaften.. Ja,  familien til han Snikker Andersen… Mora i den familien var jo HELT sikker på at det var sin egen mann hun hadde i hus, som spilte nissen. Så dere bør sjekke litt godt etter dere også, om det virkelig er han dere tror.. Eller om det kanskje er selveste JULENISSEN…

Vel, med det i bakhodet, kan dere ta fatt på dagens lile nøtt 🙂 Det er to ord dere skal fram til. Se på spørsmålene og snu så om på de svarte bokstavene , til dere får det riktige ordet. Når dere finner ordet, skriv det i komentarfeltet, og så er dere automatisk med i trekningen av en hjemmelaget julegave..

    Når du skriver kommentaren , altså de to ordene du kommer fram til, og VIL være med i trekningen, må du også skrive mailadressen din i mailadressefeltet,så jeg kan få tak i deg og varsle at du har vunnet, hvis du ikke har blogg selv. Og mailadressen er det bare jeg som ser.. Jeg vil si i fra hver kveld i tillegg hvem som har vunnet, og den som vinner må skrive POSTADRESSEN sin i mail til meg: [email protected],  eller i meldingsfleltet, slik at jeg får sendt ut kalendergaven 🙂

 

38 kommentarer
    1. casahappy: Nei,vi holder oss samlet fram mot jul ikke sant.. Egentlig ganske rart at den filmen, med den mannlige dubberen skal være så populær 😀

    2. Min matgale verden: Men jeg har glemt noe viktig, som jeg ble minet om i dag. Det er ikke den minste som får snurrebass, den aller minste i vogga en baby, får visst en fugl… ja, ja, flisespikkeri. Den var ganske liten den med snurrebassen også 😀

    3. Snurrebass og rotter må jo det være da 🙂 Har akkurat blitt bloggvenn med deg, men håper det er lov å være med i kalenderen din for det? 🙂

    4. Slappe av og ha goood tid! Jeg leste litt fort i begynnelsen og leste : en feit fyr som liker barn…. Lurer på om jeg er alvorlig julestresset ! Leste om igjen, og da var julefreden tilbake! Snurrebass, ville den søte lille nisseungen ha. Og hvis du ser snekker Andersen i år, så se på siste bilde, når snekkeren kommer hjem til sin egen familie…VINKELEN på bena til den største gutten der er verdt å legge merke til. En merkelig vinkel!! Og grunn nok til at jeg ser snekker Andersen hvert år…for å le av den siste tegningen. (Ler hjertelig, ikke ondsinnet!!) Rotter….. liker jeg ikke…enda så søte de kan være når de er sammen med nisser…

    5. vaniljeogpepper: Nei, for all del, dette er ikke en gutte-greie 😀 Ja, nå for`n komme seg ut av låven, og opp på reinsdyret snart 😀

    6. 1. Snurrebass (må ikke forveksles med guttas ‘you know what’ ;#
      2. Rotter #fra ”på låven sitter nissen”…å er det ikke på tide for han å bevege seg litt ut av låven nå ? ;#

    7. Den minste nisseungen fikk en snurrebass, og det sto en liten rottegjeng og glante på nissen 🙂 Koselig med denne julekalenderen din, det vekker gode barndomsminner 🙂

    8. Holdt på å bli en skriveleif her, da jeg i farta tasta “snurredass”! Ungen hadde sikkert syntes at det var morsomt å få 😀 Men det hadde blitt litt av en jobb på Snikkern da gitt, så det var nok greit han holdt seg til å spikke en snurreBass 😀 Og så var det de ekle rottene som skotta på nissen da. Skjønner godt han ble irritert! Hadde trua med katten jeg også, hvis rotter satt rundt meg og kikka på meg og var på glupsk jakt etter maten min! Enig med Kristine, padder trives best med andre padder. De der rottene kan pile seg bort! Sees plutselig mine paddevenner 🙂

    9. Kristine: Oi, ja der hadde jeg glemt en bitteliten en i vogga… Vel, han får vi bare se bort i fra.. 😀 Fint med litt ekstra info om nissefamilien, knis 🙂 Og rotter, nei de holder vi oss langt unna 🙂

    10. den minste nissegutten fikk en SNURREBASS, og han turte nesten ikke spørre om det – han var veldig sjenert 🙂 (men det var jo en unge til, som lå i vogga, og han fikk en liten fugl laget av flisene på gulvet…)
      Og rundt nissen på låven var det rotter, og derfor går ikke jeg så mye inn i låver. Padder trives best der det ikke er rotter….

    11. Glemte å svare i går og i og med at det var øving og jeg plutselig kom på det susa jeg inn på bloggen din for å svare, hadde jo ikke tid å sjekke klokka engang hehe Sånn kan det gå fniis men nå er det ny dag og Frøya nekter å våkne og snorker i vilden sky. Klemme 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg