Trekning av kalendergave bak luke nr 13

Siden jeg begynte min lille klage i dag tidlig, om at all verdens mørke, fyldige, lange, små-jenter ikke har fått være EKTE Lucia-jenter noengang, så fortsetter jeg litt på dette temaet. Vi er enda ikke ferdig med 13. desember, og jeg skal snart trekke en av dere opp av sekken. Men først vil jeg bare la dere sitt litt fint og stille i sofaen der, og se på dette lille Lucia-toger som kommer tøffende forbi i stua deres. Ta dere en lussekatt,og syng med alle de søte lange, fyldige, mørkhørede jentene og DAMENE som svinser forbi i sine drakter. Se på de blide og fornøyde ansiktene, som glitrer fordi de har fått være Lucia-jenter for første gang, med ekte lyse-kroner, her på bloggen min. Nå er all vedens kjipe blå strømpebukser i barndommen glemt, og vi glitrer om kapp her vi står, ikke sant 🙂 “Svart senker natten seg, i stall og stue….”

Sånn, da har vi sunget så fint og nå skal det trekkes en vinner av dagens kalendergave.. Det har vært stor diskusjon på bloggen her i dag, om hvorvidt nissefar har noen god grunn til å være en hissigpropp eller ikke. Noen mener det er en selvfølge, pga han blir plaget med rotter, er sliten av all  gave-utkjørningen osv. Men som samboeren sa her i stad: Det pleier å hjelpe med litt grøt, han blir blid igjen da.. Så jeg tenkte jeg fikk sette ut en grøtporsjon her i stad, for selvfølgelig spiser jeg grøt HVER kveld nå i desember.. Jeg varmet opp grøten, og satte fram, men hva skjedde? Dere spratt alle ut av sekken, der jeg hadde stengt dere inne, dere rev og slet til sekkens tråd løsnet og spratt opp. Ut  veltet dere, og vill slosskamp var det, om grøtbollen.. (beklager at ikke dere får særlig mat i løpet av dagen..nedi der..) Og hva skjedde? Jo, dere falt med et plask, alle som en, nedi grøtbollen der, i alt det klissete og med smørøye.. Og jeg skal love at nissen ikke akkurat har vært noe MINDRE hissigpropp etterpå..

og opp fra grøtbollen, litt klissete,  kommer dagens vinner av en hjemmelaged kalendergave: 

 

Det ble KRISTIN!!! 🙂 I dag var det din tur :-)Tørk av deg grøten. Og ta en trudelutt.  Jeg sender deg gaven i morgen. Bare send meg adressen på en mail 😉  [email protected] 🙂 Hurra for Kristin!  Og det var også vi som er i toget over her! Bonusgave for deg 🙂 

Gratulerer så masse 🙂
 

16 kommentarer
    1. cassandraen: Har fått litt taket på det etterhvert.Har tegnet og malt en del før, godt å ha med seg egentlig, og så trenger det ikke være perfekt. Er mest uttrykkene som teller synes jeg 🙂 Kos å høre noen liker dem 🙂

    2. cassandraen: så moro at du koser deg med å lese, det var skikkelig hyggelig å høre. Jeg tegner selv, i Paint, med fingeren på muse-plata på lap-topen 😀 Ikke noe avanserte greier.

    3. Ideatroll: Jepp, både Kristin og jeg er mørkhårede, så nå fikk vi endelig gå først vi også;-) Nå er Kristin ute av bollen, tørr og fin 😀

    4. Du er utrolig flink til å skrive. Jeg nyter å lese hvert et ord. Og så morsomme tegninger da. Har du tegnet de selv?
      Gratulerer til den heldige grøt nissen.. Øhh jeg mente Kristin;))

    5. Kristin: Det er bra 🙂 Vi er fine i toget, endelig fikk vi også gå 🙂 Og endelig vant du 🙂 Er mer i sekken min, bare så du vet 😉

    6. Nydelig grøt og så fin tegning av meg til høyre i toget da gitt – Juhuuuu 🙂 To ting på en gang, jeg er strååålende fornøyd 🙂

    7. Liljema: Ja, jeg må begynne å fore dere litt bedre 🙂 Så koselig du liker innleggene mine, jeg sitter her og finner ut mye rart, det popper opp de underligste tanker og assosiasjoner. Fantasien i fri utfoldelse 🙂

    8. Det er alltid så herlig å lese innleggene dine når du kårer vinneren…. og jammen meg var det godt med litt grøt ja… blir sulten i den sekken der gitt…
      Gratulerer til Kristin som er vinneren i dag…:))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg