Åpning av luke nr 14 i adventskalenderen

Hvis du titter ut vinduet i dag, er det forhåpentligvis hvitt fremdeles utafor? Det er det her.. Det er mykt og stille, og hvis du titter godt etter er det noen bittesmå spor i snøen som kom i natt.. Man kan sette seg i vinduskarmen, dra krakken bortåt, og bare sitt der med nesa klemt inntil vinduet, å lure litt på hva som har skjedd der ute.. Fordi i nysnødd snø ligger det liksom litt håp, det er noe nytt og ugjort der i det hvite. Man kan springe ut selv, og gå bananas med den nye bobledressen, eller man kan stille og fint gå ut i den nye kåpa si, og på verdig vis lage tidenes beste engel.. Men hvis man ser nøye etter, kan man se at noen har vært der før en.. Det er små spor i snøen, det er ikke hverken mann eller mus, det kan muligens ha vært et annet dyr.. Det er myke føtter som har gått her.. og det ligger igjen noe pels og en eim av fisk, da jeg løper forbi på vei til banen… Og der bak søppelhuset, ser jeg et merkelig syn, som jeg aldri trodde jeg ville få se. Og hva er det? Det er det du som skal finne ut i dag:-)  Når du finner ut av spørsmålene under, kommer du fram til tre ord.. Det er mulig de må bytte litt plass for å få en ordentlig setning. Skriv de i kommentarfeltet, og du er automatisk med i trekning av en hjemelaget julegave 🙂

   Når du skriver kommentaren , altså denne setningen du kommer fram til, og VIL være med i trekningen, må du også skrive mailadressen din i mailadressefeltet,så jeg kan få tak i deg og varsle at du har vunnet, hvis du ikke har blogg selv. Og mailadressen er det bare jeg som ser.. Jeg vil si i fra hver kveld i tillegg hvem som har vunnet, og den som vinner må skrive POSTADRESSEN sin i mail til meg: [email protected],  eller i meldingsfleltet, slik at jeg får sendt ut kalendergaven 🙂  

Håper det gikk greit og at jeg får inn mange svar i dag 🙂 Ha en fin dag du! 🙂
 

18 kommentarer
    1. muumimamma: Hi-hi, ja har ikke sett så mange jeg heller, men man vet jo aldri, noen mennesker har jo masker man ikke ser… 😉 Vel, velkommen skal du være inn i varmen her hvertfall 🙂 god helg til deg også, du får titte innom i kveld og se om du vinner 🙂

    2. Siv: Ja, det kan vi si, en han har på seg helt konkret, kledd seg ut altså, og en maske bærer han kanskje, som noen mennesker bærer masker 😛

    3. Den anonyme er nok meg, ja 🙂 oppdateringer på dataen her, som gjør at innstillingene mine slettes, og jeg har ikke helt kontroll på når det skjer. BEKLAGER. Hilsen KRISTINE 🙂

    4. Fant løsningen:)) Katten har maske:)) Fra min matgale verdens side til din, så gleder jeg meg nå til å høre historien om katten som var nisse og brukte maske:))
      Ha en fin dag Frodith:))

    5. Anonym: Er denne anonyme fra Kristine? Bare for å notere meg et navn på blokka? Hvis ikke må jeg få et navn på denne innsenderen skal den bli med i trekninga 😉

    6. Katten, masker, har

      Jentene har julebukksmasker
      og kler seg ut som katter,
      mens Frodith har strikkemasker
      og lager fine fargeklatter!

      Det er bare EN setning, selv om den er oppdelt i linjer for at alle skal se at det rimer… Alle ordene er med, men jeg har tillatt meg å bøye dem 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg