Trekning av kalendergave bak luke nr 14

Som noen har fått med seg, har det vært en liten slusk på bloggen min i dag tidlig.. En pusete slusk.. Jeg fant han ved søppelhuset, iført en maske, og det er jo ikke akkurat vanlig for en liten kattepus. Vel nå ble svaret på dagens lille nøtt, “katen har maske(r)”. Ja, for det var egentlig masker som var riktig, og ikke egentlig MASKE som jeg tenkte på i starten.  Så det dere ser en katt med masker.. “Hmpf…” sier du kanskje, den katten har bare EN maske, den som er “avbildet” på tegningen.. Vel, det er ikke alle masker her i livet man kan se, så nå vet dere det. Tenk dere alle de menneskene som går rundt omkring, med masker på til daglig. Da snakker vi ikke om de synlige maskene, men disse litt usynlige “rollene” som noen tar på seg, og spiller så fint, som sikkerrt kan føles mer som en tvangsmaske til tider.. Vel, alvor til side:   Altså, denne katten har både en synlig og en usynllig maske. Han har tatt en karnevalsmaske og en nisselue, og leker at han er nissen selv, og det er jo morsomt nok Vi ser alle sammen at han er en katt og ikke nissen himself.. Tror nok pusen også skjønner at vi har avslørt han. Men det som er verre er denne forferdelig usylige masken han bærer på eller den rollen han har tatt på seg… Han prøver å vise seg som en tøff og modig kar, som elsker å drive jakt, spise fugler og mus, og som derfor kan være hovedansvarlig for sånt oppå låven.. Men det som få vet, at dette har nærmest blitt en jernmaske eller en uutholdelig maske og rolle å bære rundt på.. Han er egentlig LIVREDD mus, hater både lukta og utseende på dem, og kan egentlig ikke utstå tanken på å skulle spise dem.. Så dette er bare en maske, han fanger dem, JA, men har dere noen gang sett en katt virkelig spise dem opp?  Ikke det nei, og det er fordi han bare slenger de fra seg et sted, prøver selvfølgelig å “late som” han har spist den opp. Så han skjuler gjerne skrotten et sted.. Nei… det han egentig ELSKER å spise, sånn innerst inne, men ikke tør å vise, er GRØT.. Elsker grøt, skjønner du.. Og det er derfor han har tatt på seg jobben med å være på låven, denne puseslusken.. Han LATER SOM at han er der for å ta rotter og mus, men det er med et håp om å få tilgang til grøten.. Som folk setter ut til nissefar.. Så det var derfor han var tidlig pån i dag, sikkert på vei til en eller annen låve.. Gått litt vill av stedene i området, ikke mange låver i nærheten hos meg… Jeg bor jo midt i byen.. Og litt tidsforvirret er han nok også.. Det er mange uker til jul… hvertfal et par.. Men det var helt klart til en låve han hadde tenkt seg.. Han pilte i vei, fra det søppelhuset, (som jeg er helt sikker på er full av rotter, når jeg ikke er der inne for å slenge fra meg noe).. Ja, han virkelig pilte, livredd for rotter og mus som jeg sa… Og han hadde på seg både maske og nisselue som dere så.. så det er ikke tvil om hvor han hadde tenkt seg.. Han tror selv at han ved “første øyekast” kan tas for å være nissen selv, og at han derfor kan komme seg unna med litt grøt.. Men han vet han må være rask. Og ved å kle seg ut som nissen, så slipper han å innrømme at han INNERST inne ikke er noen stor, tøff TIGER, som elsker mus og rotter..  Han slipper å ta av seg den usynlige masken..

Veldig lang jule-historie om nærmest eksistensielle ting 😉 Men nå kommer vi til det vi er samlet for: Dagens trekning av hvem som skal få hjemmelaget kalendergave tilsendt i posten 🙂

 

Opp av sekken i dag, (ja jeg fikk dyttet dere nedi der igjen).. kommer med et stort smell fra fyrverkeri-katten som dere jo kjenner fra før… Opp kommer:

STØVKORN!!!!!!!!!!!!!!      Hun bor i nabo-blokka her på bloggen, men er blitt en jeg besøker regelmessig 🙂 Ta dere en tur inn til henne, hun har en flott blogg 🙂 

 Hurra!! Du er den heldige vinner av en hjemmelaget kalendergave 🙂 Moro at det ble deg, du har jo vært med mange ganger og prøvd her og i dag var det deg. Sender du meg navnet og adressen din på mailen min?  [email protected] så skal jeg sende deg gaven i morgen 😉

10 kommentarer

Siste innlegg