Trekning av kalendergave bak luke nr 17

Som dere vet, så er det jeg som er nærmeste nabo til julenissen. Så jeg får med meg ALT han bedriver.. Jeg ser når han kommer luskende hjem, sent på natterstid og slår seg på vommen. Jeg hører når nisseungene flyr spinnville der inne, og HVINER av fryd, med tulle-nissen etter seg.. Jeg ser han strene avgårde for å kjøpe ny drakt, da den gamle både er blitt for trang og for ROSA i mangel av OMO- COLOUR (ikke sponset innlegg dette altså…). Og i dag hørte jeg altså at han var sint som en okse der inne.. For nissen er nemllig som oss andre.. Noen dager er han snill og grei, blid og morsom. Andre dager er han sur, sinna, lei seg og ikke til å være i hus med.. Som “the rest of us”.. I dag var altså en av dagene det gikk litt på tverke for han der inne… Noen hadde terget han, og jeg hørte nissebarna skvatt vegg-i-mellom der inne, de løp og gjemte seg.. Og det var ikke hvining i fryd jeg hørte, men løping og tramping  fordi de ikke fort nok kunne komme seg unna. For han var rasende.. Og nå er dere nok spente på hvorfor han var så sint? Og her kommer noen av forslagene som kom inn om grunnen til hans eksplosjon :

Ideatroll:  “Og jeg vet godt hvorfor nissen er så sinna! Han er jo naboen din, ikke sant? Og så ser han hele den haugen du har laget med kalendergaver, uten at han som er naboen din har fått en eneste en? Skjønner’n godt jeg”

Nemi Rebella: “Det må være 13 lausungenissebarn her, og nissefar ble lynforbanna fordi han ene hadde sniki til seg ei grønn lue og gjemt seg under den grå søppelposen ^_^” (Frodith forklarer: Den lille grå flekken som jeg mente som noe VÆSKE som kom ut av det grønne glasset, er altså i Nemis verden en grå søppelsekk og en grønn nisselue 😀 , knis)

Vaniljeogpepper: “om man teller med både luer og bein er det 12 nissebarn..Å hvorfor nissen er så olm og gretten..tja med så mange nisseunger på en gang,ville det vært en tålmodighets prøve for de aller fleste…men at nissen drikker vin med kidsa tilstede syntes jeg han b urde spart seg for-da er det ikke rart nisseungen velter grøten hans..

Og eller…har nisseungene veltet grøten hans fordi..han kun sitter å spiser av den sjøl..den slasken..å nisseungene får ingenting..Undrer på hvor småtynne de nissungene er når de får plass bak det skiltepålen der..  Og, hvem ville ikke vært grinette på å ha et skilt midt i stua.” (Frodith forklarer: ha-ha, det skiltet er en lampe ser du vel…. :-D)

Lady August: “…. nissebarna har vært å stjelt nisse-snopet til nissefar og nå er han sint fordi det er helt tomt og da kan det være best å gjemme seg siden nissefar han er en riktig hissigpropp 🙂 (Lady August er en snophund selv, så for henne er det en naturlig forklaring at det er dette nissen er sint for :-D)

Kristine: “Jeg teller 12 nissebarn, men det ligger en lue og slenger midt på gulvet, så hvis det er en nisseunge INNI der, så er det i så fall nr 13 🙂 Og hvis det hadde vært så mye klær liggende og slenge på stuegulvet mitt, så hadde jeg også blitt sinna, så jeg skjønner godt nissefar, og tror det er derfor han grrrrrr’er i dag 🙂 “

Vel- jeg må bare innrømme at det var 12 nissebarn, noen så du altså ikke lua til. Det var to i sekken, og en under sofaen. Den grønne saken er som sagt et glass, og den grå flekken en skvett gløgg 😀

Men hva var det EGENTLIG som gjorde nissen så eitrande forbanna?

Jo, dette var en morgen hvor alt hadde gått galt… Rudolf var blitt forkjøla, IGJEN!! Katten hadde kommet seg ut av låven og inn i leiligheten og  veltet grøten hans.. Det er det som lå i den brune bollen, halvt utover gulvet.. Gløggen som får han til å våkne om morgenen, lå også utover gulvet, utifra det grønne glasset (Nemi Rebella og Kristine : Det er ingen nisselue..). Her var det rottene som hadde vært ” på ferde”, og rast rundt med bestemors potet, med bestemor oppå, smelt borti glass og flasker.. Noe av skylda hadde vel den fille-katta her også, fordi den hadde vært litt vel ivrig i forhold til disse rottene..  Og på toppen av det hele denne mandagsmårran, så nissen at den sist innkjøpte nisselua var borte. Søkke borte!! Den var ny og fin og STOR, og HELT borte… Så nå må han gå barhodet ut i snøen idag. Alle disse tingene fikk han til å gå ut av sitt gode skinn!! Og toppen av uflaks var at det var i dag de skulle fotograferes til julekortene.. Så som dere ser av julekortene, ble det litt rart det hele..


Men han kom seg da gjennom dagen, og nå vet dere vel hvorfor det har vært så mørkt igjen, og hvor dere har tilbrakt dagen.. NEI… Det er IKKE nisse-sekken!!!!!! Og du med hånda oppe der… NEI, det er ikke sakko-sekk-poteten…….  og NEI… Dere har ikke hengt på juletreet, som i går… der er man bare en dag….. Vondt under armene, og ikke særlig komfortabelt.. Men noen har kanskje gjettet hvor lua til nissen ble av?? Det er ingen av nisseungene som tok den……………… Den havnet, ved en feiltakelse vil jeg vel si………….. inne hos meg!! Oooops!! Ja-ja…. Og opp fra lua, der dere har kosa dere…. jeg sa den var stor.. Opp kommer den som har vunnet dagens kalendergave, og det er :

 Mummimamma!!!!!!!!!!!!!!!  Juhuu!!!!!!!!!!! Gratulerer til Mummimamma. Du vant!!!! Nå har du vært aktiv noen dager, og i dag var det din tur til å vinne 😀 Kan du sende meg ekte navn og adresse, så kommer det en liten kalendergave til det vet du 🙂 Jeg sender den i morgen da. Så moro at du vant 🙂

 

10 kommentarer
    1. Jippiii, jeg vant!! Jeg elsker å vinne, det er noe av det gøyeste som fins, spiller ingen rolle hva det er heller, jeg blir glad for alt jeg, bare gleden av å vinne er helt berusende, hehe. Tuuusen takk for at jeg fikk ramle ned i nisselua og bli trukket opp av deg!! Knusejuleklem!!

    2. Ikke så synd på meg, for jeg vant på tante jul sin kalender i dag 😀 Så nå gleder jeg meg på hjemmelagde karameller i posten:))
      Gleder meg til å se hva som skjer i morgen :))

    3. cassandraen: Vent til i morgen, så får du se.. Innlegget er allerede laget.. Det må jo ut i morgen tidlig 😀 Ja, grattis til Mummimamma. Håper hun ser det før jeg går på jobb i morgen 🙂 Du vinner nok snart du også tenker jeg 🙂 Fremdeles 7 gaver igjen 🙂

    4. Dagen da alt gikk på tverke… Stakkars nissefar! Han har lov til å reagere syns jeg, men håper at humøret er på topp igjen i morgen 😀
      Grattis til Mummimamma:))

    5. whatwouldnemido: Ja, typisk Rudolf, alltid er det noe med HAN liksom 😀 Og alt som kunne gå galt, gikk faktisk galt inne hos nissefar i dag..I dag har jeg ledd mye av alle kommentarene som kom inn, det er ganske energi-givende akkurat DA faktisk 😀 Ja, GRATTiS til Mummimamma!! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg