Åpning av luke nr 18 i adventskalenderen


Denne lappen er altså fra nissefar og meg. Hvilket vil si at når du leser dette er jeg over alle hauger.. Det er alvene og nisseungene som skal stelle hjemme i dag, og de har litt av hvert å styre med for å bli  ferdig til jul. Nå som nissefar har reist og alt…. De har en del aktiviteter som de må ta fatt på, og DIN jobb i dag, blir å finne ut hva de skal gjøre i løpet av dagen. Det har stokket seg litt for unga, de kan jo ikke stave riktig, så det kan derfor være litt uleselig… Men… Det er typiske juleting, som mange gjør før jul. Når du finner ut de 4 tingene nisseungene og alvene må gjøre, skriv de i kommentarfeltet, så er du automatisk med i trekningen av en hjemmelaget julegave. Jeg har 7 gaver igjen av kalenderen 😉 Du må få gjort dette før kl 22 i kveld, for da trekker jeg vinneren opp av nisselua 😉

    Når du skriver kommentaren , altså de 4 gjøremålene som nisseungene og alvene har i løpet av dagen, og VIL være med i trekningen, må du også skrive mailadressen din i mailadressefeltet,så jeg kan få tak i deg og varsle at du har vunnet, hvis du ikke har blogg selv. Og mailadressen er det bare jeg som ser.. Jeg vil si i fra hver kveld i tillegg hvem som har vunnet, og den som vinner må skrive POSTADRESSEN sin i mail til meg: [email protected], eller i meldingsfleltet, slik at jeg får sendt ut kalendergaven 🙂  Lykke til, det er mer enn nok av gaver å ta av her ennå 🙂 Meld deg på! 

Vi er tilbake igjen i kveld, sees da! Kan du holde et lite øye med nisseungene? 

 

 

 

32 kommentarer
    1. “Gale pulejynt” var så morsom at jeg egentlig kvier meg for å skrive den om, men jeg må vel det hvis jeg vil være med, så…. Og jeg vil jo være med! Altså: Bake krumkaker, pusse sølv, lage julepynt, steke ribbe.
      Men du veit vel at dette kommer til å gå helt gærnt? De ender vel med å bake julepynten, pusse krumkakene, lage sølvet og pulejynte ribba…. Men så lenge de evner å lage sølv, er det kanskje verdt å beholde dem likevel 😉

    2. I dag må de bake krumkake, pusse sølv, lage julepynt og steke ribbe. Det er jammen ikke småtterier disse umulige nissungene har fått i oppgave! Tror nok jeg hadde valgt å gjøre noe av dette selv, i allefall det som har med mat å gjøre 🙂

    3. Bake krumkake, pusse sølv, lage julepynt, steke ribbe 🙂 Det er jammen meg mer enn det jeg orker! Flinke nisseunger, må jeg si 🙂

    4. tanjaravn: Bare sitt pent du, ikke noe henging, bare sitte fint 🙂 og puss litt sølv mens du sitter der, hvis blåmerkene har bedret seg noe etter fallet 😉

    5. Bake krumkake, pusse sølv (altså IKKE passe sløv), lage julepynt, steke ribbe. Og jeg får nesten dårlig samvittighet for at jeg ikke har gjort en eneste av de tingene – og heller ikke har planer om å gjøre dem 😀

    6. Masse å gjøre for de små ja.. Rett svar hos damene over så jeg henger meg på.. Au.. Og jeg henger meg ikke på, jeg sitter pent her jeg.. Sukk

    7. God morgen:)) Litt tidligere oppe i dag, men jeg har ikke tenkt å bake krumkake, pusse sølv, lage julepynt og steke ribbe som de dyktige nisseungene skal gjøre. Jeg skal på julegave handling i dag, og håper på å bli ferdig nå, en gang for alle! Krysser fingrene for at nisseungene greier å utføre jobben sin bra nok slik at nissefar blir i godt humør i dag. Men må ærlig innrømme at jeg har mest tro på at de lykkes best med å lage julepynt og pusse sølv. Blir spennende å se :))

    8. mimmimor: JEG kan jo ikke lage ribbe vettu, aldri gjort. Jeg baker jo bare blogg-kaker, og ribba er omtrent på samme vis. Men nissefar ga masse instrukser 🙂 Ja, det blir spennende å se hvordan detta går.. Men håper dere kan holde et lite øye med dem, til jeg er tilbake 😀

    9. Det blir Enigma, Enya og Jean Michel Jarrè som skal holde meg med selskap idag…svært lite julestemning å hente fra de folkene der gitt:)) Men det er avslappende musikk og det trenger jeg idag…har skrevet om hvorfor i mitt siste innlegg…*dagens reklame*..:))

    10. Ungene skal bake krumkake, pusse sølv, lage julepynt og steke ribbe. Er de ikke bittelitt tidlig ute med den ribba? Du har vel instruert dem i hvordan de skal få svoren sprø? Håper du ikke har tipset om grillelement eller gassbrenner. Nå er jeg spent på hvor mye hus det er igjen når du er tilbake fra polen. Den nord.

    11. Ja idag skal jeg male litt i Casa Happy:)) Gleder meg til det. Tar med meg masse god og avslappende musikk så det blir så bra å være *all by myself* noen timer og gjøre noe konstruktivt i samme slengen:))

    12. casahappy: Ja, også la nisseungene få ansvaret for alt dette da.. Riktig god morgen til deg også 🙂 Håper du skal gjøre noe hyggelig i dag 🙂 ?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg