Åpning av luke nummer 19 i adventskalenderen

 

Tra-la-la-laaaa!!!! Hum-di-dum… Do-re-mi……………jepp du gjettet riktig.. I dag skal vi synge julesanger.. Så jeg blir ikke stående å skravle her i all evighet i dag, jeg bare durer i vei….Det jeg vil vite i dag er hvilke sanger det er jeg går og synger høyt og skjærende på? Det er bilder fra disse, og du vil kjenne igjen noe som har med sangen å gjøre. Du kan skrive navnet på sangen, eller på den første strofen. Du skal altså fram til 5 sanger. Når du har funnet ut hvilke det er, skriver du de i kommentarfeltet. Da er du amutomatisk med i trekningen av en hjemmelaget kalendergave.. Og nå begynner det å bli litt færre igjen, og mange har jo fått allerede, men det er mulig å vinne en gave til også 😉

 

 

 

 

 

 Bildet til høyre over her,men en VASKEMASKIN er kanskje litt moferne…men…

 

 Når du skriver kommentaren , altså de 5 sangene du kommer fram til, og VIL være med i trekningen, må du også skrive mailadressen din i mailadressefeltet,så jeg kan få tak i deg og varsle at du har vunnet, hvis du ikke har blogg selv. Og mailadressen er det bare jeg som ser.. Jeg vil si i fra hver kveld i tillegg hvem som har vunnet, og den som vinner må skrive POSTADRESSEN sin i mail til meg: [email protected], eller i meldingsfleltet, slik at jeg får sendt ut kalendergaven. Lykke til 🙂  I dag er de kanskje litt vanskelig, men hvis du ikke klarer ALLE, så er det ikke så farlig. Skriv ned de du kan, 3 kan være nok, om jeg er i godhjørnet. Og slipper du inn døra, for å si det på den måten, så får du være med i trekninga 😀 Ha en fin dag!

 

29 kommentarer
    1. ladyaugust: hi-hi, var ikke godteri i din du liksom… Bare en appelsin i din, mens de andre fikk snop 😀 Jeg husker også mye juletrefester ja, med disse sangene, fordi vi gikk ikke rundt treet hjemme som jeg kan huske hvertfall. Så alltid på juletrefest. Og “godteposene” besto stort sett av rosiner, klementiner og en pakke kjeks.. Og kanskje en BITTTEBITTE- liten sjokolade.. hvis man var av de heldige 😀 Du har mange riktige 😀 men en av de sangene du ikke liker, nr 4 har en annen som likner, hvor de klapper i hendene og er veldig glade, og den ER en julesang 😀 Men jeg har sagt 3 riktige og du er inne døra her i dag altså 😉 Så velkommen. Du fikk hvertfall sunget litt, før øvinga med bandet 😉

    2. Hahaha jeg klarte alle :DD
      1. glade jul( den er fiin)
      2. et barn er født i betlehem(den er også fin foruten at det er et bråkebarn)
      3. Så går vi rundt om en enebærbusk(denne minner meg om juletrefest hvor nissen kom med gaver til alle barna og inni min var det en appelsin og inni alle de andres var det snooop :/ så selvfølgelig liker jeg ikke denne sangen)
      4. Jeg gikk meg over sjø og land( denne er ikke julesang i mitt hode og henger sterkt fast i den forrige)
      5. Nå er det jul igjen (og dette er en riktig tullesang som også henger fast i de to forgående)
      Jeg er jo faktisk ganske sær på julesanger ser jeg og titter oppover.

    3. Glaaaaade jul, heeeeellige jul, engler daaaaler ned i skul….
      Et barn er født i Betlehem, i betlehem, nåååååå gleder seg jerusalem. Haaaleeeeluuuuja, haaaleeeeluuuuja….
      Så går vi rundt om en enebærbusk (dusk), enebærbusk (dusk), enebærbusk (dusk)….
      Jeg gikk meg over sjø og land der møtte jeg en gammel mann, han spurte så han sagde så hvor hører du vel hjemme… Jeg hører hjem i klappe (klapp, klapp, klapp,) land…..
      Nå er det jul igjen, ja nå er det jul igjen og jula varer helt til påske… trallallalla…
      Jeg synger høyt nå frodith, kan du høre meg??

    4. Glade jul, Et barn er født i Betlehem, Så går vi rundt om en enebærbusk, O jul med din glede, Nå er det jul igjen
      Tror jeg… Selv om nummer 4 også kunne vært Jeg gikk meg over sjø og land (så havner vi i klappeland) 🙂

    5. 1. Glade jul, 2. Et barn er født i Betlehem, 3. Så går vi rundt om en enebærbusk, 4. Jeg gikk meg over sjø og land, 5. Nå er det jul igjen 🙂

    6. Glade jul, Et barn er født i Betlehem, Så går vi rundt om en enebærbusk, O jul med din glede og barnlige lysst, Nå er det jul igjen 🙂
      Det er det jeg skjønner av dette 🙂 Ha en fin onsdag, i dag skal jeg ut og fly 🙂

    7. Alså ikke helt tid til å være med på de konkurranse greiene her jeg sitter nedsyltet i tysktentamener, men kan se av kommentarene her at det er utrolig engasjerende.
      Ha en fortreffelig onsdag.

    8. 1.Glade jul
      2.Et barn er født i Betlehem.
      3.Så går vi rundt om en enebærbusk.
      4.Jeg gikk meg over sjø og land.
      5.Nå er det jul igjen…………………………………….å julen varer helt til påske!!

    9. mimmimor: Å, du får ta deg en tur innom senere vel? 🙂 Men god jul til deg også 🙂 du er notert og kanske du vinner en ting til i dag? Den andre ligger langt oppi nord 😉

    10. Stressa langt inn i ryggmargen, så det blir ingen kreative à la trollet. Men jeg støtter hennes forslag fullt ut, vel å merke etter korreksjonen – du har fått med alle favorittene, både den glade jula, barnefødselen, vaskeanvisningen, den “i jula klapper vi i hendene, synger og ler”-sangen (hvem gjør det hele jula?) og jula som varer helt til påske. Og det var vel egentlig alle fem?
      Hvis jeg ikke rekker innom senere: God jul til deg 🙂

    11. det var jo det jeg mente – gikk litt troll i oversettelsen – for tidlig på morgenen zzzzzzzzzzzzzzzzz 😀
      3. Så gjør vi så når vi vasker vårt tre – skulle det være 😀

    12. Min matgale verden: Strålende innsats Kjersti, ren og vakke stemme, og veldig fin uttelling på riktige sanger. Synger i kor med meg. Det blir gode karakterer på deg til jul. i musikk, jeg deler jo ut karakterbøker til jul 😀

    13. Engler daler ned i skjul, de gjemmer seg bak låven, men alle vet jo hva sånne englebarn gjør bak låver!! De smugrøyker!! Håper bare ikke de tenner på hele låven!! Et barn er født i Betlehem, og hvis noen får problemer med hvor de skal bo og sånn, så kan de sende babyen hjem til meg, men bare babyen altså, hadde blitt en fin julegave det!! Så går vi rundt om en enebærbusk, og det har v i prøvd flere ganger, veldig fint, men veldig vondt å pynte!! Å jul med din glede, for da klapper vi i hendene, og å klappe i hendene er faktisk en veldig deilig befriende øvelse! Nå er det jul igjen, og er jeg ferdig med gaver, vask og bakst?? Nei!! Men det er jo leeeeeenge igjen enda…eller??

    14. Ideatroll: Ja, ca noe sånt 😀 Jeg ser hvertfal 4 som ser riktige ut 😉 med troll-tolking og Frodith-godvilje 😀 Også så PENT og rent du synger 🙂

    15. 1. Glade juleengler daler ned i naboens skjul
      2. Et barn er født i eselets mat
      3. Så har vi vaska treet og pynta det med ved
      4. Å jul gir meg glede og barnslig lyst
      5. Nei det er ikke sant, nei det er ikke sant, for derimellom kommer nyttår

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg