Trekning av kalendergave bak luke nr 19

 

Det har vært en nydelig stemingsfull dag med alle i koret fra i dag tidlig(sjekk forrig innlegg, hvis dere lurer)… Alle har sunget med den stemmen de har, noen av full hals, og noen kanskje små-kvekket litt mer borti en krok.. Den kvekkingen gjelder faktisk meg. Da jeg gikk på folkehøyskole i yngre dager, fikk jeg og min venninne mye stygge blikk i skolekortet… Vi sang ALT-stemme begge to, eller det vi TRODDE var  ALT-stemme hvertfall, og vi prøvde virkelig så godt vi kunne, men BRA låt det ikke. Så jeg har vel egentlig ikke vært noen sangfugl etterpå, selv om jeg kan føle meg som en 🙂 Spesielt på bloggen er deg lov å være sangfugl, for alle som har lyst.


Også i dag har det kommet inn mange gode kommentarer til hvilke sanger vi skulle fram til. Og siden de tegningene mine mangler en del både detaljer og ferdighet, og siden ALLE julesanger er nesten like, så har jeg godkjent de fleste av de forslagene som har kommet inn, så sant det ikke har vært ANTI-julesanger.. ” Et barn er født i Betlehem”  og ” jeg er så glad hver julekveld” lar seg jo tegne ganske likt, så her har jeg godkjent begge 🙂 Og jeg lovet jo også at om 3 var riktig, så fikk dere være med i koret. Og det har nå hørtes riktig så flott ut, og ingen sang forskjellige sanger mens vi holdt på hvertfall 😉 Så her er dagens sanger, spesifisert av Ideatroll :

1. Glade juleengler daler ned i naboens skjul

2. Et barn er født i eselets mat

3. Så har vi vaska treet og pynta det med ved

4. Å jul gir meg glede og barnslig lyst

5. Nei det er ikke sant, nei det er ikke sant, for derimellom kommer nyttår

Etter litt surmuling fra “dirigenten” fikk hun også nr 3 på plass 😉 ( så går vi rundt om en enebærbusk..)Trollet var bare litt trøtt på morgenkvisten. Hun var tidlig oppe for å synge, så er ikke rart..

En annen som ikke bare er sangfugl, men morgenfugl også, er Kjersti, og hun synger med et flott nebb, hør bare her: -“Engler daler ned i skjul, de gjemmer seg bak låven, men alle vet jo hva sånne englebarn gjør bak låver!! De smugrøyker!! Håper bare ikke de tenner på hele låven!! Et barn er født i Betlehem, og hvis noen får problemer med hvor de skal bo og sånn, så kan de sende babyen hjem til meg, men bare babyen altså, hadde blitt en fin julegave det!! Så går vi rundt om en enebærbusk, og det har v i prøvd flere ganger, veldig fint, men veldig vondt å pynte!! Å jul med din glede, for da klapper vi i hendene, og å klappe i hendene er faktisk en veldig deilig befriende øvelse! Nå er det jul igjen, og er jeg ferdig med gaver, vask og bakst?? Nei!! Men det er jo leeeeeenge igjen enda…eller??”

“Og NEI, Kjersti og alle andre, det er ikke lenge igjen til jul… det er bare 4 dager igjen, og så på den 5. på morgenen da, DA er det jul skjønner dere” (mild god nissemor- stemme..)

Det betyr faktisk at jeg har 4 gaver igjen i sekken min og ikke 5, jeg har nok regnet litt feil innimellom, gått litt surr i tellinga, men det blir altså bare kalendergaveutdeling fram til og med lillejulaften, så dere får rive dere løs fra “Grevinnen og hovmesteren” noen minutter den dagen, for å se hvem som har vunnet sistee kalendergave. Og det er noen fine gaver igjen de siste dagene, jeg lover 😉 og det er muligheter for å vinne to ganger, for de som har vunnet før 😉

Siden dere har oppført dere så bra i dag, og bare stått i kor oppstilling, lot jeg samboeren snurre rundt og rundt med bind for øynene og peke på den av dere som skulle vinne dagens kalendergave, og det ble: Lady August   Du vant igjen Lady 🙂 Og denne gangen får du noe annet 😀 Og du sier du aldri vinner…

Layd August synger dagen lang, øver med bandet sitt, spiller inn i studio, tralle og øver annetstemmer dagen lang. Allikevel var hun innom oss i dag på jule-kor øvelsen 😀 Du trenger ikke sende noen adresse i meldingsfeltet, jeg har den nok der fremdeles 😉

Gratulerer med seieren! 

10 kommentarer
    1. vaniljeogpepper: Ja, du får trå til i dag du også, i dag er det kanskje du som er Vanillje-gullhår-i rumpa 😀 Ja, og hun får noe annet enn sist. Får prøve fordele best mulig hvis det blir to ganger til folk 🙂

    2. ladyaugust: Hi-hi, lykke-lady, vinner to ganger og alt 🙂 Ja, samboeren flink i dag, og kjente igjen navnet på lappen. Hun har vunnet før, sa han 🙂

    3. JIPPI, flinke samboeren !! Jeg vant, jeg vant hopper-rundt-i-ring :DD Jeg tippa lotto også men vant ikke men nå må jeg jo kaste inn en kupong der også tjohei og tralalalala <3 klæmme

    4. cassandraen: Er glad i musikk jeg også, er bare så dårlig på å synge selv.. er liksom som jeg ikke har luft nok til å synge særllig. Jeg puster jo greit ellers, men får liksom ikke til teknikken når det gjelder denne synginga 😀 Sendre deg forresten gaven i dag 😉 I kveld faktisk.

    5. Kunne tenkt meg å høre resten av sangene til ideatroll jeg :)) Alltid gøy med nye sanger 😀
      Selv så er jeg sopran da… så når jeg setter i gang så blir det lite glass igjen i huset… ;)) Jeg har sunget i kor i mange år (har holdt opp noen år nå, men kommer til å begynne igjen en gang i tiden). Elsker å synge! Ingen dag uten sang og musikk <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg