Åpning av luke nummer 20 i adventskalenderen

Nå har vi vært gjennom det meste her på kalenderen, det har vært tre uker med mye moro for meg hvertfall, og jeg velger å tro at dere har hatt det gøy også, siden dere har kommet igjen, og det har kommet til noen flere enn jeg startet opp med. Det har vært kjempehyggelig. Jeg elsker å ha blogg,elsker å forme ord og lage innlegg om rare tanker jeg har og  på en forsiktig måte gi noe av meg selv, uten at jeg går over den grensen som for MEG er riktig å ha. Mange rare innfall har dukket opp i løptet av høsten, blant annet denne kalenderen. Og den var helt umulig å forutse hvordan ble, man bare starter opp, med godt mot, og noen pakker i posen, og så får resten bare SKJE av seg selv. Og det er det det har gjort. All morsom respons, alle  rare kommentarer, alle SAMTALENE vi har hatt her inne, har fått fantasien til å gå i spinn på hvordan NESTE innlegg må være. Og jeg har jo liksom måttet ha 2 om dagen, som i desember da BARE skulle handle om jul.. Og faktisk, så har det ikke vært vanskelig. Noen dager har det vært som å fortelle eventyr til noen, andre dager har det vært som å ha en EKTE fest nesten (he-he). Det har FØLTES livlig å sitte bak mitt tastatur hvertfall, og jeg har koset meg VELDIG, selv om armene er såre og hodet snart HELT tomt…. (neida.. går så bra så.. 😉 ) Vi har bakt, vi har sunget, vi har hatt leker, dere har fått hilse på nissefar og opp til flere ganger hatt med ALVEN å gjøre, og hva er det så vi ikke har gjort? Vel, ta en titt på bildet under.. Hva er det som er feil med bilde? Altså se nøye…Det mangler noe…

Helt riktig, det mangle pynt. Julepynt. Eller som vi sa på en av nøttene i går: Vi skal altså “jynte puletre” (fysj, for noen ord på bloggen)  men det er da altså ikke noe stygt ment fra min side, det er bare ord som har gått seg litt vill, bokstaver som har byttet litt plass, og da blir pynte juletre til jynte puletre. Nå kan jeg formelig høre grynt og hikst helt hit, fra Tanjaravn og Whatwouldnemido, som koste seg fælt med disse orden her i går. Nå skal vi se hva denne dagen avstedkommer av sånt tull, uten at JEG legger opp til det 😉 Det dere skal finne ut i dag er hvordan pulejynt som må lages,og selvfølgelig lage den på ekte…, jeg stoler på dere. Og når dere har funnet ut hvilken ting dere skal lage, 6 ting, så skriver dere disse i kommentarfeltet. Og ting er ikke så enkle som de ser ut til, vi skal IKKE henge f eks NEGLER på treet 😉 Dere må stokke ompå bokstavene  ..

Så når alt er klappet og klart, skriv i kommentarfeltet og du blir automatisk med i trekningen av en kalendergave. Jeg har  FINE gaver igjen 😉 synes JEG da.. Sleng deg med da vel 🙂 

  Når du skriver kommentaren , altså de 6 pulejynt-tingene du kommer fram til, og VIL være med i trekningen, må du også skrive mailadressen din i mailadressefeltet,så jeg kan få tak i deg og varsle at du har vunnet, hvis du ikke har blogg selv. Og mailadressen er det bare jeg som ser.. Jeg vil si i fra hver kveld i tillegg hvem som har vunnet, og den som vinner må skrive POSTADRESSEN sin i mail til meg: [email protected], eller i meldingsfleltet, slik at jeg får sendt ut kalendergaven.   

Lykke til og ha en fin dag! 

 

 

30 kommentarer
    1. Engler,hjerter, lenker, flagg, stjerne og kurver vil du ha. Vi vil også ha glitter og stas 🙂 men hos oss kommer ikke treet inn før på søndag. Og før det skal vi være ferdig med alt, sånn at det er bare til å ta inn treet og pynte det, før vi slenger oss i sofaen og koser oss med kakao og kaker og ler av grevinnen og hovmesteren 🙂

    2. Helge: Jeg har laget både gavene, tegningene og nøttene selv. Jeg har god fantasi, og er vel litt leken fremdeles:-D Jeg er jo lærer, og bruker mye fantasi for å nå fram til elevene mine. Så har mye kreative metodiske opplegg, men dette på bloggen er ikke brukt før, for å si det sånn 😀

    3. Jeg må beundre alle som steller istand slike bloggkalendere. Du verden så mye arbeid du har lagt ned. Er alt dette noe du har laget selv eller tatt fra nette? Har lest meg til at du jobber som lærer og det hele kan minne litt om et opplegg for en klasse. Stemmer det? begge mine foreldre jobba som lærere i alle år så jeg fått vite litt om slike oppgaver. Kun gjettet på en oppgave i din kalender og lar det bli med det. Titter innom av og til på bloggen din.

    4. whatwouldnemido: Nei, jeg har jo bare blogg-tre, akkurat som jeg bare blogg-baker til jul også.. Så tre-kryp har vi hvertfall ikke 😀

    5. Hi hi, det var pulejynten sin, ja! 🙂
      Engler, hjerter, lenker, flagg, stjerne, og kurver.
      Hva var det forresten vi kunne lese i en artikkel her forleden? At man i verste fall får med opptil 20 000 småkryp inn i huset når man tar inn et tre på denne måten? Kanskje det ikke er så dumt å droppe dette juletreet… (nei, vi har ikke juletre vi heller)

    6. Ja, jeg har likt å komme tilbake – julenøtter på SKIKKELIG vis, og mer personlig enn TV-forallequiz! Du er kreativ, du! Hihi! Jeg har jo ikke fått tid til å komme innom HVER eneste dag, men det har da ikke vært langt i fra!

    7. Engler hjerter og stjerner klarte jeg, hjernen funker ikke i dag, vridde nøtta helt til jeg måtte tjuvtitte og DET er IKKE lov for da jukser man og det skal man vel ikke ha noe av. Deilig hvitt ute og 1000 ting på tapeten men har bare tenkt å gjøre 2 hehe og det ene har noe med kake og gjøre 😀 Ha en god førjulsdag 😀

    8. Engler, hjerter, lenker, flagg, stjerne og kurver 🙂 Det må treet ha. Da blir det et fint tre 🙂 Men jeg syns du er litt tidlig ute – det skal da ikke pyntes før lille julaften, på kvelden?!?!?!?
      Her skal stua KANSKJE pyntes i dag 🙂 jeg skal i alle fall ta ned den “store kassen med julpynt” fra loftet 🙂

    9. vaniljeogpepper: Jeg er en skikkelig gavehund altså, elsker å ligge under et tre på julaften, men er som regel hos broren min eller søsteren min akkurat julaften. Jeg og samboeren har ikke barn selv, blir liksom litt på en annen måte da, så vi er ikke så nøye på den tradisjoelle jula. Men som sagt jeg er en gavehund, og synes det er moro både å gi og å få, så akkurat julaften er jeg som en unge jeg 😀

    10. vaniljeogpepper: hi-hi, i følge meg ja… Jeg har jo verken tre eller annen julepynt jeg. Bare et par magnet-nisser på kjøleskapet.. Så dette er kun fordi jeg måtte finne noen nøtter 😀 kunne skrive vatt-dotter også, som vi hadde når jeg var liten. Skulle være snø lissom… Nei, jeg er ikke særlig julete, eller nasjonalistisk 😀 Men julekalender må man ha, og litt gaver på julaften 🙂 Og så er jeg ferdig med jula, nesten…. 😉

    11. Engler, hjerter, lenker, flagg, stjerne og kurver…og vips…ferdigpyntet juletre:)) Eller nei…hvor er lysene???? Riktig god morgen forresten:))

    12. Min matgale verden: Ha fin, nissete, og pyntete dag. La det stakkars treet stå et år til.. Du kan jo finne et opp-slå-bart i butikken 😉 Koselig at du synes jeg har fin kalender 🙂 smiler fra øre til øre.

    13. Engler og hjerter, lenker og flagg, stjerne og kurver….jeg har ennå ikke funnet treet mitt….Foreløbig har jeg bare et “plan B” juletre, som egentlig burde stått et år til… Lørdag blir nok den store juletredagen. Så jeg har gooood tid til å pynte ditt tre, og FOR et flott tre du har!! Der kan det bo både nisser og mus, som vil kose seg mellom glitrende engler og glossy lenker…åh som de gleder seg! Ha en fin dag søteste du, med verdens koseligste julekalender:)

    14. mimmimor: Må slett ikke ha flagg 😀 og på EKTE har jeg ikke tre en gang, men her inne har jeg alt sammen 😉 og skal jeg få ferdig alle luene og veksene og skjerf etc som dere skal få de siste dagene, så må dere hjelpe meg med treet.. Men jeg kommer og hjelper littegrann senere 😉 Bra svar du hadde forresten

    15. Juletreet må ha engler, hjerter, lenker, flagg (må det det, da?), stjerne i toppen og kurver. Mitt tre skal også ha kuler, men jeg bidrar gjerne med å pynte ditt først. Vårt står ennå uhogd i skogen.
      Men jeg minnes nå en dag du pyntet treet med oss…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg