Åpning av luke nr 21 i adventskalenderen

I dag er det bitte-bitte-lille julaften-dagen. Og for deg som fikk fri fra jobb i går, og har vært på julebord i natt og tror at dette bildet har noe med lite søvn og litt for mye moro i natt å gjøre, for dere altså, så er det faktisk ikke tilfelle. Ikke noe å frykte… Du ser ikke dobbelt, trippelt etc. Det er bare jeg som leker meg med nettbrettet 😀 Må prøve ut litt saker.  

Jeg har massevis på tapeten i dag, levering av julegaver, handling av andre gaver, sending av kalendergaver, kjøping av vaskemidler osv.. For NÅ skal huset LUTES, eller LUTRES eller hva det heter.. Jeg skal ta ET rom av gangen, dynke det ned i vaskemidler, såpe, salmiakk, klor, alskens greier skal oppi bøtta (ja ikke på en gang da..), for det huset som KUN har vært bolig for strikkepinner og lap-topen de siste ukene, skal nå fakisk møte sin “overmann”. Jeg er klar med tungt skyts, for å jage ut kaniner, rotter, mus, alver og alt som måtte ha fått tilgang til skuffer og skap her i leiligheten ,-) De siste dagene i kalenderen klarer jeg på egenhånd, uten alver og nisser, og spesielt uten hybelkaniner. 

Her er to av gavene som har blitt sendt ut i løpet av de 20 dagene, hvis det kunne være med å friste til å bli med på siste rundene 🙂 

 Her ligger det fremdeles tre fine gaver igjen og venter på sine eiere, så håper dere er klare for litt helgemoro 😉  Dette er på en måte en slags liten oppsummering av forskjellige oppgaver vi har hatt.. Vi kan jo kalle det en liten forberedelse til den store PRØvEN, med karakter, ha-ha.. Neida, skal ikke få prøve.. Bare være snill før jul.. Men en oppsummering er det. Det er ikke noen spesielt kjente temaer, det er mer en test på hvor gode dere har blitt i selve “nøtte-formen”. Det er  4 forskjellige typer dere skal igjennom, røverspråk, bakke-snakkvendt, stokking av bokstaver ala jynte puletre og en rebus. Finn de fire setningene og skriv i kommetarfeltet, så er du automatisk med i trekningen av en av de siste 3 kalendergavene 🙂 Så kommer resten i morgen og i overimorgen.

starter med røverspråket:  


så litt bake snakkvendt:
 

stokk om bokstaver  

og til sist oppgave 4- rebusen, også en liten setning 

 

Nå har dere litt å drive med, mens jeg surrer rundt litt småforvirra på et shoppingsenter, og prøver febrilsk å få tak i noe til de siste “barna”, og til meg selv. Blir garantert et outfit-inlegg til kvelden, som vanlig…
  Når du skriver kommentaren , altså de 4 svarene du kommer fram til, og VIL være med i trekningen, må du også skrive mailadressen din i mailadressefeltet,så jeg kan få tak i deg og varsle at du har vunnet, hvis du ikke har blogg selv. Og mailadressen er det bare jeg som ser.. Jeg vil si i fra hver kveld i tillegg hvem som har vunnet, og den som vinner må skrive POSTADRESSEN sin i mail til meg: [email protected], eller i meldingsfleltet, slik at jeg får sendt ut kalendergaven.   (og karakterboka 😉 ) Lykke til, og ha en nydelig fredag. Jeg har fri!!

20 kommentarer
    1. Min matgale verden: Ja, han er helt klart broren.. Jeg skal prøve å gi et bevis for det i kveld… For det er noen som har tvilt litt på det.. Ha en fin kveld du også 🙂 så liten som bare det..

    2. Ja: NISSEN ER SNILL han, hvis han kommer med de riktige gavene da vel å merke… At vi skal spise pepperkaker og konfekt hele dagen kan du skrive opp! Of Kalkun, surkål og medisterpølser hører jula til. Men at Nissen er musa sin bror!! Den må du lenger ut på landet med, det kan da UMULIG være riktig….eller….ja eller hva?? Hva har de til felles da?? Begge liker ost?? Ha en fin bittebittebuttetippetuttejulaften… 🙂

    3. Muumimamma: He-he, ja skikkelig tynn nisse.. Er litt vanskelig å lage rebuser og få noen ord til å passe, blir litt rare setninger 😉

    4. Alle som vil være med på trekning i kveld roper: Nissen er snill! (Okay, NISSEN ER SNILL!)
      Vi skal spise pepperkaker og konfekt hele dagen (not me! Det er for søtmomser!)
      Kalkun, surkål, medisterpølser og poteter ( godt alt sammen, men forhåpentligvis ikke på samme tallerken)
      Nissen er musa sin bror (Ah! Ikke rart han klarer å forsere pipa!)

    5. Alle som vil være med på trekning i kveld roper NISSEN ER SNILL!!!
      Vi skal spise pepperkaker og konfekt hele dagen 🙂 🙂 🙂
      Kalkun, surkål, medisterpølser og poteter
      Nissen er musa sin bror 🙂
      Det er da i alle fall det jeg får ut av dagens oppgaver 🙂 Gratulerer med dagen i går 😉 og så ses vi kanskje snart 🙂 Nå sitter jeg hjemme og venter på NAF – får ikke start på bilen. Ansiktet mitt ser ut omtrent som det fjeset i rebusen din….

    6. Siv: Ja, den rebusen var kanskje litt rar 😛 men men.. Må prøve å finne på noe nytt hver dag 😀 Håper du får en fin dag Siv 🙂

    7. 1) Alle som vil være med på trekning i kveld roper: Nissen er snill
      2) Vi skal spise pepperkaker og konfekt hele dagen
      3) Kalkun, surkål, medisterpølser og poteter
      4) Nissen er musa sin bror
      hahahahahahha for en rebus, altså! Hurra for hjernetrim!

    8. mimmimor: Du har litt LIKSOM-jobb i dag? 😀 Jeg har helt ekte fri heldigvis. Velkommen inn i min hule, som sagt ikke vasket ennå, men skal bli, skal bli, i løpet av et par dager 🙂 Kos deg 🙂

    9. cassandraen: Velkommen inn skal du være, kanskje du tar vasken for meg? Mens du venter på trekningen 😀 Ta deg en liten sjoko-belønning til slutt. Medisterpølse er de bleke som nå ligger i butikkene under navnet: jule-pølse… Het ikke det før… Og du må huske jeg er vel 10 år eldre enn deg, ikke sant 😀

    10. Alle som vil være med på trekning i kveld roper: NISSEN ER SNILL :)) (Det vil jeg)
      Vi skal spise pepperkaker og konfekt hele dagen;)) (Det blir nok mye kaffe og knekkebrød på meg i dag som student, men kan hende det blir en liten sjokolade som belønning)
      Kalkun, surkål, medisterpølser og poteter (Er det noe som heter medisterpølser, er vant til medisterkaker… men..)
      Nissen er musa sin bror (Hahaha. ble dette riktig da??)
      Har nok å gjøre i dag du Frodith. Rundvasken i dette huset vil finne sted til våren;)) Skal bare ta det som vises jeg, så blir det nok jul likevel tenker jeg 😀

    11. Jeg vil være med på trekningen i kveld, så jeg roper høyt: Nissen er snill! Mulig du skal spise pepperkaker og konfekt hele dagen, men jeg har marsipan som min absolutte julefavoritt. Kalkun, medisterpølser og poteter er godt, men surkål liker jeg ikke.
      Forresten, nissen er musa sin bror, det var nytt for meg?
      Ja, da er tepausen min slutt. Da er det bare å late som jeg jobber fram til det blir tid for lunsj. Venter veldig, veldig, veldig på juleferien nå…

    12. Ideatroll: Folk leser ikke kommentarene før de er ferdig, har jeg hørt rykter om.. fordi de VIL klare det selv 😉 Synes det er gøy å få til på egenhånd.. jeg har jo foreslått at folk kan jukse før, men det vil de ikke.. Så får håpe det ikke ble for vanskelig da, for i så tilfelle blir du heldig, for dagens gave er litt fin synes JEG da 😀

    13. ah – konfekt ja… det spiser jeg jo ikke, så det hadde jeg glemt eksisterer 😀
      Jeg så at det var en mur, men jeg fikk ingen logikk ut av det – når jeg fikk det til å bli at nissen skulle gjøre et eller annet med musa til broren sin, så skjønte jeg liksom at jeg hadde tatt feil…

    14. Ideatroll: Hvis jeg sier det er en mur i rebusen hjelper det da? og i den med pepperkakene må du bare starte bakerst i ordet og lese motsatt vei.. Kanksje du ikke får karakteren 6, men jeg er da pedagog, man skal lære 😀 Alle får være med 😉

    15. NISSEN ER SNILL!!! (Roper høyt) 😀
      Og så skal vi spise pepperkaker og et-eller-annet-hele dagen, men jeg for min del skal visst bare spise pepperkaker, siden jeg aldri fant ut hva det andre var…
      Mens dere andre spiser kalkun, surkål, medisterpølser og “pottit”, blir det veggismat på meg. Masse forskjellige grønnsaker, vegetarburger (det er liksom “ribben” min), og pottit her i gården…
      Ikke vet jeg hva nissen gjorde med broren sin heller, men jeg håper det ikke var noe gæli… 😀
      Jeg har på en måte fri i dag også – i alle fall fra den ENE jobben 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg