Trekning av kalendergave bak luke nr 21

I dag tidlig ble jeg vekket av en høy skingrende vekkerklokke, og det var ikke min egen, og heller ikke samboerens klokke.Nei, det var Ideatroll, som drev ap med meg og vekket meg med høye bippe-lyder, og brrr-drrrr, bip-pip-pip.. Hun ville jeg skulle stå opp, for hun ville i gang med kalenderen.. Og ikke tro at det er tull, se bare på innleget om trekningen av luke 20, siste kommentar er fra henne, der hun nærmest sliter meg ut av søvnen.. Men det er jo storartet da, at noen VEKKER en for å komme i gang med kalenderen 😀 Heldigvis laget jeg den i natt, så den var klar.. Men var jo også derfor jeg forsov meg litt i dag.. Natte-våk med kalenderbabyen… Men etter dagens rebus, ser jeg at mange tviler på at: Nissen er musa sin bror?? Så, jeg har sagt til Kjersti at jeg skal prøve å bevise det.. her  og nå, før trekninge av kalendergaven.. 

Altså: Dere gikk alle med på å rope i kor i dag tidlig: Nissen er snill!!  Dette beviser at han må være musa sin bror.. Tenk hvor mange ganger han har vært sinna, oppå låven der, trua rundt med skjea si, mot rotter og mus, men enda ikke tatt livet av en eneste en!! Det gjør bare en med slektskap til musa.. Han føler litt ansvar for å beskytte de små kreka litt, fordi de er litt hans egne. Vi har jo sett eksempler før, både i Istid, hvor mammut-jenta leker med noen små jordrotter hun tror er brødrene og i Stuart-little, hvor en gutt og en mus er brødre.. Det er da ikke noen stor forskjell fra de filmene og nissens slektskaps-forhold?

Ok, så er det kanskje ikke nok bevis da.. Men hvorfor henger han i det hele tatt rundt med disse dyra i utide, bor til og med sammen med dem der på låven, hvis de ikke hadde noen connection what so ever? Klart det er noe der, bevis eller ikke.. Og hvis du ser på bildet under så kan du også se familie-likheten, det genetiske.. Dette bildet ble funnet i søpla utafor låven, er dette bevis nok Kjersti? Tror du meg nå? Det lå noe greier oppi der fra et laboratorium også, om ukjent far etc, men jeg tok ikke med meg det… Jeg GRAVER da ikke i søpla heller…

Men nå over til dagens trekning, dere som har gjettet, har gjettet riktig. Dere har blitt veldig gode på disse nøttene, og som den pedagogen jeg er får alle være med,selv om de ikke får karakteren 6.. Man skal jo lære litt også, he he, og ikke bare få “prøve” for prøvens skyld.. så alle har fått være med, 

Idag har jeg tatt i bruk  sekken igjen, for det var litt leven og juleståk på Ideatroll i dag morges, så jeg luktet lunta, over hvordan denne dagen ville bli… Men det roet seg voldsomt utover dagen.. så jeg tror saktens dere har sovnet… Hallo!!! Det har vært så stille her en stund!! HALLO!!!!!!!!!!!!! Den som vant i dag er, (trekker en trøtt fot opp av sekke, snorkende kropp henger på…) og opp kom: 

KJERSTI!!! Du vant igjen!! 🙂 og nå skal du få noe annet enn sist. og du trenger ikke gjøre noen verdens ting, for adressen din har jeg jo 😉 Grautlerer! Nå har du en bitteliten ting til å åpne, FØR jul.. sender den i morgen. 

2 kommentarer
    1. Min matgale verden: Hi-hi 🙂 Godt! Jeg hadde ikke flere bevis nemlig… Og det skinnet ditt er nok så stramt og fint så 😀 Ta deg ut i verden med det i dag du, med stolthet 😉

    2. Ah….du kan glede et gammelt skinn og sinn du, eller, stryk det, du kan glede en ung og stram kropp du!! Nå ble jeg hoppende glad på morgenkvisten:) Og greit! Det bilde av nissen og musa lignet jo faktisk! Dessuten er jo jula en tid for familie, og det er jo et paradoks at nissen og musene alltid er sammen i jula…. så ja! Du har overbevist meg:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg