Åpning av luke nummer 22 i adventskalenderen

 
Dette er katten til søsteren min, og han er det motsatte av julestress, så han har absolutt ingenting med de siste dagers julestress-lemen-attitude å gjøre.Viser han bare fram som et eksempel på hvordan man BØR ta livet de siste dagene før jul…. 

Nå er det to dager igjen til jul, to dager igjen med adventskalender, og det har vært svinaktig moro faktisk 😀 Samtidig er det to dager igjen, til å vaske mitt musehull og til å få inn de siste gavene, og som dere så i går er lemen-holdningen litt oppadstigende. Hmm,,, Dagene går fortere og fortere, og jeg regner med du også har litt raskere tempo på 60-metern nå, enn du hadde i november? Du er litt mer sjeløyd enn i september? Og litt mer varm og svett enn i oktober?? Det er julesyken som har tatt deg, og det finnes medisin, men før du blir skikkelig syk, eller for å hindre at du blir det før jul, er det viktig å se hvilke feller andre nisser, mus eller folk har gått i, i den travle førjulstida. Nøttene under her viser noen av hva andre har styra med før jul det være seg nisser, mus, alver, folk eller fe.. og de har ikke medisinen. Men det kan vær en medisin for deg kanskje, og sette deg rolig ned å løse disse nøttene før du begir deg ut på 60-metern i dag.

 

B

 C

 

 
Ja, ja, det var dagens nøtter, og hvis du løser disse så skriv svaret i kommentarfeltet, så er du med i trekningen av en av de siste to kalendergavene 🙂 Og det er to fine gaver, og selv om det snart er jul og du sikkert skal få mye fint likevel, så er det noe spesielt med hjemmelaget er det ikke? Og om du har vunnet før, er det ikke noe problem, man kan vinne igjen, og ingenting er likt.

   Når du skriver kommentaren , altså de 3 svarene du kommer fram til, og VIL være med i trekningen, må du også skrive mailadressen din i mailadressefeltet,så jeg kan få tak i deg og varsle at du har vunnet, hvis du ikke har blogg selv. Og mailadressen er det bare jeg som ser.. Jeg vil si i fra hver kveld i tillegg hvem som har vunnet, og den som vinner må skrive POSTADRESSEN sin i mail til meg: [email protected], eller i meldingsfleltet, slik at jeg får sendt ut kalendergaven.   

Lykke til med løsingen, og lykke til med bittelille julaften ute i travle veden 🙂 Når du kommer hjem igjen fra shoppig, sett deg i stiilingen til katta over, da finner du roen..

 

24 kommentarer
    1. Pepper IIIIIIIIIIIIIIIII kakene 🙂 Selvfølgelig 🙂 Nå har jeg smugtitta litt på hva de andre har sagt, og jeg skjønner at jeg har rota det skikkelig til 🙂 jaja

    2. cassandraen: Fint du likte det 🙂 Jeg er veldig glad i fargene, Kristine fikk lue i samme farger, hun som hintet før her en dag 🙂 og det er en i Bergen som kommer til å ha en lik din 🙂 begynner å gå tom for garn her nå. Dagens gave, blir sendt ut i romjula, til den som får den 🙂

    3. I dag kom det pakke i posten Frodith:)) Og så nysgjerrig jeg ble, så greide jeg ikke å vente til julaften med å åpne den;)) Tusen takk for et nydelig pannebånd. Det kommer godt med på denne kalde årstiden. Fine farger var det også. Skal legge ut bilde så du får se hvor fin jeg ble med det på :))

    4. 1: “hvor er skjegget mitt, sier nissefar på låven” 🙂
      2: “har du husket pepperkakene, sier mor”
      3: “gi meg litt ost, sier musemor, og vasker sitt musehull”
      Det er det jeg skjønner av dagens oppgaver 🙂 Nå skal jeg snart i gang med laksemiddag her, MENS jeg vasker klær!!! Effektivt med vaskemaskin. Hvordan i all verden kom de seg gjennom hverdagene før, da de måtte varme vann på ovnen og vaske alt for hånd??? Glad jeg er født i etter vaskemaskinrevolusjonen, komfyrrevolusjonen, og ikke minst: TV og data-revolusjonen 🙂 og internetten, sjølsagt. Ønsker deg en fin lørdagskveld, og en god helg.

    5. Siv: Det er veldig veldig riktig Siv, du kan dette virkelig. Og du ble jo så god i røverspråket også,som du ikke kunne fra før 🙂 Moro!! Nå skal det spises indisk mat her 🙂

    6. 1. Hvor er skjegget mitt, sier nissefar på låven
      2. Har du husket pepper i kakene, sier mor
      3. Gi meg litt ost, sier musemor og vasker sitt musehull
      DET må da være riktig 😀

    7. cassandraen: Koselig at du er med i innspurten på kalenderen, fin gave i kalenderen i dag også, men den kommer ikke ut før i romjula,men hyggelig med gaver da også kanskje 🙂

    8. muumimamma: Så bra 🙂 Jeg så jo at du haddde en svakhet for vesker, sto på profilen din 🙂 og jeg har laget flere vesker til folk, på kalenderen men bare EN som er så spesiell som den, den er litt anderledes på en måte, med de hankene 🙂

    9. Åh, tusen takk forresten! I dag lå det pakke i posten, og da jeg leste på kortet ble jeg så nysgjerrig at jeg måtte åpne med en gang. Kjempefin! Og fargen er helt perfekt! Min yndlingsfarge tilogmed :))) Du er flink å strikke!

    10. A .Hvor er skjegget mitt spør nissefar på låven. Huff, blir trist uten en nissefar med skjegg til jul ja.. :((
      B. Har du husket pepper i kakene spør mor. Faderullan dei, trodde det skulle være kanel jeg…. :O
      C. Gi meg litt ost sier musemor og vasker sitt musehull. Cheeeses, store krav i dag musemor… men ost skal bli;))

    11. muumimamma: ser bloggen er litt sliten, er kommet med noe Casa-happy øverst her som jeg ikke vet hvordan jeg fjerner, men du skal være velkommen inn i mitt musehull, her skal det shines snart, så vi kan ha en flott 22. desember-feiring her inne i kveld. Flott at du er med i innspurten 🙂

    12. casahappy
      22.12.2012 kl.09:35
      1: Hvor er skjegget mitt spør nissefar på låven.
      2: Har du husket pepper i kakene spør mor.
      3: Gi meg litt ost sier musemor og vasker sitt musehull.
      Her gjenstår bare litt vasking og pynt, så er vi klar 🙂 Null stress. God morgen til deg!

    13. mimmimor: Å jada, skal gi dem både skjegg, pepper i kakene og ost jeg, skal nemlig ut å handle snart. Og det finnes vel alt ute i butikkene… 😀

    14. casahappy: Det føles som 60 meteren det man driver med, som jeg nevnte så vidt i innlegget, man løper rundt og er nok blitt raskere på 60 meteren innen jula er over 😀

    15. Hvor er skjegget mitt, spør nissefar. Mor spør om du har husket pepper å kakene (mulig hun egentlig spør etter pepperkakene), mens musemor vil ha ost mens hun vasker musehullet sitt. Kravstore nå på tampen, disse tre, men du fikser vel det 🙂

    16. casahappy: Riktig god morgen til deg også. Ja her styrer vi på, du tar det kanskje litt mer som katta? 😀 Koselig du er med på kalenderen i innspurten 🙂

    17. A: Hvor er skjegget mitt spør nissefar på låven…B: Har du husket pepperkakene spør mor…C: Gi meg litt ost sier musemor og vasker sitt musehull…..Riktig god morgen:))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg