villdyret våkner 2

 

Ja, du skjønner at dette er oppfølgeren fra i går.. Hvor det begynte å toppe seg litt for lemen-mor.. Som dere ser er sjargongen nissemor, musemor osv byttet ut med lemen-mor..Og jeg gikk ut i dag også jeg med friskt mot, og en mening om at i dag skulle jeg virkelig ta det med ro, bare kose-shoppe, kjøpe noen småting som gjensto, og ikke lage noe stort styr ut av dette jule-greiene.. Ikke bry meg om dårlig service, sure kunder, glatte gater, villskapen blant kundene eller dette at jeg MÅTTE ha noen flere julegaver. Jeg skulle skjønt at dette ikke var dagen.. Jeg er akkurat så jule-sur som man bare kan bli i førjulstida. Da jeg ankom shoppingsenteret, etter mer stavring på fakitsk ganske solide såler og hutring pga mangler vinterklær i denne rare byen som skifter mellom 4 årstider i løpet av en ukes tid, så var det faktisk en dame som slo til meg!!! Ikke det at hun gjorde det med vilje, men uansett… Hun stavret om mulig verre enn meg, men det så jeg ikke.. Var veldig opptatt med mine egne skritt, hodet bøyd nesten ned i bakken, vraltet jeg avgårde.. Så verken forover eller bakover.. Og i det jeg listet meg over en stor isvull, fikk jeg meg en SKIKKELG kilevink ved det venstre kinnet og nesa, der huden er tynnest, og neseblod er det som lett kommer rennende på meg. Det var skikkelgi HARDT også.. Den ulykkelige damen så seg litt forfjamset tilbake, hun prøvde jo bare å unngå å falle pladask på rumpa selv, så hadde kavet febrilsk med armene, og DRYLTE altså til meg med stor kraft.. Vel, jeg skjente avgårde, litt fortumlet, ikke skadet, men ganske overrasket og paff.. Hadde først lyst til å bli litt sinna, men så hun ikke akkurat var så fornøyd selv med det som hadde skjedd, så jeg TRØSTET henne litt før jeg gikk inn i galskapens hule.. Så dette kunne vel ikke bli noen dag full av høydare, det burde jeg skjønt… men de siste gavene er i hus, jeg har vasket ETT gulv og har en stor rød flekk på venstre kinnbein, så slipper hvertfall rouge til julaften..

Nå skal jeg lage middag å innta posisjonen til katta på innlegget under her.. 

14 kommentarer
    1. Min matgale verden: Jeg er litt dårlig på å kjefte på folk, hadde mest lyst til å slå tilbake i starten, men når jeg så at hun både så veldig flau og lei seg ut, besinnet jeg meg. Og da kunne jeg nok stått der og sagt at alt gikk bra, selv om blodet hadde rent altså.. typisk dameoppførsel.. “Neida, det går så fint så… det gjorde ikke noe, det var nesten bare BRA..” Snakk om dameoppførsel.. hmff. Jeg øver meg litt på offentlig personell med å lære meg å kjefte litt, konduktører, postansatte etc. men klarer sjelden på private 😀

    2. Jøsses, ja handleturer før jul kan ta knekken på hvem som helst! Jeg har bakset med et gjenstridig juletre idag, av typen brake, eller eine, eller enebærbusk om du vil. Jeg fant nemlig ingen gran eller furu som dugde. Men jeg ble da ikke slått ned! Du er jamen godhjertet som klarer å trøste vedkommende som gir deg en på tygga!! Men det vet jeg jo at du er, etter en hel måned med hjemmesnekrede kalendergaver! Ha en fin kveld:)

    3. Hun sier aldri slikt for å være søt altså, hun sier akkurat hva hun mener og legger ikke i mellom, så lua er utrygg. Hun har de to luene jeg hadde 😉

    4. hehe ja det blir plass til litt snop, men engelen syntes ikke det var en så god ide fordi hun mener sjokkissen smelter(og lur av skade sover jeg med lua fra nå av for om hun er redd for at det skal komme sjokkiss på den er det for en grunn, nemmelig at hun har tenkt å sniklåne den, jeg kjenner lusa på gangen skjønner du) Så den forbli innen synsvidde hehehehe 😀

    5. ladyaugust: Så kos å være sukkertopp, liker det 🙂 Jeg har noen sæggeluer selv også, og masse andre rare luer, Du får plass til snopen din også? 😀

    6. Du er så utrolig flink Frodith sukkertopp, jeg er helt imponert! <3
      Så fint at dagen er blitt litt bedre 🙂 Du lager jo en sæggelukemote skal du se :DD

    7. ladyaugust: tok seg opp litt med kort fra Vaniljen i posten, og å høre at jeg hadde berga livet ditt, ha ha.. Fikk meg til å le hvertfall 🙂 jeg ha laget noen sagge-luer, og litt div til folk. Og i DAG er det en fiiiin veske som skal ut 🙂 hysj… klæmme flat tilbkake 🙂

    8. Åååååå stakkars deg ! Trøsteklæm på det gode kinnet <3 Folk er ville i dag og i trafikken har sjåførene mord i blikket. Det jaktes på parkeringsplasser og folk kaster seg over medisterfarsa som om det skulle gjelde liv, er så glad jeg er hjemme igjen...bare 10000 ting å gjøre nå så og MÅ ut i morgen igjen. Lua er superduper, riktig tøff og veldig god og varm. Det var mange sure fjes ute i dag og mange med panikk i øya for å få tak i de siste julegavene. Håper dagen tar seg opp hos deg, den kan jo ikke bli værre i alle fall <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg