Åpning av luke nr 23 i adventskalenderen

Sånn!!! Da var det endelig lille-julaften. Det er dagen før dagen. Det er “Grevinnen og hovmestern”. Det er klart for siste slosskamp med folk på is-glatte veier, klar for siste dytt i ryggen i køen på Platekompaniet, klart for vasking av enda et gulv, og klart for utdeling av siste kalendergave.i dag skal jeg gjøre et unntak, og fortelle hva det er. Den er litt stor, kanskje nesten den største på de 23 dagene. Det er igjen en veske, akkurat stor nok til å ha en Ipad i, eller til å ha andre småting i, mobil, lommebok, notatblokk og en liten matpakke kanskje, og kanskje noe sminke. Den er turkisgrønn/og turkisblå. Jeg kunne ha vist den fram, men det skal jeg ikke 😀 Men den som trenger en slik veske bør melde seg på i en fart. I dag er det en form for spørsmålsrunde du må igjennom for å komme med i trekningen. Det er 23 spørsmål, en for hver luke i kalenderen min, og kanskje litt i overkant mye å kreve av folk i farta. Men trenger du en pust i bakken, eller noe å gjøre til frokosten er dettte dagens hvilepause, for den er ikke vanskelig å svare på, men man må tenke litt eller lete litt, men det bør gå rimelig fort likevel 🙂 Og du-, det er siste luka fra meg, så nå gjelder det å gjøre siste lille innsats!? Blir ikke mer før neste år nå…


 

Og til sist: 23- Hvor lang tid brukte du på dette? 😉  Den med flest riktige vinner. Og du må skrive inn svarene i kommentarfeltet som vanlig. Er det flere med alt riktig, så trekker jeg. Skriv inn en mailadresse om du er ny og ukjent her på bloggen så jeg får tak i deg om du vinner. Sånn.. Nå kan du innta denne posisjonen fram til nyttår, hvis du er ferdig med svarene 😉


GOD LILLE JULAFTEN!!
 

 

18 kommentarer
    1. Siv: Så flink du er Siv 🙂 Får litt bonus for at du har fått med deg at jeg liker Travolta også;-) Jeg liker kjempegodt å ha deg som blogg-venn, selv om vi ikke bor i samme “blokka” 🙂 Du er ikke treg, denne tok lang tid, det betyr at de som deltok ville gjerne vinnne, og det er moro 🙂 Tror alle vil like gaven, uansett hvem som vinner 🙂

    2. ladyaugust: Veldig koselig at du stakk innom en tur uansett 🙂 selv om du ikke er med på kalenderen. Du har jo vunnet et par ganger, så er jo ikke akkurat synd på deg 😀 Må ikke bli syk nå da :-/ Og det treet blir sikkert så fint så, når du får lassset på med pynt. Jeg har rød duk på kjøkkenbordet, det er den julepynten 😀 synes det er deilig jeg. Har jo pynta fælt på bloggen jeg, men der går grensa, ha-ha 🙂

    3. 1) Du er 26 😉 (neida, 46) , 2) “Hvis ingen går i fella men passer seg for den, skal alle sammen snart få feire jul igjen, 3) Du jobber som lææææærer der du får utøvd dine ferdigheter i døvespråk, 4) Den lyse, blonde og nette jenta 5) Kjersti Sandnes vant nummer 2, 6) Lucia-daf 13 desember, 7) lilla, 8) rotter, 9) engler, 10) “Åpning av luke nr 12 i adventskalenderen” 11) Nissen spiser på låven? 12) LUSSEKATTER!!!! 13) De fleste føler vel de må se tre nøtter til askepott. selv ser jeg helst ikke filmer jeg har sett før, da jeg synes det blir kjedelig… SPESIELT den, for den synes jeg er så treig… ooops 14) Du bor i Oooooslo! 15) EDINBURGH WOOOOO 16) favoritten er Robert, men du liker også Travolta godt! 17) Nateh 18) Butikkene stenger… Off, jeg er jo aldri i butikker og vet ikke engang når nærbutikken stenger til vanlig… Vanlige butikker er da ikke åpne, men kiwi (og andre matbutikker) er vel åpne ei stund. Kiwi er visstnok åpen til 22! 19) Hovmesteren ser de aller fleste i dag! 20) RUDOLF! 21) “første skoledag?” 22) jeg brukte… LANG tid iallfall. Hvem vet – en halvtime? Sikkert! Er så treig av meg, vet du 😉

    4. Oi den var vanskelig og nesten juksbar, men jeg holder meg for god til å jukse, så kanskje jeg kan tippe, hjemme, hjemme, borte, uavgjort? Begynte så bra her, de første gikk riktig så greit men de i andre kolonne var det værre med, og når vi snakker om kolonne så har jeg sittet i verdens treigeste bilkø og sloss meg igjennom enda et kjøpesenter og plukket det nest siste juletreet de hadde igjen så du kan jo tro det var flott…not.( Våkna ganske forkjøla og fant ut at det ikke var det lureste i verden å tråkle skogen for trær, dessuten ser jeg av fb-oppdateringene at det går spysyka og det gjorde jo ikke saken bedre liksom) Nå skal jeg pynte det skakke treet og pakke inn julegaver og drikke gløgg. Ha en riktig fin dagen før kveld og takk for en fantastisk adventskalender <3 klæmme flat :DD

    5. cassandraen: Det var et koselig svar Cassandra 🙂 Bare hyggelig med besøk, må jo ikke gjette på kalenderen. Jeg er også på tur ut døra, og skal kjøpe siste julegaven, og møte en venninne. I morgen til søsteren min, ellers late meg her med samboeren. Snakkes senere 🙂 Klem og god lille julaften til deg også Cassandraen <3

    6. Ojjj.. her var det mange spørsmål :))
      Jeg er på tur ut døra, og siden jeg har vert så heldig å vinne to ganger så kommer det et kort svar fra meg:
      Frodith er 47 år, bor i Oslo en eller annen plass og er lærer for døve barn <3 Hun er en av mine bloggfavoritter som jeg som regel er innom flere ganger daglig. Hun er utrolig flink til å skrive og ordlegge seg. Har sin egen sjarm og humor, og det liker jeg. Gleder meg til å fortsette å se hva hun vil skrive om etter at hun har avsluttet den beste julekalenderen her på blogg.no.
      Ønsker deg en riktig god lillejulaften Frodith:))
      Klem <3

    7. Kristine: Tusen tusen akk for innsatsen Kristine 🙂 Den siste gaven er stor og fin, så jeg tenkte at DERE fikk gjøre en liten innsats først, selv om det tok litt tid .-) Nå vet jeg hvem som virkelig har litt lyst på den 😀 Mye bra svar her 🙂 Noen er det jo ikke jeg som sitteer med fasiten på 😉 vi sees kanskje?

    8. 1: Du er 46
      2: “Hvis ingen går i fella, men passer seg for den, da skal alle sammen feire jul igjen!”
      3: Du er lærer
      4: De små, blonde, søte
      5: kerstisandnes 🙂 (tror jeg)
      6: 13. desember er Luciadagen
      7: adventsfargen er lilla
      8: Rottene
      9: engler daler ned i skjul
      10: Du skrev : Det er alle disse øyeblikkene som ER livet 🙂
      11: Jeg tror han liker å spise på låven, men kanskje det bare er fordi det er der han finner grøten?
      12: lussekatter 🙂
      13: 3 nøtter til Askepott, kanskje?
      14: You live in Oslo
      15: Edinburgh?
      16: Vet ikke, men tipper på Robert C. (Fordi ikke JEG vet hvem det er)
      17: nateh
      18: Sikkert klokken 6? Altså 18?
      19: grevinnen og hovmesteren (eller Die Hard 2)
      20: Rudolf 🙂
      21: Første skoledag
      22: Min favorittjulekake er alle godteriene min mor lager til jul. Men julekake med masse rosiner i er også en klassiker, og fantastisk godt med smør og brunost. NAM!
      23: Jeg brukte i hvert fall 15 minutter, tror jeg (må innrømme at jeg måtte spore opp de julekalender-hvem-vant-spørsmålene…)
      God jul, Frodith, hvis jeg ikke treffer deg på annen måte 🙂
      Klem fra Kristine

    9. mimmimor: Du svarte veldig ressonerende og fint på den synes jeg 😀 Jeg ser på kleine actionfilmer OGSÅ jeg av og til, ,men favorittskuespilleren se der hadde du ressonert fint 🙂

    10. Slik jeg husker luciatogene, så var jeg den eneste i klassen med gyllent hår. Jeg fikk ALDRI gå, fordi læreren skulle være alternativ. Så sånn kan det også slå ut 😉 Kan jeg sikre meg på den sylvestergreia også? Det er vel bare den som åpner for feil, tror jeg 🙂

    11. mimmimor: Da har du safet deg nå, og det er lurt, jeg tenkte på selve MITT tog, de andre får jo gå hele tida de… alltid, snufs… Bare hos meg de litt mer spesielle får gå 😀

    12. Forresten tok jeg en sjekk av luciainnleggene dine. Du har tegnet det jeg husket på selve kalenderinnlegget (Hun lyse, lette). Men på trekningsinnlegget har du et luciatog med mørke, fyldige jenter. Gutta er sensurert bort 🙂 Sånn sett ikke godt å vite hva som er fasit 😉

    13. mimmimor: Tusen millioner takk for innsatsen 🙂 Her er mye riktig, som Kjersti også hadde, mulig det må bli trekning likevel. Dere kjenner meg bittelitt etterhvert 🙂 Jeg tenkte at den siste fikk være litt lang, så jeg ser hvem som virkelig har lyst på den siste. Må gjøre en innsats liksom. Og spise må man jo uansett, så man får alltid tid til en liten quiz. Får jo slappet av litt fra det andre maset da hvertfall 🙂 Jeg tror jeg også skal kjøpe noen kremaktige kaker 🙂 suksess, nam.. Det var riktig svar hvertfall, ha-ha

    14. 1. 46
      2. Hvis ingen går i fella, men passer seg for den, kan alle sammen snart få feire jul igjen.
      3. Lærer
      4. Gulhåret lita jente – med surpompene bak 😉
      5. kjerstisandnes
      6. 13/12
      7. lilla – den blålilla varianten gjør seg best, syns jeg
      8. rottene som bare ville smake, stakkars
      9. engler
      10. Det er alle disse små øyeblikkene som ER livet
      11. På låven, men siden det er smått med låver, rusler han nok hvileløst rundt og sjekker på trapper og i portrom…
      12 . Lussekatter – hvordan gikk de fra luciakaker til katter, egentlig?
      13. Ingen julaften uten de tre nøttene
      14. Oslo? Eller en by i togavstand 🙂
      15. Edinburgh – der skulle jeg gjerne vært!
      16. En av disse? Har du skrevet om dette? Sylvester’n er liksom litt klein muskelbunt. Tror du har sans for det litt sære uttrykket, så Carlyle.
      17. Nateh
      18. I Alta: klokka 20 – stakkars de som må ha seinvakta! Tror Oslo City også stenger 20.
      19. Alle ser nok Grevinnen og hovmesteren, med meg som hederlig unntak :#
      20. Rudolf – måtte ingen stakkars guttebarn vokse opp som rudolf. Kan du tenke deg overlevelsesraten i skolegården?
      21. Alle førsteinnlegg er vel “Velkommen til min blogg”. Neste hos deg var “Første skoledag?”.
      22. Suksessterte. Kommer hakket foran kransekake 🙂
      23. Tjue minutter, tror jeg. Skriver med bare en finger #full betennelse i håndleddene) så det tar litt tid. Likevel greit å ha noe å gjøre i tiden jeg tilbringer med å synes synd på meg selv. Og så hadde jeg veldig lyst på den veska 🙂

    15. Min matgale verden: Takk for at du stilte så sporty opp på denne krevende, siste 😀 Jeg har koset meg big time,men nå skal det bli godt å slappe av litt og skrive andre ting som faller meg inn 😉 Legg deg som katta, jeg skal ut i verden, og få meg en på tygga :-/ Du har forresten mange riktige svar 🙂

    16. 46
      Hvis ingen går i fella, men passer seg for den, skal alle om et år få feire jul igjen
      Lærer, for døve barn
      Mørke, lange og fyldige jenter:)…
      ha ha hihi jublendeglad, MEG!!!
      13 desember
      Lilla
      Mus og rotter og sånn?? Krig og fred og sånn??
      Engler
      Det er alle disse små øyeblikkene som ER LIVET
      Antagelig inni sleden, i en krok, sånn at ingen ser hvordan han griser i skjegget..
      Lussekatter, med safran!!
      Tre nøtter til askepott!!
      Tigerstaden – Oslo
      Edinburgh
      Robert Carlyle
      Nathe
      7, i hvertfall senteret jeg spurte på igår!
      Grevinnen og hovmesteren
      Rudolf!!
      En art fra en annen planet
      Tyske skiver
      16 minutter puh!!
      Nå legger jeg meg som katta!!
      Ha en fabelaktig lille-julaften. Det har vært en fornøyelse å være med på kalenderen din i år, absolutt den morsomste og mest kreative kalender ever!! Takk for all tid og omsorg du har gitt:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg