Rudolf må frem…

I dag våknet jeg tidlig… Det betyr ca 8.30.. Kroppen er innstilt på kl 6, som er jobb-stå-opp tid, og kroppen ser ut til å ikke ville være med på annet, som regel.. Men i dag klarte jeg altså å drøye helt til 8.30, men da våknet jeg også med et brak. Brøytebilen fløy forbi i Oslogata… Skrapta og herjet. Den må jo det.. Rudolf kommer snart med sleden.. Og vi kan ikke risikere at han står fast i julerushet. Rudolf må frem med gavene til de tusenvis av hus og leiligheter. Når jeg våkner sånn, kan jeg bare glemme å sovne igjen, og i dag var det jo julaften også, så like greit å komme seg opp.. Jeg har ikke noe juletre, så ikke skulle jeg løpe inn i den lille stua vår for å ligge under treet å sprelle.. Neida, jeg skal til min søster å feire i ettermiddag. Men jeg LIKER å stå opp, liker morgenene i sofaen, for meg selv, med kaffen og stillheten som senker seg (etter at brøytebilen har gjort jobben sin). Liker å titte på nyheter på tv, ta meg et nyoppvarmet rundstykke, med noe godt pålegg.. Det liker jeg i helgene og så også i dag. Og i dag skal jeg gjøre som Tove, sette meg ned litt å tenke over hva jeg skal gjøre i 2013, og noen planer har jeg allerede, men det er hyggelig å legge nye. Det er fint å ha noe der fremme å glede seg til. Skottland og byen Oban står på programmet, etter tips fra Siv. Dit er de jeg og samboeren som drar. Vi elsker Skottland. Vil også gå i Kebnekais-fjellet i Sverige, o Galdhøpiggen i Norge med søsteren, vi får se om vi får det til. Og noe av dette VIL jeg få til!! Det må vel la seg gjøre å få til, selv om enkelte ting må man kanskje  ta i bruk brøytebilen for å få til 😉

Ha en flott julaften dere 🙂 


 

4 kommentarer
    1. Siv: Ja, du må tipse om lure steder. Vi har ikke betstilt noe ennå, men har VELDIG lyst til å dra dit. Vi elsker jeg Skottland, og hadde vært bra med noe av den størrelsen, som det virke som der. Jeg har googlet litt 🙂 Men vil ha masse tips, og er du der samtidig, kan du jo vise oss rundt 😀

    2. ÅH SÅ RÅTT at dere skal til Oban!! Da må dere dra på øyene rundt og så vet jeg hvor dere kan overnatte – jeg skal sende deg en mail ,hhhihiih

    3. mimmimor: Håper du også får en god og koselig dag 🙂 Kos deg med familien. Snakkes sikkert snere i jula 😀 Juleklem til deg i retur også <3

    4. Så flott at brøytebilene tar litt ansvar. Synd om sleden ikke kommer seg fram, gitt. Håper du får en storfin dag, både du og samboeren 🙂 Sender en juleklem til deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg