Her er jeg- men hvem er du- del 2

Dette innlegget hadde jeg inne i romjula, men da tror jeg noen av dere lå i koma etter all ribbe- og marsipan-slafsinga, fordi jeg fikk ikke inn så mye informasjon som jeg hadde håpet 😀 Skjønner hvis noen ikke vil kommentere, men siden jeg er litt nysgjerrig og  kanskje….trenger infoen til en senere anledning, vil jeg gi folk en sjanse til å svare litt nå i kveldstimene. For nå er dere vel kommet dere av ribbe-sjokket og er i gang med hverdagslivet..? Så nå kommer faktisk resten av innlegget slik det så ut den 27. desember, og dere som svarte da (det var faktisk en 8-10 stykker) trenger ikke blunke en gang, men bare legge dere tilbake i sofa-kroken, og finne på noe annet.. Men dere andre… Dere som ikke svarte sist, DERE kan vel kaste dere på hvis dere får lyst 🙂

Her er jeg- men hvem er du:

 

Dette er ikke et eksistensielt innlegg, hvor jeg i det filosofiske hjørnet av sofaen sitter  og funderer på hvem jeg er , og hvem du er- EGENTLIG. Jeg sitter ikke i det hjørnet, hvertfall ikke i dag…   Men av og til, eller ikke egentlig bare av og til, men litt hver gang jeg driver med bloggen, så lurer jeg på hvem folka bak de ulike kalle-navnene er.. Altså jeg lurer ikke på de EKTE navnene deres heller egentlig, det er ikke så nøye, men litt mer kjøtt på beinet enn det jeg vet om dere nå. Det er mange som ikke vil si navnet sitt, og det vil jeg ikke selv heller, PÅ bloggen, og det er grunner til det. Så det er altså ikke det jeg er ute etter. Det er mer noen “ufarlige” spørsmål, som bare sier BITTELITT om hvem man er. .  Vi er alle så uendelig mye, og vi får bare vist en liten brøkdel her inne, uansett hvor mye man utbroderer egentlig. Så dette er mer  en liten kort-kort oppsummering på NOE av det jeg er, og så vil jeg gjerne høre kort-kort på NOE av det  DU er. Så vet man litt mer om hvem som sitter rundt omkring 🙂 Koselig om du blir med på denne lille spørrerunden.

1) Når har du bursdag, dato? 2) Jobb eller student? 3) Hvor liker du å reise til?  4) Hvilken filmsjanger liker du? 5) Favorittfargen din? 6) Hobby?

30 kommentarer
    1. Siv: Flinke Siv, med mange jern i ilden 🙂 Så du har bursdag 4. januar ja 🙂 Og blir 18. og VOKSEN, ikke FOR voksen da 😀 Jeg visste jo noe av dette, men ikke alt nei 🙂

    2. Jeg var jo inne og leste, men så tenkte jeg – jaja, hun vet da så pass om meg, også ble det med det da jeg stressa videre med … julespisinga 😉 Jeg har bursdag den fjerde dagen i året, jeg, og DA blir jeg voksen, wiiiihuu!
      Jeg er også student, og liker å reise dit jeg får sjansen, men det blir ofte til storbritannia, der jeg har familie. JEg er veeeldig glad i fantasy, liker alle farger og … hobby – jeg liker så mangt! Musikk og lesing for øyeblikket – og produsering av teater 😉

    3. muumimamma: Vi ser også Istid, Shrek, Nemo, alt sånt, i tillegg til annen artig animasjon 🙂 Moro å male 🙂 men lenge siden jeg har holdt på. Blir mest tegning på bloggen nå 😉

    4. Avatar er kjempebra 🙂 jeg har også veldig sans for Harry Potter og ringenes herre og sånt 🙂 og så elsker jeg Nemo og istid og sånt 🙂
      Jeg maler mest med akrylmaling nå, men holdt på endel år med akvareller 🙂

    5. muumimamma: Absolutt, veldig koselig at du svarte på den 🙂 får litt mer inntrykk av folkene bak nik-navnene. Jeg liker også Europa godt, men foreløpig har vi holdt oss i Skottlandsområdet jeg og samboeren, men jeg farter litt med søsteren min innimellom også. Har du noen eventyr og animasjonsfilmer du liker godt? Du så Avatar? Maler du olje? eller acryl? Jeg malte olje før 🙂

    6. 1) Når har du bursdag? 13 juni
      2) Jobb eller student? Ingen av delene, jeg er hjemmeværende
      3) Hvor liker du å reise til? Norge på kryss og tvers, og så liker jeg å utforske Europa
      4) Hvilken filmsjanger liker du? Eventyr, animasjon
      5) Favorittfargen din? Turkis
      6) Hobby? Jeg maler bilder 🙂
      Håper dette sa litt mer om meg 🙂

    7. whatwouldnemido: Ja, du hadde passet flott med ungdomsskole-elever også, det er jeg sikker på 🙂 Du passer veldig der også tror jeg 🙂 Jeg likte også drama en del før, men har blitt mer actiondame etterhvert. Så mye”dame-filmer” som jeg kaller det, før. Men etter å ha sett en del action med samboeren, ble jeg nesten avvent. Nå sovner jeg nesten av drama-filmer.. Litt som du sier, tror jeg vil kjede meg.. Det går så himla sakte… Men middelalder-krønike, se det er en annen sak.. Blogg er absolutt en hobby, og lesing. Jeg også glad i spill, men spiller nå mest på fjellturer, scrabble-liknende ting, har også hatt sudoku-dilla, mye lenger enn alle andre.. Men noen måneder siden nå.. Jeg skal gå Galdhøpiggen til sommeren, antagelig. Beseggen var flott ikke sant? Veldig slitsomt, får så vondt i knærne på nedoverturen, men snabla gøy likevel 🙂

    8. tror vel egentlig du vet litt om meg, men…
      Jeg har bursdag i slutten av september. Noe som var kjipt opp til vi rundet 25 omtrent. Etter det har det bare vært kult med bursdag sent på året…
      Jobber som lærer. For småtasser. Trodde egentlig jeg skulle havne på ungdomstrinnet, men den gang ei.
      Liker å reise… tja, til forskjellige steder egentlig!? Av og til vil man ha dorsk solferie med hvit sand, palmer og badevann, andre ganger er det mer “kule storbyer” som er greia. Men kjæresten er fryktelig glad i bilkjøring og camping. Jeg liker frihet. Så de siste tre årene har det blitt en del bilkjøring nedover i Europa sommerstid, med noe telt og noe hotell. Neste (lang)tur blir antagelig USA. Jeg er glad i hytteturer også, men sånt ble det mer av da jeg hadde hund.
      Film: Fantasy/eventyr, sci fi, thriller, action, komedier. En grøsser i blant. Animasjon! Er ganske altetende? Jeg liker antagelig en del drama også, men “sjangernavnet” virker avskrekkende: Jeg tror jeg vil kjede meg. Jeg er nemlig oftest ute etter spenning og underholdning. Jeg er en enkel sjel.
      Favorittfarge? Hmmm, kommer an på i hvilken sammenheng… Jeg liker gult og grønt! (“Gla’farger”) Men på klær går det mye i svart. Og en del lilla. Litt grønt. Litt grått. Hvitt i blant… særlig sommerstid.
      Hobbyer… hm, har jeg noen, egentlig? Skjønt ærlig talt, bloggen må da telle som hobby her? Jeg leser mye, det er mye som interesserer meg. Og jeg er veldig glad i tegneserier. Da jeg hadde hund var sikkert “hund” en hobby? Men nå har jeg jo ikke hund mer… Dessuten liker jeg å spille spill. Men det gjør jeg heller nesten aldri mer… Jeg er glad i å spise god mat! Men synes det er veldig fint om andre lager den. Liker selvsagt kule filmer og serier. Kan synes det er moro å “dille med bilder i blant”… Men i hovedsak er jeg en slabbedask uten noen hobbyer å snakke om, egentlig…. Men jeg HAR gått Besseggen jeg også! 😛

    9. Jeg strikker en genser til det eldste barnebarnet nå… og skal strikke til de to andre også…. så tar med meg strikkinga på jobben i natt tenker jeg…:))

    10. Liljema: Ja, jeg skal love deg at jeg strikket OVERALT jeg også, i desember 😀 til kalenderen 😉 Var jo ikke ferdig og lå i sekker alt sammen. Så der var det strikking i køer, på banen, i klasserommet (neida..), i selskap, på posthuset osv Hi-hi 😀 Men tatt meg fri litt nå i jula, skal vel til med noe til meg selv på nyåret. Har lyst til å prøve mer på tunika etc i tynt garn 🙂

    11. Ja jeg fikk… holdt på å si diagnose…ooops…sa det…varm høst… og det er farger jeg er veldig glad i….strikking er noe jeg har med meg overalt… praktisk

    12. Liljema: Kjempekos at du skrev litt om deg selv 🙂 Jeg tenker som deg, at årene er bare tall, man er ikke eldre enn man føler seg, og jeg føler meg veldig lite gammel 🙂 Men moden nok likevel. Ja, jeg har begynt å mase litt mer om varme steder de siste årene jeg også, når det regner her hele sommeren, så er ikke akkurat Skottland noe høydare, værmessig, men veldig veldig spesielt og fint 🙂 Jeg er egentlig høst i fargeskalaen jeg også, det ble gjort en sånn test en gang, men og jeg holder meg mye til høstvarianten av turkis, blågrønn, lilla osv. Du strikker du også ja 🙂 koselig.

    13. Hvem er jeg… et enkelt menneske som er glad i livet, jeg ble 50 år den 20.november og hadde ikke noen panikk med det… for meg er det bare noen tall… jeg jobber som trafikkdirigent på drosjene som til tider kan være krevende… USA er det stedet jeg reiser til for å møte familie og mange gode venner men havner gjerne på Kreta også når det regner for mye her på sommeren… de få gangene jeg skal se på film er det gjerne en action eller noe kliss, men det er veldig sjelden øya mine hviler på den titteboksen i stua…. jeg er veldig glad i høstfarger og er selv en høst i fargeskalaen… min lidenskap og hobby er slektsforskning og strikking… vel dette var litt om meg

    14. moonbeamscorner: Så koselig at du svarte, så vet jeg bittelitt mer om deg :-)Det er BARE vår-barn som har skrevet hittil i dag .-) morsomt. Jeg er som deg, føler meg hvertfall ikke 46, mer rundt 25-30 ja 😉 Liker også England, Skottland og borti der.. Island var også fantastisk flott, var der for to år siden med søsteren min. Jeg og samboeren drar til Skottlandsområdet 🙂 Håper du koser det i romjula 🙂

    15. 1) Når har du bursdag? 2) Jobb eller student? 3) Hvor liker du å reise til? 4) Hvilken filmsjanger liker du? 5) Favorittfargen din? 6) Hobby?
      1. 14 mars (hjelp ja jeg blir 50!!!) men føler meg ikke mere en 25 altså…
      2.Dessverre arbeidsledig
      3.Ikke mye resing på meg som hater å fly, men England er favorittsted
      4.Komedier/drama
      5.Har ingen favorittfarge jeg, alt etter tid, sted og humør
      6.Skriver dikt og sanger. Blogging. Synge og mye musikk.

    16. tanjaravn: Veldig mange vår-“barn” her i dag. Fram til nå har alle vært februar, mars og fram til mai, tror jeg 🙂 Du har jo herlig hobby med hest da. Jeg er livredd hest, men har bestemt meg for en utfordring med å skulle ri i løpet av 2013. Kanskje jeg får oppsøke deg 😀 Jeg synes også det er deilig å reise både hit og dit. Ja takk, begge deler liksom 🙂 Koselig å se litt mer om hver her inne. Klem tilbake 🙂

    17. flink du… jeg er født 10 april 1970, jeg er selvstendig og driver min egen salong, jeg liker å reise både kort og langt, by og opplevelser.. har ingen spesiell favoritt filmsjanger, og har ikke så masse hobbier lenger heller, men har jo hest så da teller vel den… farge.. tja.. det varierer jo etter årstid og sinnstemning, men det går nok mye i sort, grått, beige, hvitt..
      Klem fra meg

    18. Nemi Rebella: KJempekoselig å se litt mer av deg, kjenner ikke så mye til deg,men nå vet jeg LITT mer 🙂 liker også sci fi og alle de klare fargene i kombinasjon med svart. Høres deilig ut å rote i malehula si, jeg malte litt som hobby før, oljemaling. Veldig gøy. Men er en stund siden nå.. nå blir det mest tegninger i paint 😀

    19. Min matgale verden: Ja, jeg har også seriedilla 😀 The Mentalist, Leverage, osv. og de jeg nevnte i går. Men de er avsluttende. De andre går jo for ever..:-D

    20. Tjihi… denne var jo kos da!
      Jeg ble født med et tordenbrak den 17 mars… Jobben min er egentlig i garasjen, der jeg kliner maling på lærret i malehula mi… Hvis den jobben går til helsikke, så driver jeg og tørrtrener på og være husmor, med ikke fullt så bra resultat 😛
      Hmmm, hvor jeg liker og reise? Den er litt vanskelig… Jeg er litt “låst” her nede, pga klimaet, men hvis jeg kunne reise hvor jeg ville, ville det blitt på snorkleferie i Great Barrier Reef eller foto-safari i Amazonas 😀 Og ikke minst en tur til hjemplassen min <3
      Filmsjanger... Sci-fi... eventyr ala LOTR, gærne animasjonsfilmer... ^_^
      Favorittfarge...? Svart :3 Og egentlig alle de sterke klare og rene fargene som rød, blå, gul, lilla, orange, grønn, turkis... bla bla... 😉
      Hobby? Bruker myyye tid sammen med voffsen min, Zamba... hun er god som gull <3 Liker og rote neddi malehula mi, drive som hobby-gullsmed og tegne med tegnebrettet...
      Dett var dett... 🙂

    21. Min matgale verden: Solsidan har jeg ikke fått med meg.. Er det med Atle Antonsen? Ja, jeg skulle gjerne spilt litt teater igjen. Jeg har drama og rytmikk med elevene på skolen også 🙂

    22. Helge: Jeg har også vært på Gaustadtoppen, og på Beseggen, der er det flott, og i år sikter jeg mot Galdhøpiggen med søsteren. Og kanskje til Sveriges høyeste fjell, Kebnekaise. Er jo ikke så høyt egentlig. Og med mye stopp er nok disse turene fine 🙂 Jeg går heller ikke mye på kino, blir mest på dvd 😉

    23. He he, synd du ikke bor i Bergen, kunne trengt deg i teatergruppen jeg:) Ja, ELSKET Hellfjord. Er så heldig å ha to gutter med samme humor, så disse seriene ler vi mye av. Kjøpte siste sesong Solsidan til dem i julegave, så den skal vi kose oss med. Skravlesyk ja, her er ingen våkne, godt å “prate” litt:)

    24. Jeg er født 11 nars i Drammen. Har jobb ut året pga automatiseringn så jeg vil heller si mellom to jobber, menveien ditt kan være tøff/lang. Var både i Danmark og Polen i sommer, men har reist endel i Norge og var på Gaustadtoppen i høst. Liker friluftsliv, gikk 4 km på ski i dag tidlig. Favorittfargen er kanskje lysegrønn eller blått. Hvitt er også pent mtp snø i skogen. Filmsjanger? Går sjelden på kino, men noen som er basert på en sann ting, dokumentarfilmer. Hobby? Tja, turer i skog og mark, er med i ei turguppe. Ha en fin dag.

    25. Min matgale verden: Så koselig at du svarte så utfyllende 🙂 Jeg liker også egentlig alle knalle farger, men vanskelig å få plass i den lille bobla 😀 Jeg liker også Kill Buljo-gjengen og sånne typer filmer. Så du Hellfjord-serien som gikk på tv nå? Av samme wirkola, og Zaid Ali i hovedrollen? Jeg har også spilt mye teater, skuespiller var det jeg skulle bli da jeg var ung.. og alltid likt språk. Tegnspråk ble kompromisse mellom de to tingene 🙂 Har også drevet mye med olje-maling før 🙂 Er visst litt skravlesyk jeg også 😉

    26. mimmimor: Helt enig med deg når det gjelder hobby-greia, man får for liten tid, men i desember har jeg jaggu greid å presse inn en del. Og nå er jeg klar for litt reising til sommeren 🙂 Så koselig at du svarte, hyggelig å vite litt mer om folk 🙂

    27. 1) Når har du bursdag? 13. mars 🙂
      2) Jobb eller student? 3 jobber: masterstudiet, statped og tilsynsfører.
      3) Hvor liker du å reise til? Storbyer utenfor Norge. Er ikke skapt for å ligge på ei strand…
      4) Hvilken filmsjanger liker du? Drama. Tegnefilmer.
      5) Favorittfargen din? Petrol
      6) Hobby? Scrappe, strikke, brodere, skrive…
      Det var meg i veldig korte trekk – hektiske dager, så den hobbygreia er nå helst i kategorien “hva jeg ville gjort om jeg hadde tid” 🙂

    28. Artig:) Jeg fyller år 8 februar, samme dag som James Dean, bare 40 år for sent..Gubben min har bursdag idag. Hurra! Jeg jobber, student-livet har aldri ligget for meg. Jeg liker sommerferier i Sveriges skjærgård, bilferier rundt om i Norge, og gjerne teltturer, selv om det blir mindre av dem nå. Gubben elsker syden, så vi har stort sett annet hvert år her og der. Jeg hater å sole meg, Gubben elsker det, vi er “motsattparet”;) Jeg liker virkelighetsnære Nordiske filmer. Gjerne spennende, og gjerne crazy-humor alà Kill Buljo. Favorittfargen min varierer fra knall rød, til kanll blå…eller grønn, hadde en lang oransje periode og… Hobbyene mine er såklart mat mat og atter mat. Men og teater, og så maler jeg innimellom, og liker å lage ting av gamle saker som jeg samler på….Liker å gå på skattejakt på Fretex og andre bruktbutikker. Og så liker jeg tydeligvis å snakke om meg selv, for jøss som jeg utbroderer spørsmålene dine:) Jeg ligger nå i sofa, har spist frokost to ganger, sjokolade sikkert fire ganger, drukket to kopper kaffe og spist pepperkaker uten palmeolje. Jeg leser og i en bok som jeg fikk fra Gubben til jul. Og ur-koser meg!! Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg