Sommerfugler i slapp mage-forbereder seg på det nye året ;-)

| dag våknet jeg med et gisp 05.30… Nesten som jeg skulle på jobb eller noe. Må opp.. Tenkte meg om, men kom på at det ikke var jobb, man antagelig var det treningsbagen som laget så mye bråk ute i gangen. Stapfull av treningsklær, klare til bruk idag. Og man kan vel kanskje kalle det for en jobb det jeg skal igjennom? Det er så lenge siden jeg har vært på treningsstudio, faktisk 4-5 miåneder, og det er helt utrolig hvor fort formen er tilbake på 0.. Jeg klarte, forrige gang, å trene meg opp til å løpe langt. Ikke fort ,vær du sikker-jeg var verdens tregeste 60 meter løper på barneskolen, men jeg løp langt. Jeg fikk “gleden” av å være med i et løp på en mil, med massevis av jenter i alle aldre.. Siden var jeg sengeliggende i en uke, men se det er en annen sak 😉

Men i dag har jeg altså tenkt å “ta tyren ved hornene”, “ta beina fatt”, “se fanden i hvitøyet” eller hva det nå heter.. Jeg skal gå på oppgaven med dødsforrakt.. Løpe noe minutter på tredemølla, løfte en vekt eller to.. Jeg har  altså gjort en avtale for i dag, skal trene daukjøttet en times tid, i et forsøk på å få litt energi. For det er jo sånn at selv om kroppen er dau, slapp og egentlig ikke ViL dette her, så er den som regel VELDIG glad for det etterpå. Det blir nok ingen mil i dag, men det blir nok til at sommerfuglene får ristett litt på seg, sånn at de skjønner at det er DETTE de har i vente utpå nyåret 😀 

 Har du noen planer for denne siste dagen i det nye året, bortsett fra å tenne raketter? 

28 kommentarer
    1. Trille: Ja, det kan vi gjerne prøve å få til, bare du løper sakte 😀 Det hadde vært koselig. Begynne litt forsiktig med en liten tur rundt Sognsvann f eks. Det høres veldig koselig ut 🙂

    2. ÅHE! Jeg som akkurat har byttet til SATS nå. :/ :/
      Lykke til med trening på nytt senter, kanskje vi får tatt oss en løpetur sammen når våren kommer?! 😀

    3. Kristine: Ja, det var kjempehyggelig å møte min venninne også, og allerede avtalt ny treningsdag 🙂 Godt nyttår, sees pluselig igjen på nyåret 🙂 Klem på deg! 🙂

    4. Tanja: Jeg har ikke veldig mange forsetter jeg heller, synes akkurat 1. januar er en dårlig dag å starte på, men har noen ting jeg skal endre på i løpet av året.. Men man kan kalle det hva man vil 😀 Det er litt i din kategori, ikke tenke meg bedre om, tenker nok nå 😀 men skal bli litt mer SINT.. Det mangler litt her! 😉

    5. Liljema: Å det kan nok hende du ser mer til meg 😀 Jeg har vært og trent og har mer energi enn på lenge. Stikker en tur innom deg etterhvert 🙂

    6. Jeg skal trene armene, bare 🙂 På jobb…. Etterpå middag med mann og bror, og DE skal passe på MEG når rakettene skytes opp 🙂 (ser over herher på kommentarene at noen skal passe på diverse dyr, men hos meg er det altså JEG som må passes på).
      Ellers må jeg si at å trene sammen med venner man ikke treffer så ofte ellers er en kjempefin måte å møtes på. Jeg går en rask tur en gang i uka med en venninne jeg aldri treffer ellers 🙂 Veldig hyggelig, og vi får kommet oss ut, og i form 🙂 Godt nytt år, Frodith 🙂

    7. flink er du.. jeg har ingen planer annet enn å tenke meg litt bedre om.. det er mitt nyttårsforsett, hater egentlig de.. så jeg vil ikke ha det… æsj..vi sees til neste år da vennen.. stor kos fra meg her til deg der

    8. Planer…nope… bare kose meg jeg og nyte mitt vanskelige valg som er tatt…hihihi….kvelden blir stille og rolig sammen med barna…gubben har vakt og jobber, men ingen sure mner her for jeg er vant til det…hils alle naboene i blokka og kommer snart innom på kaffe der….hvis jeg ikke ser mer fra deg i dag sier jeg også godt nyttår og sender deg en god og varm klem…og ser jeg deg mer sier jeg det en gang til…:))

    9. cassandraen: Ja, du skal igang du også? 🙂 På treningsstudio eller dans eller annen form? Blir litt spennende dette pga helt nytt sted for meg. Møte venninne jeg ikke får sett så mye. Lur måte og få truffet venner i en stresset hverdag, samtidig med at man trener 🙂 Kos deg noen dager til du 🙂

    10. Vanja: Uff, stakkar liten. Håper minsten blir frisk fort 🙂 Ja, mye influensa nå, både vanlig og litt svineinfluensa også.. Du får vel kanskje noe medisiner nå da, ikke bra med feber så lenge.

    11. Støvkorn: Tror det blir en bra start på det nye året å starte med litt trening i dag 🙂 og så gli sakte over til litt slapp holdning i sofaen 😀 Stakkars dyr på denne dagen..

    12. Tusen takk søte du, håper du får en fin feiring og en god start på året!! Kos deg masse! Jeg skal spise middag med mann, bror og svigerinne også passe på to hunder og katter når rakkettene skytes opp..!

    13. Trille: Nå har jeg byttet. Var på Sats før, på Storo, men nå har jeg byttet til Fresh Fitness på Carl Berner.. Men det er faktisk første gang i dag, selv om jeg meldte meg inn i september.. skjedd mye i høst så ikke fått kommet i gang. Men i dag.. får øve meg opp litt igjen 😀 Koselig at du er igang igjen på blogg 🙂 Kos deg videre i Thailand, du får løpe en tur på stranda i stedet for 😉

    14. Åhe! Så flink du er! 🙂 APPLAUS! 🙂 Trening er viktig, hurra! 🙂
      Jeg har nesten ikke trent i ferien, blitt bare en to ganger, men det er ikke så rart. Du skjønner at det er glassvegger i treningsrommet her, med fritt innsyn for alle de badende og solende gjestene som er her. Ja, og så er det på ca 12 kvm. Hva gir du meg?
      Hvor trener du, Solfrid? 🙂

    15. inneuteferdig: Skal du ut på tur, det hørtes koselig ut 🙂 Veldig glad i å gå turer jeg også, men de siste dagene har det vært så glatt, så nesten umulig i byen her.. Men snart er jeg i gang igjen med det også tenker jeg, når alt er smeltet her 😉

    16. Monica prøver: Deilig å høre du koser deg, bortsett fra den lille oppvåkningen kl da… Jeg klarte å sovne litt igjen jeg også, synes det var FOR tidlig å stå opp 😀 Men skyldtes nok at jeg var litt spent på treningsøkten… HJELP!! Ble i god form forrige gang jeg satte i gang, så det går vel denne gangen også. Bare litt fælt i starten. Hvilket hotell bor dere på??

    17. Jeg våknet ikke like tidlig som deg, eller.. var oppe en gang kl 04:00 da, men det er visst blitt en rutine, hehe. Men kroppen forventet seg jobb, men våknet gledelig på ferie i en nydelig hotellrom 🙂
      Vi skal utforske Stockholm og legge planer for hva vi skal gjøre i kveld. Ta dagen som den kommer og ut på nye eventyr får jeg si 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg