Hodeløse høns eller dum som en sau?

Det er mulig jeg drar dette litt langt… Men jeg får litt rare assosiasjoner av disse mannequin-dukkene som en klesbutikk i et av byens storsentre, har i vinduet sitt. Jeg viste dere lampeskjerm- bildet i et innlegg før jul,og jeg nevnte da at kanskje det var snakk om lyse ideer eller liknende.. Men det det EGENTLIG gir meg assosiasjoner til er damer uten hjerner… Altså; det sitter en lampeskjern der hodet og hjernen skulle sittet.. Vel, deler av hodet er  kanskje der, når man ser litt nøyere etter.. Litt munner og sånn.. Men noe hjerne får man ikke inntrykk av at befinner seg under der… Det er mulig det er litt utilsiktet fra butikkens side, men det gir ikke akkurat noen heldig assosiasjon.. Damer som hodeløs/hjerneløse høns liksom…

 Jeg hadde kanskje ikke vært så streng, hvis det ikke hadde vært for det som møtte meg i dag, da jeg føk forbi på vei til jobb.. I dag sto det altså en haug med sauer inni der..

 Igjen, hodene var mer eller mindre BORTE!! Og de var erstattet med noe som liknet mistenkelig på en sau.. Og ikke argumenter med meg, om at de skulle sikkert bare forestille en parykk, en afro-permanent eller liknende.. for hvor skulle disse jentene ha disse parykkene elle frisyrene? Hodene er jo borte!! Det ser mer ut som at  vi skal tro at de er sauer… eller noe i den duren.. så da er spørsmålet: ” Hva skjedde med VANLIGE mennesker som modeller for klær, VANLIGE mennesker som modeller for mannequin-dukkene? Og er det tilfeldig at disse “rare” hodene sitter på DAME-mannequin-dukkene eller er det meningen vi skal dra en litt uheldig assosiasjon til at alle  jenter og damer er hodeløse høns eller dumme som sauer? Det kan jo ikke være meningen, da ville de jo ikke få solgt så mye.. Folk blir jo fornærmet og får slett ikke lyst til å kjøpe noe… Hvis da ikke disse butikkene har trodd at alle kvinnelige kunder er SÅ hodeløse og dumme, at de ikke forstår hvilken ide som ligger bak… Det er mulig at jeg drar det litt langt som sagt 😉 At dette er noen veldig rare tilfeldigheter, som er lite gjennomtenkt.. men man må jo sette ting litt på spissen for å få fram et poeng- og det gjør jeg 😉

 

Så hva tror dere: er det dårlig skjulte antydninger om noe slemt? Eller er det forsøk på å reklamere for en ANNEN butikk? Nå står jo faktisk den ene dukken og peker mot en butikk litt lenger borte.. 

16 kommentarer
    1. Siv: Ja, og jeg skulle gått og hengt opp dette innlegget på utsiden der synes du ikke? 😀 Det hadde vært noe det 🙂 Håper du hadde en nydelig 18 års dag i går 🙂

    2. ÅH – takk og pris for at du gir dem litt hard times, disse butikkene. De trenger det så sykt. Jeg tror det er sjåvenistisk, jeg 😉

    3. Mima: Hi-hi, ja det er bra du er positiv.. som jeg også sa oppi her, så var jeg på den LYST HODE assosiasjonen FØR jul, men nå har jeg endret mening, etter denne saue-poseringen:-D Men som sagt, mulig jeg drar det litt langt… he-he..

    4. Altså, de damene med lampeskjerm på hodet kan vi velge å se som dumme naut, eller som jeg øyeblikkelig tenkte.. Jeg fikk assosiasjon til Petter Smarts lille hjelper, bare enda bedre: knallgode hjerner, riktig så opplyste, med masse ideer, genialitet og superintelligens! 😀 Mulig jeg er over-optimistisk her nå, men det var det jeg tenkte 😀
      De blonde afro-damene var jo riktig så fjonge, nesten litt hvit Boney M-versjon, og jeg hører Ma Baker, Daddy Cool og Rivers of Babylon i bakhodet. White disco babes. ganske retro ;D
      Men så tenker jeg ofte helt annerledes enn alle andre. Som da jeg var på kunstutstilling for noen år tilbake, sammen med venninne. Maleren var der, og venninnen min og jeg så på bildene, ble stående ved et spesielt. Kunsteren lurte på hva vi så i det. Venninnen min sa hva hun så, og kunsteren sa “Det var det som var poenget mitt, og de fleste ser det.” Så sa jeg hva jeg så, som var noen heeelt annet, og kunsteren sa: “SÅ interessant! DET har jeg ikke tenkt på, men jeg ser det når du sier det. Jeg synes alltid det er mest interessant når noen ser noe annet. Hva ser du i andre bilder her da?” Hehe.. det er meg i et nøtteskall. Vel, og digresjoner da.. som å komme bort fra dummy-dukkene i et innlegg og over til noe heeeelt annet.. hehehe..!

    5. whatwouldnemido: ja, vi hsr jo ikke lyst til å assosieres med HENNE heller, ha-ha.. nei, som sagt har jeg vært inne på det med et lyst hode før, men nå tror jeg de har noe annet i tankene 😀

    6. ha ha ha.. så sant så sant.. herlig.. men så tenker jeg at de damene som tar en som jobb, altså stå i et sånt vindu hele dagen, kan jo ikke være særlig smart… de er ufattelig gode på å stå stille, men det er nok også alt.. så både høns og sau blir nok ikke så feil.. mulig de to dyrene vil bli fornærmet.. hm?? fniis

    7. Utstillingsdukker uten hue, i hovedsak gir dette lite trivelige assosiasjoner, enig m deg!
      Lampeskjermen ga meg dog litt blandede assosiasjoner…. for i tegneserier har det jo vært vanlig med en lysende lyspære over huet når seriefiguren får en god idé… Lille Hjelper til Petter Smart har dessuten lyspære til hode, og han er jo en riktig trivelig liten fyr!
      På den annen side er vel Lille Hjelper bare unntaket som bekrefter regelen, for vi husker vel alle den derre vanvittige lampeskjerm-hatten til hun forferdelige stemoren i “Tre nøtter til Askepott”, og hvem pokker vil handle i en butikk som får en til å tenke på HENNE, liksom….? 😉

    8. Jeg begynner med toppen når jeg først er igang jeg.
      De dukkene ligner på utmagra dukker, det er det værste så kommer lampe skjermen og skjermer deres flauhet for de er ikke mye stolte der de står.
      Så tar de bort skjermene og setter en sau der.
      Dum som en sau, helt tom. Det er noe vi sier….
      Nei butikker appelerer ikke til meg med dette.

    9. Marit: Ja, jeg går og ser på ting rundt meg, og det popper stadig noen rare ideer opp her 😀 he-he.. nei spørs om menn hsdde tillatt dette…

    10. Hehe .. mye rart en kan gruble på! Ser ikke helt oppegående ut disse her nei. Lurer på om det hadde gått like greit om en bytta ut “hjernen” på en mannedukke på denne måten, eller om det da hadde blitt ramaskrik for lenge siden .. Det er jo også noe å lure på. ;o)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg