For NOEN år siden… ;-)

Jeg har vært inne hos Vaniljeogpepper og lånt en ide fra hennes liste, som inneholdt masse temaer over blogginnlegg. Et av de var åå legge ut et bilde av seg selv for ti år siden, og et fra nå, for å se forskjellen eller likheten på da og nå.. Jeg har faktisk vært så vågal som å gå 20 år tilbake i tid, og jeg er veldig fokusert på likhetnene jeg da.. Jeg har da ikke forandret meg en TØDDEL på 20 år.. Hmrff… Fremdeles helt lik….. ha-ha.. Bare for ordens skyld: De første bildene under her er fra da jeg var 24 år og 26 år, da jeg bodde i kollektiv med 5 andre, i Oslos mest falleferdige bygård, hadde Suzie Quatro-frsyre som var litt hot blant noen av oss akkurat på 90-tallet. Vi bakte brød, hadde fellesmøter hvor alt fra vaskeordninger til fester ble avtalt. Og vi hadde årlige ball, med fretex-kjoler (fordi vi visste vi aldri ville komme på noe ekte ball noen gang), hvor vi inviterte 10-15 venner hver og gikk polonaise rundt bensinstasjonen. Altså en flokk på nærmere 70-80 stykker, som så mer utkledd ut enn som et ekte ball 😀 Det var tider det. Bildet med det lyse håret er fra nesten samme tiden 2 år etter, men fargen på håret  skifet stadig… 

 
Så kommer det under her bilder fra i år, og jeg er da virkelig ikke så ulik 😀 Litt mer HUL i kinnene og mørk under øynene, men ellers er jeg da den samm…, eller er det bare jeg som ser det, fordi jeg ser meg selv i speilet, hvertfall annenhver dag 😉


Her et fra fjellet i sommer. Deilige Beseggen som du ser snurten av bak der.


Og her et av meg og nevøen i Bergen i høst.

Har du forandret deg mye på 20 år? Hår, farge, frisyre osv?

 

30 kommentarer
    1. Sendte deg en venneforespørsel, for jeg liker positiviteten din. Trenger litt ny input her, sender med mitt fineste smil og håper du sier ja. :o)

    2. Marit: Du har vær her en gang tidligere, jeg husker navnet ditt og mailadressen 🙂 Så koselig at du synes jeg holder meg fint, det er jo veldig hyggelig å høre sånt 🙂 Kosellig du kom innom igjen 🙂

    3. Kult innlegg! :o) Jeg har vel nesten ikke vært inne på bloggen din tidligere, bare sett ditt blide åsyn og kommentarene på andres blogger. Må si du holder deg godt! :o)

    4. Kristin: Tusen takk, fineste Kristin 🙂 Jeg kan ikke huske så MANGE bilder av tidlige deg, men noen har jeg da sett 🙂 og vi har jo kjent hverandre en stund, så jeg husker deg hvertfall fra vi ble kjent :- ) Og DU ser hvertfall ikke en dag eldre ut 🙂 Og stakkars fru Døgnvill, ja det er hvertfall riktig at det ER kvelden ;-D Håper det blir litt natt i natt for dere alle 3 🙂

    5. Du er så fiiiin Frodith 🙂 Vakker.. Både den gang og nå. Har ikke bilder å sende deg fra 20 år siden, for det finnes ikke lagra på maskinen. Men du har jo sett bl.a bildet på bank kortet mitt. Herre Jemeni.. Det er jo til å le av i en halv time, ta en pause, og fortsette å le.. Du er like fin som du alltid har vært du – mens jeg håper jeg er litt finere nå enn da ;-D God kveld til deg fra fru Døgnvill

    6. cassandraen: Jeg er egentlig sånn ganske hverdagsglad eller noe sånt. Er blid og fornøyd med livet, hverdagslykkelig osv. Gleder meg altså over små ting i hverdagen 🙂 Som jeg har skrevet om i et innlegg tidligere i høst, det er alle disse små øyeblikkene, hverdagene, som er livet.. Så gjelder å gjøre beste ut av alle sammen. Det er på en måte min livsfilosofi, og gjør at jeg er stort sett fornøyd 🙂 Har så klart ting jeg blir lei meg for jeg også,som andre folk, men i det store og hele er jeg optimistisk og blid, fordi jeg har VALGT å være det 🙂 Tenkte det var moro med litt bilder 🙂 Klem tilbake <3

    7. Så gøy å se! Så flott du er! Syns du var flott som ung og kanskje enda flottere nå. Du har så fin utstråling og ser så lykkelig ut <3
      Kjempe artig at vi fikk se disse bildene! Klem <3

    8. Siv: Jeg har hvertfall veldig blide og greie nevøer og nieser. Og en niese som har samme flotte farge som deg på håret 🙂 Og det har min mor også, og jeg prøver nå på min måte med litt farge 😀 Ja, kommer du til byen en gang, så må du si i fra 🙂 klart vi må treffes 🙂

    9. Jeg synes du er supernydelig!!!! Du ligner deg selv, helt klart!! Du virker så hiiimla positiv og blid – DIGGER deg, wiiiiihuuuu! Om jeg skal til Oslo, så skal jeg definitivt møte deg! 😉 Også er jeg rimelig sikker på at nevøen din må være like grei som deg!

    10. inneuteferdig: Til siste kommentar om at jeg har det bra: Ja, du ser riktig 🙂 Med modenheten fulgte også en mye mer trygghet på hvordan jeg vil at livet mitt skal være, og hvordan jeg skal ha det. Jeg har det veldig bra stort sett, har et lyst og lett sinn for det meste 🙂 og det er jeg glad for 🙂 Til at jeg blir flottere og flottere: Tusen takk for komplimentet, jeg ble veldig glad for å høre at noen synes en ser bedre ut med årene, for jeg blir jo bare eldre 😀

    11. ladyaugust: Åå, så koselige og snille dere er. Koselig å høre at man ikke har forandret seg SÅ mye 🙂 Jeg har nok litt mer rynker, men det er fint det også, hadde vært rart uten, når jeg er snart 47, hvis jeg ikke hadde hatt litt smilerynker etc. Det er moro å se litt sånne sammenlikninger 🙂 Jeg så noe tilsvarende hos Moonbeamscorner, og det var skikkelig artig å se konfirmasjonsbilder nesten av henne, og så nå i dag 🙂 Jeg fant ikke mine skikkelig gamle, de er nok hjemme i barndomshjemmet. Men et sprang fra 24 til 46 var kanskje nok sånn nå i starten 😀

    12. Det må jo være herlig å se at du faktisk blir flottere og flottere. Modenheten er en ting, men utstålingen legger jeg godt merke til på deg.
      Du har det bra enkelt og greit.

    13. helge: Ja, jeg blir sikkelig sittende og mimre også, når jeg ser på gamle bilder 🙂 Husker tida i kollektivet mye morsomme og rare opplevelser. Og som du sier, mye musikk som dukker opp i hodet mitt når jeg ser bildene også. Hva man likte da, hva man likte årene før, hva man var mest opptatt av. Hvordan jobb eller skole man holdt på med osv 🙂 Joda man forandrer seg, både utenpå og kanskje mest inni, men allkikevel så er kjernen der hele veien 🙂

    14. Tanja: De er helt gule manga av de, og nå tok jeg bare BILDE av bildene for å få dem digitale,skannet ikke.. Men man får jo litt inntrykk likevel 🙂

    15. Pene bilder av deg. Joda, vi forandre oss alle. Jeg ble tidlig grå og har farget håret både titt og ofte, blir liksom 10 år yngre så lenge det varer. Tror jeg neppe kledde meg som noen popstjerne for mine forreldre ville at jeg skulle være meg selv. Men det er moro og tenke tilbake på hva slags opplevelser man hadde før f.eks når det gjelder musikk. Forandring fryder heter det og det er moro og tenke på.

    16. Tanja: Oi, det var koselig sagt det 🙂 Nå ble jeg skikkelig glad 🙂 Synes det var litt gøy å ha med noen bilder fra hvordan jeg var når jeg var yngre også. Prøvde finne bilder fra videregående,men de er så dårlige kvalitetsmessig, vi hadde jo elendige kameraer på den tiden
      😀 Og jeg fant heller ikke mange bilder fra da.. ligger vel hjemme i barndomshjemmet de fleste. Hadde ikke kamera selv da.

    17. Nemi Rebella: Takk, takk 🙂 Før den perioden på 90-tallet, altså i tenårene mine på 70- og litt utpå 80-tallet skal jeg love det var mye musebrunt og hjemmeperm jeg også 😀 “Fjør-klipp” hos “frisser-dama” osv.. men i 20-årå var det no mercy for stakkar håret 😀 Da skiftet det OFTE både farge, lengde osv 🙂 Var moro det! Og liker fremdeles å farge litt innimellom ja 🙂 MEn det er mer rette-tang enn hjemmeperm nå om dagen 😀

    18. Stilig! Jeg må jaggu si at du holder deg godt snuppa 😀
      Tror ikke jeg har bilder av meg selv for 20 år siden jeg… De har nok mamma og pappa, og det er egentlig like greitt! Med mammas hjemmepermanent (jeg så ut som en sau, ikke kødd engang!) og musebrunt hår… Uuuusj 😛

    19. casahappy: Det er fra 90 tallet alt sammen 🙂 men ja, det er litt morsomt ikke sant 🙂 Å se sånne rare tilbakeblikk. Jeg lette fælt her etter et fra 80-tallet og gymnastiden, men det fant jeg ikke igjen.. Mange dårlige bilder på den tida, pga elendige kameraer ;-P

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg