Hans Kongelige Majones og hans undersåtter…

Her kommer eventyret om Hans Kongelige Majones, som jeg har lovet deg en stund… eller truet deg med,  er kanskje et mer passende ord… Det var en gang en aggressiv konge:  Kong Majones. Han var en fremmadstormende og aggressiv konge, som ikke bare var  fornøyd med det landet han hadde lagt under seg, men var ute etter mer makt og mer land.. Idet han fant ut at ikke alle “unge” prinsesser verdsatte han like mye, fikk han blod på tann, og fant stadig nye veier og upløyd mark, for å overbevise alle i kongeriket om at han var den beste..At han fungerte til enhver bruk, til fest, til hverdags, til besøk på kafeer så vel som på et nobelt, litt mer royalt selskap… Og da fremdeles ikke alle var overbevist, sende han ut hele hoffet for å prøve å presse i kne også prinesesse “vil-ikke”. Og han sendte ut det han mente var sine beste kandidater, til alle deler av landet, til alle deler av samfunnet, til hver krok av kafe-livet: vi snakker her om fra hoffet: Prins Dressing, Prins Remulade, Jarlen av Rømme, Lady Filadelfia og selveste Lord Snøfrisk.. Nå lurer du vel på hva alt dette vrøvlet er? Vel, det er egentlig starten på et eventyr, men det får ingen lykkelig  avslutning, så jeg stopper her. Fordi prinsesse “vil-ikke” eller “liker-ikke” som er MEG, nekter å gi seg på dette punktet, og blir ingen undersått eller del av hoffet til Hans Majones… 

 

Jeg har nevnt det før og må visst gå til angrep igjen, for det er ingen som hører me!!!, Terroren fortsetter…. Skal man ut i dagens Norge (ja,egentlig er Sverige og Island også smittet eller infisert), så er det  helt umulig å få seg en bit mat, uten at den er klisset HELT NED med et eller annet kliss… Dvs Majones, dressing, remulade, Filadelfia-smøreost eller Snøfrisk.. Det er overalt. Før hadde rekesmørbrød majones på, det var en kjennsgjerning og man kunne bare holde seg vekk hvis man ikke likte masjones.. Salat hadde dressing, og DET var stort sett DET. Man visste hva man fikk. Nå vet man aldri hva som lurer under salatbladene på baguetten:  Egg har majones under, skinke har majones under, og man kan slett ikke være sikker lenger på at OST ikke har majones under, eller hvertfall en dæsj Snøfrisk eller noe annet kliss.. Jeg og søsteren min, som også er en av “avhopperne”, kan be pent om å få et spesialsmurt rundstykke uten majones, på kafe, for å finne ut at de i stedet har puttet Snøfrisk under eggerøren og laksen. Det er ikke noe som heter smør/margarin lenger f eks. Og de gangene man spør om å slippe dressing eller annen kliss på salaten på en kafe, så lurer de forundret på om man ikke skal ha LITT en gang??? Eller i det minste litt AIOLI eller liknende?? SKal det ikke være mulig å få en vanlig frisk salat liksom?? Jeg vet jeg høres ut som verdens kjedeligste person, og som jeg har stått opp på all verdens gale bein i dag… Men når man ikke liker en smak eller en konsistens, så er det ikke kjedelig å få maten sin uten dette på… det er bare FÆLT å få maten sin full av det. Og dessuten er jeg så morsom på andre områder, at jeg blåser i om jeg er litt kjedelig i matveien 😀 Så Hellstrøm eller Kong Majones, la meg være i fred!! Jeg liker maten min frri for kliss 😀

Hvordan stiller du deg til regimet til Kong Majones?? For eller i mot? 😀

22 kommentarer
    1. Jeg er en høyt aktet hoffmedarbeider der ja… i alle fall burde jeg være det.. tror jeg sørger for en god del inntekt til kongen. 😀

    2. Siv: Ja, ikke sant, for det MESTE 😀 Hvis jeg er på besøk, så skjerper jeg meg.. Det som irriterer mest er alt på kafeene, restaurantene etc… Der man skal betale selv for å spise, det er der HAN har tatt helt styringa og prøver å regjere overalt 😀

    3. Kristin: Ja, til å velge selv!! Ja til å velge selv!! Ja, prinsesse Vil-ikke skal opp på barrikadene, og ut i gaten,lage egen demonstrasjon om meg må 😀 Nei til at hans kongelige Majones skal få ta seg fram i fred, overalt 😀

    4. Liker ikke sånt klisseri så godt jeg heller og kan leve resten av livet uten! Skjønner ikke hvorfor de overlesser ferdigsmurte baguetter og rundstykker m den slags. JA til å velge selv! 🙂

    5. Oi da.
      jeg kan godt spise litt majones, men jeg vil selv bestemme mengden. Dressing er jeg ikke glad i, heller ikke ketsup. Slik er det bare.
      En salat skal være en salat, og dressingen burde være på egen kanne. De har alt for mye på ute.
      Jeg er vell der du er på majones som jeg er på salt.
      Jeg hater at de salter maten min. Bruk gjerne krydder men ikke salt. Pepper chilli, friske urter osv. ligg unna saltet.
      Så min sympati har du.

    6. vaniljeogpepper: Hi-hi, ja godt jeg får litt støtte her 😀 Den hersens kongen som presser seg vei overalt, og nekter å høre på “unge” prinsessers ønske om kliss-fri mat 😀 Tenk,jeg har en søster som er helt lik, vi ler så vi griner når vi styrer med bestillingene på turene våre 😉 Man blir lattermild av sånne særheter også 😀

    7. Jeg syntes majones kan være godt,absolutt,men som deg selv så nekter jeg å bøye meg for den slags måte å herske på.Amerikanerne er jo dem som spredte denne epidimien,å jeg syntes vi skal ,for en gangs skyld,sende tilbake kongen dit den kom fra.

    8. cassandraen: Det er godt 😀 selv om jeg er voksen 😀 Jeg må bare innrømme at jeg ikke liker ketchup heller 😉 Og søsteren min er likdan og 5 år eldre enn meg 😀 Knis, skikkelig særinger 😀 men godt med litt sympati da, vekk med kong Majones!!

    9. Jeg liker majones så det går greit for meg, men forstår hvordan du har det… Du forstår det Frodith at jeg har barn… barn som heller ikke vil ha majones på matvarene sine, og ikke dressing, og ikke smøreost… Min yngste sønn vil ikke ha ketchup på pølse med brød en gang…
      Så her kommer en morgen klem fra ei som har full sympati med deg 😀

    10. Nemi Rebella: Ja, det var meg det vettu 😀 Men jeg har revurdert Hellstrømhjelpen, jeg er prinsesse Vil-ikke, liker-ikke :-D, så her blir det ingen bøying verken for kong Majones eller Hellstrøm 😀

    11. Jeg elsker mayones (ekte Mills eller Hellmans…) og det kunne ikke falle meg inn i halvsøvne og klare meg uten xD
      Du må lære deg og bøye deg i støvet for øvrigheten unge dame, vil folket ha majones, så er det klart at du også må… Hæhæhæ 😛
      (Var det i dag jeg skulle ringe Hellstrøms-hotline?) ;P

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg