I miss….

I mitt liv er det ikke så mye jeg savner. Man kunne sikkert satt seg ned med de mørkeste brillene på, og da er det vel både det ene og det andre vi kan savne her i livet.  Hvor ble det av det huset man skulle ha? Alle andre har jo kjøpt hus, gjerne med hage, gress og hagemøbler.. Eller i det minste en liten leilighet, som de kan kalle sin.. Som blir verdt noe i det de selger den, og man kan invistere i noe nytt.. Hvor ble det alt dette liksom.. kunne jo savnet det..  Og hva med sertifikatet? Hvorfor i all verden har jeg ikke det? Det skulle være et stort savn… skulle det ikke? Sertifiktat må man jo ha… man må kunne kjøre bil i voksen alder.. Eller hva med barna som ikke kom, hvor ble det av de liksom, skulle satt meg ned å savnet det vel..? Alle har jo barn… Eller?… Eller i det minste en katt eller en hund…Og hva med alle reisene, man skulle jo over hele kloden.. Reise hit og dit, og se all verdens plasser.. Hvor ble det av alle pengene til DET liksom….? 

Sannheten er at jeg for det første ikke gråter over spilt melk… Jeg ANGRER sjelden på ting, som jeg skrev i et tidligere innlegg her..  føler det er bortkastet tid..Og jeg synes det henger litt sammen med dette med savn.. Jeg SAVNER ikke så mye heller.. Ikke store alvorlige ting i det minste.. Jeg har ikke noe hus, ikke egen leilighet,  men er egentlig ganske fornøyd inntil videre med den mini-leiligheten jeg og samboeren bor i. Det føles som hjemme for meg hvertfall.. Og hva skal jeg med bil og sertifikat, så lenge jeg bor midt i sentrum? Går jo busser og trikker rett utafor døra, og bein har jeg også.. Ja, jeg vet at jeg må spørre venner og familie innimellom om litt kjørehjelp.. Men det er ikke plagsomt ofte tror jeg, så folk holder ut med meg.. Og reisene..? Jeg reiser da litt jeg.. om ikke til de mest dyre og eksotiske plassene, så er da Skottland eksotisk nok i mine øyne.. Jeg savner ingen av disse tingene, fordi det meste kan jeg  faktisk gjøre noe med, bortsett i fra dette med barn da.. Men de andre tingene? Livet er da ikke ferdig, man kan fremdeles ta lappen, reise jorda rundt og kjøpe hus.. Kanskje mer enn noen gang.. Det er bare å gjøre det.. Og selv om barna ikke kom, så er det jo helt VANLIG for meg  på en måte, for de har jo ikke vært der noen gang.. Men jeg er tante til mange, og har verdens beste jobb hvor jeg jobber med barn og ungdom, så selv om jeg vet at dette ikke er det samme som å ha egne barn, så er det flott og verdifullt for meg. Det beriker mitt liv i massevis..  Jeg har den fineste kjæresten, beste og morsomste familien og de  sniilleste og godeste vennene 🙂  Også vennene har barn jeg er “tante” til. Og i går var jeg og besøkte verdens fineste venninne, som har fått baby nylig. Jeg kjøpte Supermann-drakt som en av gavene, fordi han er en liten super mann 🙂

 


Her er et bilde fra vi var på en liten jentetur og trasket i skogen,med overnatting på DNT hytte, i fjor:-)


Og her er drakten til verdens fineste Supermann, som jeg har blitt “tante” til. 

Så hva er det egentlig jeg savner da? Ikke stort.. Kanskje bare noe fjas.. men det kan vi ta i et annet innlegg..

Savner du noe?

42 kommentarer
    1. mimmimor: Det bildet du ser der er fra i fjor bare, og bare min vanlige møkeblond-fargge, men skjønner det satte noen assosiasjoner 😀 Ja, alle kan savne noe, det er hva man gjør MED DET som en sa her i går, som er det vikitge 🙂 Og som du sier, man definerer selv hva om man trives med det man er OPPI, eller gjøre noe med det, hvis man IKKE trives og savner noe annet.

    2. Det bildet der, med det lange, sorte håret og sort genser – der er du! Nå ser jeg deg akkurat slik jeg husker deg 🙂
      Sånn ellers, så har jeg kanskje det livet du beskriver – hus, hage, katt, barn… Det gir glede, men jeg tror ikke lykke defineres i antall barn, antall utenlandsreiser, sertifikat mv. Lykke er å oppleve at akkurat dette er det jeg trives med. Tror jeg. Noe med å definere livet sitt ut fra de rammene man har. Det opplever jeg at du beskriver her. Et fint liv. Om du hadde hatt a4-livet med 1,6 barn eller hva tallet er oppe i nå, så ville det vært andre ting å savne.

    3. Hihihi… syns det klinger så fint:)) Froditha mi <3
      Hadde du ønsket noe annerledes så hadde du sikkert gjort noe med deg også!
      Kos deg masse i kveld, det er jo løøøøørdag 😀

    4. cassandraen: Koselig å være gode Froditha til noen 😉 det lyder veldig fint :-)Ja, jeg har stort sett det livet jeg vil ha, og som sagt, det meste andre kan gjøres noe med 🙂 Ha en fin kveld fineste Cassandraen 🙂

    5. Så lenge du er lykkelig så er nok de andre rundt deg også det :)) Det forventes liksom at man skal ha førerkort, hus, barn osv…. Hvorfor det?? Hvorfor kan ikke mennesker passe på seg selv og heller være glad på andres vegne isteden??
      Høres ut som du har akkurat det livet du ønsker deg, og hva kan vel være bedre enn det?
      Klem til gode fine Froditha mi <3

    6. Herlig… jeg bor på landet i snøværet…sitter inne og koser meg og fyrer i ovnen…livet er i grunnen herlig eller hva… :))
      Ha en flotters lørdag sammen med super mamma

    7. Et herlig og tankevekkende innlegg fra deg vennen… hvorfor skal man savne det man ikke har… det er jo så mye bedre å være takknemlig for det man har.
      Jeg eier ikke hus, men jeg har førerkort uten bil… jeg har barn og barnebarn som jeg elsker overalt… men jeg klarer å respektere de som ikke ar barn og grunnen til det.
      Noen er det frivillig på og andre er ufrivillig barnløse… men uansett er det livet deres.
      Jeg kan ikke si jeg savner noe spesielt… jeg er takknemlig for det livet jeg har og erfaringene jeg har gjort…:))

    8. ladyaugust: vi har en ganske lik innstilling til livet vi, tror jeg:-) Synes du beskrev det hele veldig flott Lady 🙂 Håper du har så fin lørdag som du ønsker. Jeg er på besøk hos Supermamma, på landet. Klæmme <3

    9. Du høres lykkelig ut og det er det viktigste. Lykken skaper man selv og er det noen man savner så kan man som oftest gjøre noe med det, foruten mennesker og dyr man savner som ikke er her mer eller som aldri kom. Men hvordan man dyrker tapet eller savnet påvirker hver av oss og former oss til den vi er. Noen har opplevd ting som skjærer i sjela, sannheten er at dette har formet oss og de aller flerste vokser på erfaringene og gjør en til et menneske som står sterkere når neste storm blåser opp. Jeg tror lykken er å være fornøyd med det man har og har fått utdelt, ikke en higen etter større og bedre ting hele tiden uten at man skal være passiv om du skjønner. Det er deilig å spare til noe man virkelig liker og det er deilig å skjemme seg selv litt bort. Innfallsvinkelen til til livet og hvordan man tar i mot og skaper hver dag er nøkkelen til hvordan vi har det inne i oss selv tror jeg. <3 🙂

    10. Nemi Rebella: Ja, viktig å trekke fram det som ER positivt hvertfall, selv om det sikkert finnes noe å savne. Det snør store filler ute på landet hos supermamma 😉

    11. Næææh… tror egentlig ikke jeg savner så mye jeg heller… Jeg er jo mer enn fornøyd med det jeg faktisk har <3 Jeg tror man heller bør sette seg ned og tenke over hvor heldige vi er som har det vi har 🙂
      Koooose deg hos supermamman din <3

    12. Hanne: Enig med deg i det, at man kan savne tapet av folk som forsvinner dør osv. Og det gjør at man bærer de med seg litt kanskje. Det gjelder vel litt som med andre ting, bare man ikke lar det spise seg opp, så er det kanskje ok 🙂 Jeg synes det er kjenpekoselig at du synes jeg skriver godt 🙂 Ha en fin dag 🙂

    13. Hei. Fint. Jeg har bestandig tenkt at jeg ikke kan savne noe jeg ikke har hatt, men jeg savner noe av det jeg har tapt…jeg kan ikke savne de pengene, førerkortet, osv.. Men savne tapet av.. Tror jeg? Ha en fin dag, du skriver så bra..

    14. Lille supermann sin mamma: Så koselige ord, vennen min 🙂 glad i deg også <3 Nå er jeg på besøk hos en Super-mamma, min mamma :')

    15. flotte vennen… stooor klem fra meg til deg… det er mye jeg savner, men det må jeg ta tak i selv eller holde kjeft.. ha ha ha.. ha en fin lørdag

    16. Eneste jeg savner akkurat nå er D*E*G :-* Fineste Frodith, verdens vakreste person <3 Så flink til å se det store i det små og det små i det store. Du har et helt unik Frodith, husk det. Vi kan alle se opp til deg og beundre din måte å være i livet på. Det viktigste er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det - er det et annet klokt menneske som har sagt en gang. Det kunne like godt vært du som sa det. Glad i deg. Klem

    17. casahappy: Ja, jeg vet at du savner ting som oppveksten skulle gitt deg egentlig, jeg synes det er veldig leit. Men jeg er glad du har skaffet deg den tryggheten, omsorgen og livet som du ønsker nå i voksen alder. Det er bra Diva:-) Jeg håper du får en nydelig dag med DINE FINE 🙂 Blir det Casa Happy i dag?

    18. inneuteferdig: Du sier det så fint du, at noen ganger kommer tankene snikende, fo selvfølgelig gjør de jo også det hos meg også av og til, men som du sier det er hvordan vi håndterer tankene som er det viktige. Skjønner godt at du savner din mor, det er jo sånne savn vi ikke går gjort noe med.. men bærer med oss.. savnet etter folk som ble borte. Håper du får en fin lørdsg, fine du <3

    19. Oi….nå spør du kanskje feil person:) Ja det er mye jeg savner….den varme trygge klemmen fra en mor/mamma….en trygg oppvekst som ville gitt meg et helt annet liv….det er det jeg savner…Ellers har jeg veldig bra:))

    20. Jeg kan ikke si så mye her….
      Jeg har hus, tre barn, tre katter, og jobb. Samboer har jeg, og lievet er generelt bra.
      Jeg kan holde på med ting jeg liker, og setter pris på. Kjører bil verden rundt, og er ikke redd for så veldig mye egentlig.
      Men jeg har et savn og det er min mor. Henne savner jeg mye, men savnet blir en del av hverdagen, og det kan man leve med.
      Å gå rundt og angre på ting er ikke smart, men av og til kommer tankene snikende…. Det er hvordan vi håndterer tankene da som er viktig..

    21. Helge: Klart du savner litt en jobb nå, men det får du sikkert snart, tror jeg 🙂 Og beinet, det ordner seg også, i mellomtiden blir det nok lite skiturer,men kanskje du gjør noe annet hyggelig i stedet for, som du ikke ville gjort ellers 🙂 Ha en fin lørdag du også!

    22. Trille: Klart du savner Boa, det skjønner jeg godt! Det kan du ikke gjøre noe med som du sier. Og de gjør at han er litt MED DEG på en måte, og de er jo viktig <3

    23. Flott skrevet. Det jeg savner nå er en jobb og et bra venstrebein slik at jeg kunne ta en skitur i helga. Ærlig talt så hadde jeg lært mye og ha en samboer, så den erfaringen der savner jeg. Men jeg skal ikke klage, har min egen leilighet, god helse, foreldre som lever og 3 eldre søsken. Barn har jeg heller ikke men det er koselig og høre at barnebarna til søstrene mine vokser opp og bor i trygge hjem. Man kan savne mye her i livet både i privaten og i det daglige ellers.
      Ha en fin lørdag.

    24. Flott innlegg! Så reflektert og levende! Jeg er som deg, jeg gråter ikke over spilt melk. Det aller meste kan jeg gjøre noe med, og kommer til å gjøre noe med. Jeg savner Boa, det er det eneste. Og det lar jeg meg gjøre, fordi jeg ikke kan gjøre noe med det.

    25. Min matgale verden: Ja, jeg er fornøyd 🙂 Høres deilig ut med nybakt.. DU, …. jeg kommer over en tur..sånn rundt klokka rundt ferdigstekt 😉 Du vet jeg ikke hverken baker eller kokker særlig selv, så bare ber meg over til deg…OK? 😉

    26. Synes livet ditt høres helt flott ut jeg! Jeg savner heller ikke noe, jeg har absolutt alt jeg trenger, og mer til! Akkurat nå savner jeg å ta i en deig, og å kjenne duften av nybakt….så da setter jeg en deig da! Ha en nydelig lørdag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg