“Se og hør” leser vi på tannlegekontoret, og alle tv-program sees også der ;-)

Det er en kjennsgjerning at ingen lese r” Se og Hør”… For det første fordi det ikke er noe inni der og LESE.. Det er jo bare bilder nesten… Men en annen grunn til at ingen leser bladet, er at det ikke er helt stuerent.. Litt lavmåls osv. Så de fleste leser det altså ikke.. Og de som leser det, EGENTLIG, leser det heller ikke..  Det kan hende at en og annen person har BLADD i et på et tannlegekontor, det er derfor de faktisk har noen ide i det hele tatt, om hva som befinner seg i slike blader.. Jeg er også en av de som heller ikke leser “Se og Hør”, og jeg GJØR det virkelig ikke… ikke til vanlig.. Men jeg må innrømme at når jeg er SKIKKELIG syk, og det er jeg jo nesten aldri…, DA kjøper jeg et sånt blad.. 😉

Jeg har merket at det er også blitt litt tendenser til det samme innenfor tv. Det er faktisk nesten ingen som ser tv lenger.. jeg er litt mer undrende til hva grunnen er her.. Er det fordi de ikke har tv?? Mange sier de ikke har det… De ser vel tv-seriene de liker på tannlegekontorene også kan jeg tenke meg…  Eller er grunnen til at folk ikke ser tv mer,  at det er litt lavmåls det også.. å se tv.” Man må da ha bedre ting å ta seg til?” Og ja, det må man jo ha.. Veldig mange ser tv på data i stedet for, ser alle serier på data i stedet for. Og jeg vet ikke hvorfor, men det tror jeg rett og slett er for at det er noe jeg ikke har skjønt ennå… som er veldig lurt med å se på data, i stedet for tv.. Jeg ser både på tv og dvd, så det er noe litt gammeldags over meg 😉 Jeg synes det er greit å se tv, vi har STOOOR skjerm.. Og der ser jeg mange gode serier.. Elllers ser jeg en del serier og filmer på dvd også.  Vi er i hele tatt litt film og serie-gale her i huset. Og å ta en lat lørdag eller søndag, med en serie-runde på dvd, er skikkelig deilig.  Og er det noe som er verdt å se på boksen da? Ja, i mine øyne er det mye moro og noe skummelt og ekkelt, noe lærerrikt, og noe  nyttig:

  • Brille (festlig faktaprogram med Harald Eia som programleder)
  • Big Bang (artig vitenskaps, kunnskapsprogram med Anne cath og Dagfinn Lyngbø i sjefsstolen

 

 Det var de lærerrike 😉

Så en gjeng morsomme:

  • Big Bang Theory (nerde-serie, herlig humor)
  •  Two and a half men (med Charlie sheen)
  • synes fremdeles også at Friends og Frasier er ganske latter-vekkende jeg 

Av spennende serier ser jeg : 

  • Mentalisten
  • Criminal Minds

 Og av den litt mer voldsomme sorten:

  • Games of Throne
  • Spartacus

 Ellers har jeg nylig lagt ut noen anbefalinger på noen gode dvd-serier fra middelalder etc

Nå skulle man vel nesten tro at jeg satt kontinuerlig, døgnet rundt, og med rimelig firkantede øyne, for å komme meg gjennom disse hver dag 😀 Men jeg ser jo ikke på de hver dag da!!! Egentlig så ser jeg ikke spesielt mye på tv 😉 bare når jeg er på tannlegekontoret… 


Hva er dine favorittserier eller favorittprogram? Hvis du ser på tv da 🙂
 

 

30 kommentarer
    1. Her er det da enda vanlig å se TV – det er bare jeg som er litt utenom det vanlige 😉 Eller, de fleste ser jo TV(!!!!)-serier på data! Så da kan de jo i teorien si at de ikke ser tv, da! Jeg pleide se Big Bang, men jeg trodde de hadde slutta! Og Nytt på nytt. Friends er jo rågøy, det samme er two and a half1 Tror nok jeg kunne sett Game of Thrones også – skal nok få lest bøkene en gang i tida, altså! Alle skryter sånn av dem!

    2. Liljema: Nei… jeg merker ikke så mye til det vanligvis.. og valig lesing på nett, litt avis etc går bra, men lenge siden jeg har lest en bok.. og tror det er litt av grunnen..

    3. Liljema: Det er sånne små svrte “tråder” som flyter foran øynene, er noe med netthinna tror jeg.. blir forstyrrende i synsfeltet.. Går greit til vanlig, men ikke så fristende å lese lenger..

    4. jeg ser tv HELE TIDEN – alle de seriene du har sagt, og i tillegg sport. Det er ikke jeg som setter på sporten, men den står nå og durer og går, rett foran der jeg har strikkestolen min, så det blir til at jeg ser litt på det også. Jeg nekter å se på noe som helst dansk, for jeg skjønner ingenting av det uten å se på teksten under, og hvem gidder vel å lese teksten hele tiden? 🙂 Onsdagskveldene er fine, for da er det BÅDE mentalist OG Big Bang, med nye episoder 🙂

    5. helge: Ganske mye fint med naturprogrammer også, ser en del av det :-)og noe dokumentarer, men synes mye serier i komivarianten er deilg,for å koble helt ut innimellom 🙂

    6. Sladreblader leser jeg ikke. Har intet behov for å vite hvilken kjendis som har skilt seg fra uke til uke eller som har fått ny garderobe. TV har mange fine programmer som jeg ikke ser. Liker ting som er basert på virkelige ting. Ellers er det meget sjelden at jeg ser TV etter kl 22 om kvelden. Så nett-TV er fint i så måte.

    7. moonbeamscorner: Ja, vi hadde virkellig mange av de samme favorittene på tv 🙂 Tv vår er visst ikke så stor lenger den heller, jeg synes bare den var så stor i starten.. Men føles som den blir mindre og mindre, er noe med synet mitt det også tror jeg 😀 Og fra TV til data, der er jeg enig, sitter mye og surrer på data i stedet for 😉 blogg, tegner osv..

    8. Jeg ser heller ikke så mye på tv… men den står på døgnet rundt i dette huset også. Det går mest i sport, disneychanel, simpsons, familyguy, big bang theory, two and a half man og mange andre humor serier jeg ikke husker navnet på… men sånn er det vel med huset fullt av gutter.
      Blir mest at jeg ser film når jeg først skal se på kassen på veggen ;))
      Og se og hør finner du nok ikke mange av i dette huset heller ;))

    9. Hvorfor snakker en da om at en kun leser Se og Hør hos tannlegen da? Det har jeg alltid lurt på. Om det er så tabu å lese det i det hele tatt, er det vel like flaut å si at en har lest det i det hele tatt (ja jeg skjønner at folk gruer seg på venteværelset og tyr til ett eller annet blad i desperasjon) Jeg innrømmer gladelig jeg at jeg kjøpte bladet fast i mange år, men fant fort ut at det ble for dyrt og sluttet med det…og jeg savner det ikke i det hele tatt. Så enig med noe av tv smaken din. Elsker big bang theory. Two and a half men, men da den originale, med Mr Sheen. Metalist og Criminal minds ..yes please 🙂 Jeg ser litt mindre på tv enn jeg gjorde, men det er mest fordi jeg henger på datan mere, men jeg ser aldri på tv eller filmer på datan, må ha tv skjermen min altså selv om den ikke er av de største.. Akkurat nå ser jeg på Gordon Ramsay…Ha en tv.fin/fri kveld 🙂

    10. Trille: Ja, det beste er å ta masse i slengen, det driver vi en del med 😀 hele lørdager etc,når vi er i et sånt modus.. snop og serier 😉

    11. Liljema: Veldig enig i strikkinga, men jeg har en skikkelig hvileperiode nå, etter kalender-rushet mitt.. 😀 Lesing er det dårlig med nå, har litt småproblemer med øynene.Må hvertfall ha lesebriller, kanskje nye egentilg. Men i tillegg har jeg mye sånne floaters, hvis du vet hva det er..? Gjør det slitsomt å lese hvertfall.. 🙁

    12. Hehehe. Åh, jeg ler og jeg ler! Jeg leste i S&H da jeg var yngre, da prinsesse Diana levde. Da var det stas å sitte hos mor og far og lese sladderblad. Nå er det mange, mange år siden jeg leste slike sladderblader. Klikker meg ikke inn på de artiklene på nettavisene engang. Litt kjedelig, kanskje?
      Og jeg ser ikke på tv-tv. Altså. Jeg ser ikke på tv-boksen. Jeg kan knapt med den, aner ikke hvilke kanaler vi har. Men jeg ser 71 grader nord hvert år, det gjør jeg. Men jeg får aldri med meg slutten, har enda en 3-4 episoder igjen av de tre siste sesongene. HAHA.
      Jeg ser serier på dvd og som jeg ser på nettet på dataen. Det er kun fordi at dataen er stor nok for meg, og da er det enkelt å ta det opp igjen, for det er kun jeg som disponerer den. 🙂
      Jeg er seriegal, virkelig. Ser vel egentlig alt, men jeg trenger å se noen episoder sammenhengende før jeg klarer å bli “tatt med”. 😀

    13. Ja de måper… og de få gangene jeg setter meg foran titteboksen får jeg bestemme hva vi skal se på…hihihi…. siden jeg jobber foran en pc hele dagen er jeg ikke så mye på den heller etter jobb… jeg liker veldig godt å lese og strikke med god musikk til….digg

    14. Liljema: Det er litt gøy å høre hvordan andre er i forhold til sånne ting 🙂 Synes jeg ser resten av familien med litt sånn måpende munn, når du setter deg ned.. Jeg merker jeg ser mindre tv nå enn før, fordi nå sitter jeg mer foran denne skjermen da 😀 Nei,det er lurt å fordele tiden sin ut på litt aktivitet etc også. Men for meg er det en deilig måte å slappe HELT av på, koble ut hue på en måte 🙂

    15. Jeg er en av dem som leser Se og Hør innimellom… og innrømmer det… syns det er fint med de som IKKE leser dette bladet, men når de kommer opp i en eller annen diskusjon om en kjendis, ja da henviser de til Se og Hør… lurer på hvordan de får med seg det som står der jeg når de ikke leser dette bladet… hmmm
      Jeg er en av de som har TV, men ser ikke på det, jeg syns det enkelt og greit er kjedelig og trøttendes foran TV`n… men en gang innimellom får jeg med meg litt jeg også. En film orker jeg sjelden se ut, en serie blir for langtekkelig for meg… vel, jeg finner på noe annet i stedet.
      Er hodet tomt og kroppen helt utslitt kan jeg en gang i blant slå på den boksen, men da får i grunnen resten av familien sjokk

    16. Nemi Rebella: Ja, det kan jeg skjønne at du vil, jeg har allerede sett en sesong Games of Thrones, og det var faktisk på dvd. Trodde den var FOR dyster og mørk, når jeg så samboeren satt og så, så fikk ikke med meg da.. drev med andre ting. Men plutselig fikk jeg VELDIG sansen, og vi kjøpte serien 🙂 Men les boka ferdig du ja 🙂 og gled deg til serien etterpå 😉

    17. Nemi Rebella: Jeg synes Criminal Minds er en god serie, ofte litt sånn ekle plott.. og fine karakterer de folka 🙂 CSI er GREi det er jeg enig i 😀

    18. Jepp, jeg ser på tv… Faktisk så står den tv´n og surrer i bakgrunnen nesten hele dagen, selv om det er ingen som ser på den. Når dagens rutiner er unnagjort, og jeg klasker ræva i soffan, da er som regel showet over… Det eneste som er da er Criminal Minds, og CSI :3 Og det er helt grei underholdning og sose bort en lat kveld på 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg