UKENS..

Hvordan har din uke vært? Eller din måned? Noen blogger har et månedllig innlegg, hvor de oppsummerer og lager en liten “kåring” av månedens det-eller-det En god ide synes jeg. Støvkorn har en sånn oppsummering, og den likte jeg godt. Allikevel tar jeg en egen liten variant her,” UKENS – det-eller-det-sånn-eller-sånn” er i gang…. Og det er ikke sikkert jeg gjør det mer enn denne ene gangen… Men det er godt å sitte sånn å tenke gjennom litt, hvordan uken har vært..

 Ukens artigste overraskelse på” blokka” (les: bloggen) her::  Mimmimor som kanskje noen av dere kjenner, har jeg vært bloggvenn med en måneds tid, og vi har vært jevnlig på besøk hos hverandre, og blitt litt kjent. Jeg har fått veldig  sansen for den damen 🙂 Etter en liten samtale litt fram og tilbake her om dagen, på hennes blogg, så viser det seg at vi har gått i samme klasse i 3 år, på lærerhøyskolen!!!  og vi kjente ikke hverandre igjen 😀 før vi begynte å prate litt mer her inne.. Det var veldig moro å finne ut 🙂

Ukens “højdare”: Søsteren min har bestilt billetter til oss på musicalen: My Fair Lady i Oslo i februar. Deilig å ha noe å glede seg til 🙂

 Ukens snilleste: Ideatroll, men det er mellom oss hvorfor 😀  Det var en veldig snill tanke Trollet 🙂 Takk.

Ukens innlegg: Tanjaravn hadde et herlig innlegg om spørsmål rundt bloggere, og hvem vi virkelig er. Herlig og engasjerende innlegg, som satte i sving mye tanker hos forskjellige og engasjerte en del folk. Tanja er en herlig blogger, som har mye forskjellig i innleggene sin, både alvor og fjas, og jeg liker og mener  begge deler er viktig. Humorinleggene hennes har ofte en edge de også. Og alvoret kan presenteres på humoristiske måter. Hun er allsidig, og jeg liker henne bedre og bedre jo mer jeg blir kjent med henne 🙂

Ukens kommentator: Cassandraen legger alltid kjempekoselige kommentarer hos meg, og vi har ofte mange lengre samtaler i løpet av en dag. Kjempekoselig 🙂 Jeg har bare kjent henne en måneds tid, her på blokka, men hun virker som en positiv, engasjert og flott jente 🙂

Ukens kjipeste sjokoladeopplevelse: Mørk sjokolade 88 % kakao. Smaker helt tørt, snurper nærmest sammen munnen og er ingen godis-opplevelse.. Men klarte likevel å kjøre i meg en bit etter bit en onsdagkveld, i mangel av noe annet….

Ukens deiligste sjokoladeopplevelse: Lindts “liksom-mørke” sjokolade med havsalt 😀 Det er sjokoen sin det 😉 Lørdags-nytelse. 

Ukens varmende kommentar:  Denne var anonym, men det var utrolig å hyggelig å få uansett hvem som skrev den:”.. Så koselig av deg <3 Du er en varm og omtenksom person. Og det er en egenskap du skal være stolt av !!”

Ukens treningsøyeblikk: Fysj! Kan ikke skryte stort der denne uka, ikke vært og løpt noe, men har gått to ganger hjem fra jobb denne uka, og det er 1,5 time å gå, så LITT har jeg jo trent…

Ukens sinteste: Det var vel meg det, på trikkeholdeplassen, da trikken kjørte fra meg.. GRRR…. ( hvis du er her inne for første gang, les “Sint løve på trikkeholdeplassen”…)

Ukens gledes-beskjed: Min venninne har fått baby, og nå er de klare for å ta i mot litt besøk, så jeg skal se verdens søteste nurk snart 🙂 

 

 Har du hatt noen gode Ukens-øyeblikk, i løpet av uken?

24 kommentarer
    1. Trille: Ja, og det er litt mye som skjer nå om dagen, så ting krasjer litt. Men å gå er bra det 🙂 MØRK sjokolade over 80 % kakao, ikke å anbefale 😀 Ja ellers vært en ganske god uke ja 🙂

    2. Herlig! 🙂 Kjipt med sjokkisen og trikken, altså, men sett i lys med resten av uka, så var det vel ikke så værst! 😀 I like it! 🙂
      Treningen kommer seg, og å gå er ikke til å kimse av. Alle monner drar, vet du. 🙂

    3. mimmimor: Å ja, helt sikkert 🙂 koselig 🙂 Jeg har funnet noen bilder, fra klasseturen vår, og noen andre. Mulig jeg må legge ut en dag, hvis det passer sånn:-)

    4. Det var jo en fin oppsummering 🙂 Ja, tenk at jeg ikke kjente deg igjen, når du er en av de jeg faktisk husker! Lite paradoks, det der… Men nå som vi vet av hverandre og er kollegaer (om enn med 200 mil mellom kontorene) kan det jo være veiene våre krysses en gang eller to til 🙂

    5. Så koselig Frodith <3
      Jeg kunne også virkelig ha tenkt meg å sett my fair lady!! Elsker musicals <3 Jeg var på Les Miserables for noen år siden her i Trondheim. Og det var knall bra!!
      Ellers så har jeg hatt en fin og vanlig uke, hvor høyde punktet må ha vært innkjøp av nytt skap og kommode ;))
      Kos deg i dag snuppa 😀

    6. Jeg syns det er kos, også når ett år har gått så kan man lese gjennom disse og se at jammen har man opplevd mye alikevel! (for jeg har en lei tendens til å glemme hva jeg har gjort forrige uke bare!)
      Ps. Bruker lua jeg fikk av deg hver dag nå, brrrr, kaldt her 😀

    7. Å så hyggelig vennen.. Utrolig koselig at du liker det jeg gjør.. Blir helt varm jeg… Tusen 1000 takk.. Stoor kald søndagsklem til deg

    8. Min matgale verden: Koselig, begge deler, både at min historie gledet litt 😀 og at den jenta har det så fint at hun ikke gråter mer. Den skjønner jeg godt. Det er sånt som gjør uka mi ofte også 🙂

    9. Helge: Synes du hørtes ut til å ha vært litt aktiv jeg 🙂 Jeg får aldri vasket ting… eller aldri er vel å ta hardt i men.. 😀 Skjønner godt du vil bli frisk av den muskelstrekken, for det er deilig å komme seg ut på tur 🙂 Ikke noe særlig å bare rusle på veien heller, er så glatt over alt.. Ha en fin dag du også, sola skinner her hvertfall 🙂

    10. Et av ukens var jo å lese om deg på trikkeholdeplassen;) Ellers…ellers husker jeg plutselig ingenting….merkelig. Det har jo vært en bra uke…jo, et av ukens var å ha første tidligvakt etter jul, og høre en mor si: første dag etter jul hun ikke gråter når jeg leverer henne! Smelt….

    11. Uka mi var nokså lat. Musskelstrekken jeg har i venstre bein er grunnen til det. Men det er bedre men ikke bra. Dessuten er jeg på jakt etter ny jobb men ikke syns synd på meg, mange har det verre. Fikk nå vaska gardiner i går og juledukene etter jul, samt rydda leiligheten og litt sånn. Ser frem til da beinet er iorden så jeg ta en tur på ski men det får vente men det er silkeføre ute, mulig noe hardt men lysten er der. Må se fremover nå. Men artig for deg og møte ei gammel klassevenninne igjen. Ønsker deg en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg